Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

صادق خلیلیان وزیر جهاد کشاورزی دولت دهم، اقتصاددان و استاد دانشگاه تربیت مدرس با صدور بیانیه‌ای ضمن تشریح برنامه‌ها و سوابق در سیزدهمین انتخابات ریاست جمهوری اعلام کاندیداتوری کرد.

بخش هایی از این بیانیه را بخوانید؛

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ

قُلْ إِنَّمَا أَعِظُکُم بِوَاحِدَةٍ أَن تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَی وَفُرَادَی

"کشور به نگاه نو و طرح تازه نیاز دارد" "همه با هم جهاد سازندگی ایران پیشرفته"

ملت بزرگوار و انقلابی ایران

با سلام و آرزوی سالی خوب و پر برکت برای همگان و قبولی طاعات و عبادات

به استحضار می‌­رساند؛ نظام جمهوری اسلامی بر پایه اصول و آرمانهای انقلاب اسلامی بعنوان انعکاس رای و خواست قلبی ملت بزرگ ایران تشکیل گردیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ویژگی اساسی این انقلاب، که با رهبری هوشمندانه امام خمینی(ره) و تقدیم ده­ها هزار شهید شکل گرفت، اسلامی و مردمی بودن آن است که رمز تداوم و موفقیت نظام جمهوری اسلامی ایران محسوب می­‌شود.

بر اساس گزارش سازمان­های بین‌­المللی، کشور ایران از نظر شاخص‌­های توسعه­‌ای از یک کشور کم ­توسعه و وابسته در قبل از انقلاب؛ به یک کشور با شاخص توسعه بالا و مستقل، در دهه چهارم انقلاب اسلامی ارتقاء یافته است. با وجود پیشرفت­های صورت گرفته در کشور، در زمینه‌­هایی از جمله "عدالت" عقب‌­ماندگی وجود دارد و از اهداف انقلاب فاصله گرفته شده است.

در قانون اساسی؛ ریاست جمهوری دارای جایگاه رفیع و پرقدرتی نسبت به سایر قوا است. ریاست بر قوه مجریه نیازمند مدیری است از درون این قوه که دارای تخصص، تدبیر و حداقل چهار سال سابقه کار در بالاترین رده در دولت بوده و با عمق وظایف، تنوع و پیچیدگی‌­های کار در قوه مجریه آشنا باشد. وی باید دارای برنامه نوآورانه مبتنی بر تجربه و کارنامه مشخص باشد؛ نه برنامه ذهنی، ادعاهای واهی و فاقد کارنامه.

ایران کشور ثروتمندی است و با این همه ثروت عظیم؛ وجود مردم فقر و مناطق محروم در کشور قابل توجیه نیست. باید در آستانه ورود به قرن جدید و گام دوم انقلاب اسلامی؛ با نگاهی نو و طرحی تازه، دست به یک تحول اساسی و خانه تکانی زد و کشور را از وضعیت نامطلوب فعلی به سمت وضع مطلوب و در تراز انقلاب و شایسته مردم ایران متحول کرد.

ملت شریف ایران؛

برای تحقق آینده­ای درخشان، کشور نیازمند رئیس جمهوری انقلابی، نو­گرا، دارای بینش علمی، اقتصاددان و آشنا به بخش تولید است که با تشکیل یک دولت قدرتمند، پرتلاش، هوشمند و جوانگرا؛ کشور را از وضعیت بغرنج اقتصادی، تبعیض و فساد که سبب افزایش نارضایتی عمومی شده، نجات دهد. به این منظور، استفاده از تجربه موفق دولت‌­های نهم و دهم و ارتقاء آن به یک سطح خدمتگزاری بالاتر، دوری از حاشیه­‌های مخرب و بکارگیری دو دهه تجربه موفق و انقلابی جهاد سازندگی، می­‌تواند کشور را در مسیر صحیح انقلاب اسلامی و پیشرفت همراه با عدالت قرار دهد.

با توجه به مطالب مطروحه و تحلیل شرایط کشور؛ اینجانب صادق خلیلیان، استاد دانشگاه، اقتصاددان، برادر دو شهید، دارای تجربه مدیریت­ در سطح ریاست دانشکده، معاون دانشگاه، معاون وزیر در دولت نهم، عضویت در شورای پول و اعتبار کشور در دولت دهم و وزیر جهاد کشاورزی در سالهای ۱۳۸۸ الی ۱۳۹۲، با بررسی همه جوانب امر، با توکل بر خداوند متعال، به عنوان نامزد انتخابات ریاست جمهوری می شوم.

