Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت: طرح شهیدسلیمانی به صورت هدفمند و محله محور کرونا را به شکل نقطه ای در استان مرکزی کنترل کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اراک، سید محمد جمالیان عصر امروز در ارتباط ویدئو کنفرانسی قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا(ع) با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین و وزیر بهداشت با اشاره به تلاش بسیج و کادر درمان در مقابله با کرونا اظهار داشت: همراهی و مشارکت مجموعه دانشگاه علوم پزشکی، مدافعان سلامت و کادر درمان با بسیج و تفکر ارزشمند جهادی بسیجی یک پیوند جدانشدنی به شمار می‌رود وخوشبخانه کادر درمان در طول این ایام با روحیه بسیجی و جهادی توانستند عملکرد مناسبی از خود برجای بگذارند که در این راستا طرح مزین به نام مبارک شهیدحاج قاسم سلیمانی که در راستای مقابله و کاهش آسیب های همه جانبه بیماری کرونا اجرا شد موفقیت ها و دستاوردهای بسیاری به دنبال داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: خوشبختانه این طرح بسیج عمومی برای مقابله همه جانبه را رقم زد و با اقدامات هدفمند و محله محور توسط بسیجیان سبب شد بیماری را به شکل نقطه ای کنترل کند و توانست کارکردهای مختلف بسیج را نشان دهد و امروز در گام پنجم طرح شهید سلیمانی علاوه بر توجه به ظرفیت های طرح که در گذشته استفاده میشده، بنا داریم برای اجرای واکسیناسیون عمومی از این ظرفیت عظیم استفاده کنیم.

جمالیان تصریح کرد: این طرح در کنار دستاوردها و زیرساخت‌هایی که در حوزه سلامت به وجود آورد سبب جبران کمبود نیرو در حوزه بهداشت و سبب شد فعالیت مراکز بهداشت افزایش چشمگیری داشته باشند که در این راستا، شاخصه رصد و شناسایی با رویکرد بیماریابی فعال و قرنطینه‌های هدفمند ، شاخصه حمایتی با پشتیبانی هایی که از بیماران شد و شاخصه نظارتی از نقاط بسیار برجسته این طرح است که کمک های زیادی به همراه داشته است.

فعالیت پرقدرت‌تر در مناطق حاشیه‌نشین و پر تراکم ادامه دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: نهضت کمک مومنانه که از ابتدای شیوع بیماری در استان مرکزی اجرایی شد و در طرح شهید سلیمانی به شکل محله محور انجام پذیرفت، موفق شد تا بخشی از آسیب های خانواده ها را بکاهد که در فاز پنجم طرح شهید سلیمانی تیم های رصد و شناسایی با شدت بیشتری فعالیت می‌کنند و این فعالیت در مناطق حاشیه‌نشین و پر تراکم با قوت بیشتری ادامه دارد.

وی افزود: خوشبختانه امروز وفاق و مشارکت مطلوبی میان مجموعه بسیج و سپاه با دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت وجود دارد و طرح شهید سلیمانی این وحدت و هم افزایی را افزایش داده و وضعیت استان مرکزی امروز به وضعیت پایداری رسیده و بیماران سرپایی تاحدودی کاهش پیدا کرده اند ولی بستری ها در این هفته کاهش پیدا نکرده اما انتظار داریم در هفته آینده بستری ها کاهش پیدا کند و الحمدلله در مورد فوتی ها حدود 9 درصد کاهش را شاهد هستیم و با توجه به اینکه ظرفیت بیمارستان ها کمی خالی‌تر شده امکان ارائه خدمات درمانی بیشتر در سطح استان وجود دارد و کادر درمان همچنان با روحیه و انگیزه کافی برای خدمت رسانی به مردم در صحنه حضور دارند.

رئیسی: طرح شهید سلیمانی متوقف نشده است/ آغاز واکسیناسیون عمومی کرونا از مهرماهبسیجیان سمنانی پیشتاز در اجرای طرح شهید سلیمانی؛ جهاد همچنان ادامه‌داردتاثیر چشمگیر طرح شهید سلیمانی در کاهش آمار کرونا در خوزستان/ 14هزار نیروی بسیجی پای کار بودند + فیلم

پیش‌بینی عبور از بحران فاز چهارم بیماری کرونا در هفته‌های آینده 

"علی علیمحمدی" معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک نیز در این نشست با اشاره به مشارکت خوب سپاه و بسیج با کادر درمان و بخش بهداشت و درمان اظهار داشت: بسیج و سپاه از ابتدای شیوع بیماری در کنار دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان بوده و بسیجیان توانسته اند با نقش آفرینی های گسترده بسیاری از خلاء ها را جبران کنند و گام پنجم طرح شهید سلیمانی به مراتب با قوت تر از گذشته با نقش آفرینی بسیجیان و مراکز بهداشت ادامه پیدا خواهد کرد و البته در این گام خدمات و اقدامات گسترده تر خواهد شد.

