Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@22:07:45 GMT

بالا بردن ارزش پول ملی هدف مهم دولت است

تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۷۸۴۲۴

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی با اشاره به سواستفاده عده‌ای در داخل و خارج از تحریم‌ها، اظهار داشت: این عده برای ممانعت از کاهش احتمالی نرخ ارز، کماکان به دنبال ایجاد مانع در برابر گشایش های احتمالی و ایجاد هراس و ناامیدی در میان جامعه و مردم به ویژه فعالان اقتصادی هستند ولی یکی از اهداف مهم دولت و بانک مرکزی، تعادل قیمت ارز، بالابردن ارزش پول ملی و شرایط مناسب قیمت کالا است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ناطقان:  دویست و بیست و دومین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت صبح یکشنبه به ریاست حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهوری برگزار شد و در ابتدای جلسه اقدامات انجام شده برای تامین اعتبار ریالی و ارزی تامین و خرید واکسن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سرعت بخشیدن در تولید و واردات واکسن، تسریع در تخصیص اعتبار ارزی و ریالی از سوی بانک مرکزی، هماهنگی میان دستگاه های مختلف در داخل و نمایندگی‌های ایران در خارج از کشور برای تسهیل واردات و استفاده وزارت بهداشت و درمان از ظرفیت بخش خصوصی برای واردات واکسن از جمله موضوعات مورد بحث درخصوص تامین واکسن بود.

رییس جمهوری با تاکید بر اولویت تهیه و تامین واکسن در برنامه‌های دولت گفت: مقابله با کرونا در گرو دو اصل رعایت دستورالعمل‌ها و واکسیناسیون است. همانطور که رعایت دستورالعمل‌ها وظیفه همه اقشار مردم است، دولت نیز تامین و ساخت واکسن را به عنوان اصل اول همه فعالیت‌های خود تعیین کرده است.

روحانی ادامه داد: دولت با اختصاص ارز لازم مشکل تامین منابع را برای خرید و واردات واکسن، حل کرده است و از این نظر هیچ یک از دستگاه‌های ذیربط نباید اجازه دهند تامین فوری واکسن در پیچ و خم مراحل اداری معطل شود و واکسن لازم طبق اولویت‌های تعیین شده، در اختیار گروه‌های مختلف جامعه قرار گیرد. به دنبال تزریق به کادر درمان، افراد در گروه‌های سنی بیش از ۶۵ سال و افراد با بیماری‌های زمینه‌ای در اولویت ارائه خدمات قرار می‌گیرند.

گزارش بانک مرکزی از وضعیت بازار ارز و افق مثبت با توجه به تحولات مورد انتظار پیش رو، موضوع بعدی جلسه بود و استفاده از شرایط مساعد برای تعادل در بازار و واقعی شدن نرخ ارز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رییس جمهوری با تاکید بر شکست دشمن در جنگ اقتصادی و اذعان آنان به بی‌نتیجه بودن سیاست فشار حداکثری گفت: با شکست دشمن در جنگ اقتصادی و نزدیک شدن به آستانه رفع تحریم‌ها با توجه به مذاکرات اخیر، می‌توان امیدوار بود که اقتصاد کشور به مسیر تعادل و شکوفایی سال‌های ۹۳ تا ۹۶ بازگردد.

روحانی با اشاره به سواستفاده عده‌ای در داخل و خارج از تحریم‌ها، اظهار داشت: این عده برای ممانعت از کاهش احتمالی نرخ ارز، کماکان به دنبال ایجاد مانع در برابر گشایش های احتمالی و ایجاد هراس و ناامیدی در میان جامعه و مردم به ویژه فعالان اقتصادی هستند ولی یکی از اهداف مهم دولت و بانک مرکزی، تعادل قیمت ارز، بالابردن ارزش پول ملی و شرایط مناسب قیمت کالا است.

رییس جمهوری تصریح کرد: بدون تردید با حفظ انسجام و هماهنگی در کشور می‌توانیم در هفته‌های آتی شاهد گشایش‌های امیدبخش باشیم.
منبع: ایرنا برچسب ها: ارزش ، پول ملی ، دلار ، ناطقان ، روحانی ، بانک مرکزی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: ارزش پول ملی دلار ناطقان روحانی بانک مرکزی رییس جمهوری بانک مرکزی پول ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۷۸۴۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد

سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد و دارایی در آیین رونمایی از برات الکترونیکی زنجیره تامین (سپامی) گفت: اهمیت برجسته کردن این ابزارها در فرمایشات مسئولان اعلام شد اما باید بگوییم برات الکترونیکی هنوز کامل مزایای و اثر گذاری آن در اقتصاد کشور اعلام نشده است.

وی افزود: هدف گذاری و فرمان جهش تولید مسیر تامین تولید از بیش از پیش هموار کنیم و ابزارهای از این دست وزن بیشتری داشته است فکتورینگ،  برات الکترونیکی،  اثر گذار بوده است این مسیرها نیازمند هم آهنگی تمامی دستگاه ها از جمله بانک مرکزی،  خزانه داری کل کشور است که خوشبختانه تا به امروز انجام شده است.

خاندوزی گفت: این هم آهنگی بین دستگاه‌ها یک الزام است و امسال به عنوان اولین سال برنامه هفتم بر روی اجرای این برنامه ها تاکید کنیم. 

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: طرحی تامین مالی تولید و زیرساخت  در مجلس  در حال تصویب است که این دست ابزارهای نقش هم آهنگ کننده بیشتری را ایفا کند.

وی افزود: جدیت نسبت به توسعه این ابزارها  به‌ اندازه کافی مفهوم و زمینه ابزار سازی فراهم می‌کند  و ما را از   تک روشی و تک بودن جعبه ای بودن خارج می‌کند. 

خاندوزی اظهار کرد: طبق هدف گذاری که  صورت گرفته است  چقدر از تامین مالی بانک ها  از این طریق باشد و بانک ها از این  ابزارها استفاده کند   مشمول تشویق بیشتری می شود چراکه هدایت تامین مالی و بانک ها بدون تکلیفی بودن  امکان پذیر نیست‌.

خاندوزی تاکید کرد: مجموع ۲۷۵ هزار میلیارد تومان افزایش سرمایه بانک ها تحت مدیریت دولت  انجام شده که البته عقب ماندگی چند ساله در این بخش  داشته ایم.

وی افزود: ۱۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات خرد بدون ضامن از سوی بانک های تحت مدیریت دولت پرداخت شده است‌. 

وزیر اقتصاد و دارایی گفت: فروش اموال مازاد در دولت سیزدهم بالغ بر ۹۵همت بوده است و در دولت های قبل سیزدهم ۵۴ همت بوده که در مجموع ۱۵۰ همت انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بانک و بیمه

دیگر خبرها

  • بالا بردن جام قهرمانی آسیا توسط ستاره فوتسال (فیلم)
  • طعنه‌زنی سنگین به دو مدیر ارشد اقتصادی دولت رئیسی
  • برات الکترونیک چیست؟ | روش جدید برای تامین مالی فعالان اقتصادی
  • مسدود شدن مسیر‌های انحراف در تسهیلات تولید با برات الکترونیکی
  • بسته زنجیره تأمین بانک صادرات ایران در خدمت تولید است
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد ؟
  • برنامه تأمین ارز دولت و بانک مرکزی شفاف است ولی کافی نیست
  • ۱۵۰ همت از اموال مازاد بانک‌ها واگذار شد
  • خاندوزی: جعبه ابزار تامین مالی برای تحقق جهش تولید آماده شد
  • چقدر وام بدون ضامن پرداخت شد؟