سردار افشار داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری شد
فرمانده پیشین نیروی مقاومت بسیج با برگزاری نشست خبری برای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اعلام داوطلبی کرد.

به گزارش ایرنا، سرتیپ علی‌رضا افشار روز یکشنبه با برگزاری نشست خبری با اعلام داوطلبی خود برای انتخابات ۲۸ خرداد ریاست‌جمهوری، گفت: مهمترین پشتوانه انقلاب سرمایه‌های مردمی است و دشمن برای بی‌اعتمادی آنها نسبت به نظام تلاش زیادی می‌کند دشمن با جنگ نتوانست به این نظام ضربه بزند و از طریق جنگ نرم وارد میدان شده که به ساختار نظام آسیب وارد کند.

افشار تصریح کرد: این سرمایه اجتماعی باید حفظ شود و صرف منافع حزبی و گروهی نباید به منافع ملی آسیب بزند و این برای جامعه مهم است و راهکار این است که مسوولان کشور به این موضوع توجه کنند.

وی با تبیین منشور اخلاقی انتخابات گفت: تضمین رعایت این منشور نیاز به فرهنگ‌سازی و گفتمان دارد و کسانی که در انتخابات تخلف می‌کنند به عنوان چهره‌های بداخلاق معرفی شوند تا مانع حرکت‌های ناپسند در فرهنگ انتخابات شوند.

رییس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه دفاع ملی خاطرنشان کرد: اخلاق انتخاباتی در کلانشهرها و شهرهای کوچک متفاوت است در برخی نقاط کشور مساله قومیت نتایج انتخابات رو به گونه دیگر رقم می‌زند.

افشار با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در مورد اخلاق انتخاباتی تصریح کرد: رهبر انقلاب تاکید فراوانی بر اخلاق انتخاباتی و حفظ ارزش‌های اسلامی در روند برگزاری انتخابات دارند.

وی گفت: حفظ کرامت اسلامی در انتخابات مهم است رای رهبر انقلاب با یک فرد عادی مساوی است و این در جامعه اسلامی ارزشمند است.

رییس کمیته تدوین و ترویج منشور اخلاقی انتخابات خاطرنشان کرد: امانتداری و صیانت از آرای مردم مهم است و این یکی از محورهای مورد تاکید در اخلاق انتخاباتی است.

افشار تاکید کرد: وفاق جمعی و توجه به رای اکثریت مبنای انتخابات است و هر شخصی پیروز انتخابات شد نباید تخریب شود ولو اینکه با سلیقه ما متفاوت باشد و شرح صدر را همه افراد در انتخابات رعایت کنند.

وی تصریح کرد: وفاق اجتماعی برای جلب مردم است و اعتماد مردم به نظام مهم است و نباید مخدوش شود و این حق ملت است نباید پایمال شود.

افشار افزود: مشارکت حداکثری با فضای مثبت در جامعه اتفاق می‌افتد و مشکلات معیشتی باید مورد توجه مسوولان کشور قرار گیرد و فضای امیدآفرینی تقویت شود.

وی با اشاره به تنوع فرهنگی و قومیتی در ایران اظهار کرد: این یک فرصت است که باید به نحو احسن از آن استفاده کرد و آموزه‌های دینی می‌گویند که زندگی مسالمت‌آمیز داشته باشیم و اقلیت‌ها در مجلس نماینده دارند و این نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی به مساله تنوع قومیت‌ها توجه دارد.

رییس کمیته تدوین و ترویج منشور اخلاقی انتخابات با بیان اینکه اولویت منافع ملی بر منافع حزبی باید مورد توجه قرار گیرد، گفت: توجه به منافع ملی باید اولویت اول داوطلبان برای ورود به عرصه انتخابات باشد و افراد نباید منافع ملی را فدای اهداف انتخاباتی کنند.