وی افزود: در اجرای واکسیناسیون عمومی قطعا از ظرفیت ها و توانمندی های بسیج و سپاه استفاده خواهیم کرد چراکه بسیج علاوه بر کارکردهای مختلف توانمندی های بسیار خوبی دارد که قطعا از آنها استفاده خواهیم کرد که خوشبختانه در هفته جاری ازنظر ابتلاء به بیماری به وضعیت ثبات رسیده ایم ولی متاسفانه میزان مرگ و میر با توجه به بستری های هفته های گذشته همچنان بالا است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اراک ادامه داد: پیش بینی می شود با رعایت پروتکل ها توسط همه مردم و اقشار جامعه و تلاش و هم افزایی بیشتر مسئولین در سطح استان بتوانیم در هفته‌های آینده از بحران فاز چهارم بیماری کرونا عبور کنیم.

انتهای پیام/711/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دانشگاه علوم پزشکی اراک طرح شهید سلیمانی کادر درمان استان مرکزی محله محور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۱۵۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند

آفتاب‌‌نیوز :

حامد جز جلالیان با اشاره به انجام طرح کشوری فلورایدتراپی دانش‌آموزان در سطح مدارس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور افزود: با تامین ۶۳ هزار وارنیش فلوراید برای دانش‌آموزان ابتدایی ۶ تا ۱۲سال این طرح در سطح مدارس تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور آغاز شده است.

وی بیان کرد: با تامین و دریافت وارنیش فلوراید از وزارت متبوع، توزیع وارنیش در تمامی مراکز خدمات جامع سلامت چهار شهرستان (نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه) تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی نیشابور آغاز شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور  ادامه داد: این طرح به صورت رسمی از هفته اول اردیبهشت‌ماه تمامی بهورزان و مراقبین سلامت با مراجعه به مدارس و با نظارت مستقیم تمامی مراقبین ناظر مراکز و حضور دندانپزشک مراکز خدمات جامع سلامت در مدارس تحت پوشش به صورت روزانه انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: هدف از طرح وارنیش فلورایدتراپی دانش‌آموزان، آموزش بهداشت دهان و دندان به دانش‌آموزان، معاینات مستمر دندانپزشکی و کاهش ۴۰ درصدی پوسیدگی‌ دندان دانش‌آموزان توسط ماده وارنیش فلوراید است.

دو واکسن به برنامه واکسیناسیون متداول کودکان در نیشابور اضافه می‌شود

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور در ادامه اظهار کرد: همزمان با آغاز هفته جهانی ایمن‌سازی ۲۴ تا ۳۰ آوریل مصادف با ۵ لغایت ۱۱ اردیبهشت‌ماه دو واکسن پنوموکوک و روتاویروس به برنامه واکسیناسیون متداول کشوری کودکان اضافه می‌شود.

وی با بیان اینکه واکسن پنوموکوک به شکل تزریقی و واکسن روتا به صورت خوراکی است، ادامه داد: واکسن پنوموکوک مهمترین راه پیشگیری از بیماری های عفونی ناشی از این میکروب از جمله عفونت ریه، عفونت مغزی یا مننژیت، عفونت گوش، قلب، خون، استخوان و سینوزیت است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی نیشابور اذعان کرد: سالیانه از حدود ۵۰ هزار عفونت‌ شدید پنوموکوکی با تزریق واکسن پنوموکوک پیشگیری می‌شود که کاهش مصرف آنتی بیوتیک و کاهش بروز  مقاومت آنتی بیوتیکی را در پی دارد.

وی با بیان اینکه بر اساس مصوبه کمیته کشوری ایمن‌سازی این واکسن در سنین ۲ ، ۴ و ۱۲ ماهگی تزریق می‌شود در خصوص واکسن روتا گفت: واکسن روتاویروس نیز که از اسهال‌های شایع در کودکان پیشگیری می‌کند  به صورت خوراکی در سه نوبت ۲، ۴ و ۶ ماهگی مصرف می‌شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • تعطیلی مرکز غیرمجاز طب سنتی در قم
  • مرکز رشد فناوری‌های بالینی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افتتاح شد
  • مسمومیت ۱۰ نفر بر اثر مصرف قارچ سمی فصلی در کردستان
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی دندان پیشگیری می‌کند
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