Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-08@00:40:42 GMT

توربین‌های بادی به تهدید امنیتی انگلیس مبدل شدند

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۷۹۵۵

توربین‌های بادی به تهدید امنیتی انگلیس مبدل شدند

نصب انبوهی از توربین‌های بادی برای تولید برق در مرزهای آبی انگلیس باعث اختلال در عملکرد سیستم‌های الکترونیک کنترل و نظارت مرزی شده است.

نصب توربین‌های بادی در سواحل دریاها روشی برای تأمین برق پاک و کاهش استفاده از سوخت‌های فسیلی برای تولید الکتریسیته به منظور جلوگیری از تشدید گرمایش زمین است. اما به نظر می‌رسد دولت انگلیس در این زمینه افراط کرده و همین امر باعث شده دفاع از مرزهای زمینی این کشور از طریق تجهیزات فنی با مشکلاتی مواجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

توربین‌های مرتفع بادی عملکرد دستگاه‌هایی که وظیفه شناسایی پرنده‌های ناشناس و مشکوک را در سواحل انگلیس بر عهده دارند، مختل می‌کنند و حرکت چرخشی پره های آنها باعث ثبت علائم و داده‌های گمراه کنند در رادارها می‌شود. همچنین این توربین‌ها توان رصد و کنترل مرزی رادارها را نیز کاهش می‌دهند.

نگرانی از اختلال مذکور باعث شده تا دولت انگلیس ۵ میلیون دلار بودجه برای حل این مشکل اختصاص دهد. این بودجه به شرکت‌هایی پرداخت خواهد شد که روش‌هایی برای غلبه بر این چالش پیشنهاد دهند. انتظار می‌رود در این زمینه ۵ تا ۶ قرارداد تا ماه ژوئن منعقد شود./مهر

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۷۹۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقاومت اسلامی لبنان از تهدیدهای دشمنان هراسی ندارد

به گزارش­ سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، رئیس هیئت شرعی حزب الله لبنان تاکید کرد: مقاومت اسلامی لبنان از تهدید‌های دشمنان هراسی ندارد و تهدید‌های دشمن نمی‌تواند نیرو‌های مقاومت را از حمایت مردم فلسطین باز دارد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

شیخ «محمد یزبک» در نشست فکری که حوزه «الامام المنتظر» در بعلبک به مناسبت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) برگزار کرد، گفت: استقامت و پایداری مردم فلسطین و مقاومت آنها پس از گذشت بیش از ۷ ماه جنگ نسل کشی رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه نشان دهنده این است که به رغم کشتار و ویرانی توسط این رژیم، پیروزی در راه است.

او تصریح کرد:گسترش جنگ به نفع رژیم صهیونیستی نیست و جنگ در غزه باید متوقف شود.

 

دیگر خبرها

  • روسیه در واکنش به تهدید انگلیس، حمله به تاسیسات این کشور را حق خود دانست
  • تهدید ویسی علیه سازمان لیگ: تا فیفا و CAS می‌روم
  • بعضی شوخی‌ها با جامعه پزشکی سلامت مردم را تهدید می کند
  • تیرانداز چینی رکورد تفنگ ۱۰ متر بانوان جهان را شکست
  • اعتراف جاسوس ها درباره اطلاعاتی که به «گروه ۴۰۰» داده‌اند | افشای جزئیات شکست جاسوسی آمریکا و انگلیس
  • ۱۳ استان در معرض تهدید سن و زنگ زرد هستند
  • مقاومت اسلامی لبنان از تهدیدهای دشمنان هراسی ندارد
  • ۱۹ و ۳۶، رتبه تیراندازان المپیکی ایران در جام جهانی
  • بازماندن تیراندازان ایران از فینال جام جهانی/ نکونام ۱۱ و نوروزیان ۵۸ شدند
  • بورل: همه اعضای اتحادیه اروپا روسیه را «تهدید» نمی‌دانند