وی افزود: سلامت انتخابات در کشور مهم است و بیان تقلب در انتخابات نوعی فتنه دشمن از طریق جنگ نرم است و ارامش در انتخابات مهم است.
افشار تصریح کرد: حفظ حیثیت اجتماعی نامزدها از دیگر مبانی منشور اخلاقی انتخابات است و کسانی که ار سوی شورای نگهبان عدم احراز صلاحیت می شوند دلیل رد صلاحیت محرمانه به خود فرد گفته می‌شود و این افراد خود موضوع را رسانه‌ای می‌کنند.

سرتیپ علی‌رضا افشار ۷۰ ساله از دانشجویان پیرو خط امام (ره) و فرمانده پیشین نیروی مقاومت بسیج و معاون سیاسی وزارت کشور دولت نهم داوطلب انتخابات ۲۸ خرداد ریاست‌جمهوری شد.

منبع: خبرگزاری فارس

منبع: آفتاب

کلیدواژه: انتخابات ریاست جمهوری سردار افشار انتخابات ریاست جمهوری منشور اخلاقی انتخابات اخلاق انتخاباتی انقلاب اسلامی منافع ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۷۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود و پرهیز از گسترش درگیری بود

آفتاب‌‌نیوز :

 امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح امروز (جمعه ۷ اردیبهشت ماه) در بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگ‌های در آستانه قزاقستان ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع وزرای محترم دفاع سازمان همکاری شانگ‌های از برنامه ریزی و استقبال گرم دولت محترم جمهوری قزاقستان؛ خصوصاً عالی جناب روسلان ژاق سیلقوف، وزیر محترم دفاع تقدیر و تشکر و نمود و افزود: در طول چند ماه گذشته اتفاقات ناگواری در جغرافیای امنیتی سازمان همکاری شانگ‌های نظیر حوادث تروریستی در ایران، روسیه و پاکستان که موجب کشته و مجروح تعدادی از شهروندان و مردم بیگناه شد به وقوع پیوسته است در اینجا لازم میدانم ضمن محکوم نمودن این حوادث با خانواده‌های قربانیان ابراز همدردی نمایم از سوی دیگر از هفت ماه پیش، تاکنون شاهد نسل کشی ارتکاب جنایت جنگی و کشتار وسیع زنان کودکان، امدادگران و خبرنگاران و تخریب وسیع زیر ساخت‌ها و بیمارستان‌ها توسط رژیم غاصب صهیونیستی در فلسطین هستیم که متاسفانه با حمایت و کمک‌های همه جانبه حامیان این رژیم و انفعال مجامع و سازمان‌های بین المللی همراه گشته است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران ضمن به رسمیت شناختن حق دفاع مشروع ملت فلسطین، جنون کشتار و تروریسم دولتی رژیم صهیونیستی و حامیان آن را به شدت محکوم کرد و گفت: متاسفانه در ادامه تجاوزگری و جنگ طلبی رژیم صهیونیستی؛ اخیرا این رژیم با هدف تشدید و توسعه جنگ در منطقه و انحراف افکار عمومی از جنایات و نسل کشی خود در غزه با نقض صریح ماده ۳۱ کنوانسیون وین ساختمان کنسولی جمهوری اسلامی ایران در سوریه را هدف قرار داد که منجر به شهادت تعدادی از مستشاران نظامی کشورمان که بنا به دعوت این کشور در دمشق حضور داشتند، شد البته جمهوری اسلامی ایران بر اساس حق دفاع مشروع مندرج در ماده ۵۱ منشور ملل متحد و با توجه به عدم محکومیت این اقدام در شورای امنیت سازمان ملل متحد با تکیه بر مولفه‌های قدرت خود اقدام به تنبیه متجاوز کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه پاسخ جمهوری اسلامی ایران به این تجاوزگری صرفاً یک اعلان هشدار محدود با هدف ایجاد بازدارندگی و در عین حال پرهیز از گسترش درگیری بود افزود: باید تاکید کنم جمهوری اسلامی ایران به دنبال جنگ و افزایش تنش در منطقه نمی‌باشد با این وجود هر گونه جسارت تعدی و محاسبه غلط توسط دشمنان با پاسخ مقتضی و پشیمان کننده روبرو خواهد شد.

سرتیپ ستاد محمدرضا آشتیانی مواضع اصولی کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگ‌های در محکومیت حمله تروریستی به اماکن دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه را بسیار ارزشمند بر شمرد و گفت: ضمن تشکر از مواضع منطقی و سازنده دولت‌های روسیه و چین به ویژه در نشست ۱۴ آوریل شورای امنیت سازمان ملل متحد در حمایت از حق دفاع مشروع جمهوری اسلامی ایران تاکید مینمایم دفاع جانبدارانه و بی قید و شرط برخی کشور‌های غربی از اقدام رژیم صهیونیستی منجر به بی اعتباری و تضعیف نقش و کارکرد سازمان‌های بین المللی در ایجاد نظم و امنیت در جهان خواهد شد.

بسیاری از جنگ‌های چند دهه اخیر نتیجه سیاست‌های سلطه طلبانه غرب و ناتو بوده است

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه حوادث و تجربیات امروز جهان ما را به سمت ضرورت درک واقعیات جدید نظام بین الملل و چگونگی شکل گیری هندسه نظم جدید جهانی رهنمون می‌سازد، تصریح کرد: در نظام بین الملل در حال گذار آنچه که بیش از همه به چشم می‌خورد؛ تشدید رقابت قدرت‌ها در عرصه‌ها و حوزه‌های وسیع‌تر به ویژه نظامی و امنیتی، نادیده گرفتن حقوق ملت‌ها، به کارگیری استاندارد‌های دوگانه در مواجهه با مسایل بین المللی، تشدید بحران‌های ژئوپلیتیکی مانند تلاش جدید غرب و ناتو در توسعه به شرق، تزلزل در معاهدات خلع سلاح و کنترل تسلیحات، توسعه کمی و کیفی سلاح‌های کشتار جمعی، سوء استفاده برخی قدرت‌ها از گسل‌های موجود و شکاف‌های اجتماعی و قومیتی جهت تضعیف حاکمیت ملی کشور‌ها، استفاده از ابزار تروریسم در جنگ‌ها و شکل گیری تروریسم ترکیبی، بهره گیری از ابزار جنگ اقتصادی و تحریم توسط قدرت‌های سلطه گر و تلاش این قدرت‌ها برای حفظ برتری و هژمونی خود در جهان می‌باشد.

امیر سرتیپ آشتیانی با بیان اینکه بدون تردید بسیاری از بحران‌ها و جنگ‌های چند دهه اخیر به ویژه در عراق، افغانستان، اوکراین و فلسطین نتیجه رویکرد‌ها و سیاست‌های سلطه طلبانه و تمامیت خواهانه غرب و ناتو بوده است، گفت: در مقابل این جریان شاهد ظهور و افزایش تمایلات جدی در برخی کشور‌ها و قدرت‌های نوظهور برای دفاع از حقوق، هنجار‌ها و ارزش‌های ملی و بین المللی نظیر عدالت، استقلال، برابری، صلح و امنیت از طریق همکاری جمعی و حرکت به سمت یک نظام مستقل و عادلانه هستیم و اگر بخواهیم واقع بینانه قضاوت نماییم؛ نقش سازمان همکاری شانگ‌های در شکل گیری این روند بسیار حائز اهمیت می‌باشد. بدون تردید سازمان همکاری شانگ‌های به سبب برخورداری از ظرفیت‌های متنوع و گسترده اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی نظامی و امنیتی با طی کردن مسیری هوشمندانه؛ اکنون به یک نهاد تأثیرگذار و نقش آفرین در روند‌های جهانی و به ویژه ایجاد سازوکار‌های چند جانبه گرایی و نیز به محل رجوع بسیاری از کشور‌های جهان تبدیل شده است.

پاکسازی تروریسم از درون جغرافیای سازمان شانگ‌های یک اولویت است

وزیر دفاع با بیان اینکه پدیده تروریسم در حال حاضر به یک معضل اساسی در جهان تبدیل شده است، اظهار داشت: از آن جا که یکی از اهداف راهبردی سازمان همکاری شانگ‌های مقابله با تمامی مظاهر تروریسم و ریشه‌های آن است؛ انتظار میرود مقابله جدی و عملی با این پدیده بیش از گذشته در دستور کار سازمان قرار گیرد و در همین رابطه با توجه به وقوع اتفاقات تلخ و ناگوار ناشی از اقدامات گروه‌های تروریستی در جغرافیای امنیتی سازمان همکاری شانگ‌های به ویژه در طول یک سال گذشته؛ معتقدیم پاکسازی تروریسم از درون جغرافیای سازمان به عنوان یک اولویت جهت حفظ و توسعه بیشتر اعتماد، دوستی و حسن همجواری متقابل بین کشور‌های عضو از طریق رایزنی مداوم بهره گیری از ظرفیت‌های مشترک و تبادل تجربیات و اطلاعات یک اصل و الزام راهبردی به شمار می‌رود.

سرتیپ ستاد محمدرضا آشتیانی ادامه داد: نکته حائز اهمیت در مبارزه با تروریسم؛ شناخت ریشه‌ها، دلایل، آموزه‌های فکری و معرفتی، روش‌ها، تاکتیک‌ها، حامیان و منابع مالی از جمله استفاده از رمز ارز‌ها است. گرچه تروریسم ریشه در جهل، عقب ماندگی افراط گرایی، تبعیض و بی عدالتی دارد، لکن امروزه شاهد خروج تروریسم از وضعیت سنتی و نقش آفرینی در اشکال جدید به عنوان یک ابزار قدرتمند برای برخی از قدرت‌های جهانی در جنگ‌های نوین و ترکیبی می‌باشیم علاوه بر این به موازات تروریسم سخت؛ شاهد نوعی از تروریسم نرم تحت عنوان تروریسم اقتصادی هستیم که میتوان نمونه‌های بکارگیری آن را توسط نظام سلطه علیه برخی از اعضاء سازمان همکاری شانگ‌های در قالب اعمال تحریم‌های یک جانبه و چند جانبه مشاهده کرد.

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به آموزه‌های دین مبین اسلام بر پرهیز از افراط گرایی و رفتار‌های خشونت آمیز و همچنین توجه به حقوق بشر و رعایت اخلاق انسانی افزود: جمهوری اسلامی ایران نه تنها خود قربانی تفکرات تکفیری تروریستی مورد حمایت غرب و ناتو میباشد؛ بلکه در عرصه مقابله با این تفکرات پیشرو بوده و هزینه‌های مادی و معنوی زیادی در این خصوص متحمل شده و سربازان و فرماندهان عزیزی مانند سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی را تقدیم مردم امنیت منطقه و جهان نموده است.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران تلاش مجدد و مستمر قدرت‌های شکست خورده در افغانستان برای بازیابی و احیاء گروه‌های تروریستی مانند داعش را یک تهدید بزرگ برای جغرافیای امنیتی شانگ‌های بر شمرد و گفت: یکی از اولویت‌های مهم سازمان می‌بایست تمرکز جدی بر مسایل مختلف افغانستان باشد. بدیهی است حمایت از سازوکار‌های مبتنی بر مشارکت همه اقوام، گروه‌ها و مذاهب در تعیین سرنوشت میبایست در دستور کار قرار گیرد.

آمادگی داریم دانش و تجربیات در حوزه مبارزه با تروریسم را در اختیار سایر اعضاء قرار دهیم

امیر سرتیپ آشتیانی با اشاره به اینکه جمهوری اسلامی ایران با برخورداری از تاریخ فرهنگ حوزه تمدنی و موقعیت راهبردی و همچنین ظرفیت‌های مختلف ژئوپلیتیکی خود میتواند هم راستا با سایر کشور‌های عضو در تحقق اهداف سازمان به ویژه در حوزه‌های نظامی و امنیتی مؤثر باشد افزود: نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران برای توسعه و تعمیق مناسبات دفاعی و نظامی با کشور‌های عضو سازمان در قالب همکاری‌های دو و چند جانبه امادگی کامل دارند و در همین رابطه با توجه به تجربیات ارزشمند جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه، آمادگی داریم توانمندی، دانش و تجربیات خود در حوزه مبارزه با تروریسم را در اختیار سایر اعضاء قرار دهیم.

وزیر دفاع ایران ادامه داد: با توجه به برگزاری رزمایش‌های مرکب دریایی میان جمهوری اسلامی ایران و برخی از اعضای سازمان همکاری شانگ‌های نظیر روسیه و چین و با مشارکت برخی دیگر از اعضای سازمان امیدواریم با توجه به جایگاه دریا در اقتصاد جهانی و نیز با مشارکت همه اعضاء شاهد ایجاد کمربند امنیت دریایی شانگ‌های که ضامن تبدیل اقیانوس هند به یک آبراهه امن بین المللی است، باشیم در اجلاس سال گذشته اشاره کردم که پیام ثابت و همیشگی دکترین دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران پیام صلح، ثبات دوستی و امنیت برای کشور‌های همسایه منطقه و جهان است. در این چهارچوب همکاری‌های دفاعی و امنیتی جمهوری اسلامی ایران و سازمان همکاری شانگ‌های می‌تواند حوزه‌های مختلفی مانند تبادل اطلاعات و تجربیات در مقابله موثر با تروریسم، افراط گرایی و تجزیه طلبی رزمایش‌های مشترک، همکاری‌های آموزشی، مبارزه با قاچاق کالا و مواد مخدر، جلوگیری از مهاجرت غیرقانونی و تشدید بحران آوارگان، مقابله با تهدیدات نوظهور جنگ‌های اطلاعاتی و شناختی و جرایم سایبری و بسیاری دیگر را شامل گردد.

پیشنهادات وزیر دفاع برای تقویت ظرفیت‌ها و قابلیت‌های سازمان شانگ‌های

سرتیپ ستاد محمدرضا آشتیانی با اشاره به پیشنهاد‌های اجلاس گذشته افزود: مایلم در این اجلاس نیز پیشنهاداتی را برای تقویت ظرفیت‌ها و قابلیت‌های سازمان مطرح نمایم که امیدوارم سازوکار‌ها و زمینه‌های تحقق آن به شکل مناسبی فراهم گردد؛

۱ -تاسیس مرکز تحقیقات ضد تروریسم و برگزاری نشست‌های منظم به منظور تقویت تفاهم و ایجاد گفتمان مشترک و همچنین تبادل تجربیات و دستاورد‌های مشترک

۲-ضرورت تدوین سازوکار مناسب برای همکار‌های مشترک سازمان جهت مقابله با تهدیدات نوظهور از جمله دفاع مشترک سایبری و منظومه‌های ماهواره‌ای نظیر اسپیس ایکس) مقابله با استفاده از رمزارز‌ها در جهت تامین مالی از اقدامات تروریستی و سایر اقدامات مورد نیاز

۳-ایجاد یک سامانه مشترک امن و سریع جهت تبادل اطلاعات میان اعضاء در چهارچوب یک مرکز امنیت اطلاعات؛ در این رابطه ج. ا. ایران آمادگی خود را در جهت ایجاد این سامانه و مرکز اعلام می‌نماید.

۴-آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری رزمایش مشترک ضد تروریسم در سال ۲۰۲۵ و همچنین برگزاری یک سمینار و نشست علمی جهت بررسی ابعاد مختلف تروریسم؛

۵-تشکیل ساختار و یا کارگروه صنایع دفاعی میان اعضاء با هدف تقویت همکاری و تجمیع توانمندی‌ها برای مقابله با تهدیدات پیش رو به ویژه مقابله با تهدیدات امنیتی و تروریستی

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • حملات تروریستی در روسیه و ایران نتیجه حمایت کشور‌های غربی به ویژه آمریکا از گروه‌های تروریستی است
  • از احمدی‌نژاد تا رییسی/چه کسی پای رانت را به بازار خودرو باز کرد؟
  • دو ضربه مهم به بودجه‌نویسی کشور؛ یکی در دولت احمدی‌نژاد و یکی در دولت رئیسی
  • وزیر دفاع: پاسخ ایران به اسرائیل هشداری محدود و پرهیز از گسترش درگیری بود
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس
  • وزیر کشور: ایران، محیای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • همه دستاوردهای امروز ایران اسلامی، از برکات نهضت امام راحل است
  • ۲ وزیر احمدی نژاد رقیب قالیباف شدند /ذوالنوری هم وارد گود شد /اولین گزینه نایب رئیسی مجلس مشخص شد
  • روایت ده نمکی از پیشنهاد وزیر شدنش در دولت احمدی نژاد
  • جایگاه ویژه‌ مردم ایران در بسط تفکر مهدوی در جهان امروز