Web Analytics Made Easy - Statcounter

عارف خدرلو روز یکشنبه در حاشیه بازدید و بررسی موانع تولید در تعدادی از واحدهای صنعتی این شهرستان در گفت و گو با ایرنا افزود: یکی از فلسفه های وجودی پتروشیمی ها در هر منطقه حمایت از صنایع پایین دستی در این صنعت است که در این زمینه پتروشیمی مهاباد نیز باید با در اختیار قرار دادن خوراک این واحدها در این زمینه مشارکت داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهار داشت: راهبرد اصلی نظام در سال جاری تحقق شعار مقام معظم رهبری مبنی بر رفع موانع تولید و پشتیبانی بوده که باید در راس امور تمام ارگان ها و مدیران شهرستانی باشد.

خدرلو ادامه داد: هم اکنون کشور ما از طرفی در جنگ اقتصادی با آمریکا و از طرف دیگر درگیر مشکلات به وجود آمده ناشی از بیماری کرونا است که فشار زیادی را به بخش اقتصاد و معیشت مردم وارد کرده است.

فرماندار ویژه مهاباد اضافه کرد: راه‌اندازی واحدهای تولیدی پایین دستی و حمایت از آن در شرایطی که کشور با فشار تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا و متحدانش  و نیز با بحران کرونا نیز دست و پنجه نرم می‌کند می‌تواند به عنوان یکی از راه های برون‌رفت از فشارهای اقتصادی در مناطقی چون این شهرستان باشد.

وی، پتروشیمی را صنعتی جذاب و رو به جلو در دنیا معرفی کرد و گفت: این صنعت در حال رشد، دارای تنوع و تعدد محصولات پتروشیمی است که با استفاده از فناوری‌های نو در این صنعت می‌توانیم با شتاب بیشتری در مسیر توسعه حرکت کنیم.

وی با اشاره به بازدید از شماری از واحدهای تولیدی در این شهرستان افزود: در بررسی میدانی از مشکلات و موانع تولید مهاباد بخش عمده مربوط به مسایل مالی و ارایه تسهیلات بوده که دولت با تدابیر در نظر گرفته نسبت به رفع و حمایت از بخش تولید گام اساسی برخواهد داشت.

خدرلو اضافه کرد: برخی دیگر از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی شهرستان نیز در کارگروه رفع موانع تولید آذربایجان غربی مطرح و نسبت به رفع و پشتیبانی از آنها اقدام خواهد شد.

وی افزود: یکی از تولیدکنندگان صنایع کشاورزی مهاباد در بخش نوارهای تیپ آبیاری که اولین واحد تولیدی نوارهای آبیاری مزارع کشاورزی در آذربایجان‌غربی و دومین واحد از این دست در کشور است هم اکنون با کمبود مواد اولیه مواجه است که این مواد در خود پتروشیمی در حال تولید است.

فرماندار ویژه مهاباد با بیان اینکه این واحد تولیدی با 50 میلیارد ریال سرمایه گذاری شخصی برای بیش از ۱۲ نفر به صورت مستقیم اشغالزایی ایجاد کرده است گفت: کمبود مواد اولیه و خرید آن در بازار آزاد با نرخ بالاتر عمده مشکل این واحد است که با تامین مواد اولیه آن از سوی پتروشیمی مهاباد این واحد حتی می تواند وارد مدار صادرات شود.

وی اضافه کرد: این واحد ماهانه ظرفیت تولید چهار میلیون متر نوار آبیاری، سه میلیون شلنگ و یک میلیون قطعه شیرآلات مربوط به بخش آبیاری قطره ای مزارع کشاورزی را دارد که امکان صادرات به کشور همسایه نیز فراهم است.

به گزارش ایرنا، فرماندار مهاباد در این بازدید همچنین از واحدهای تولید کیت های الکترونیکی، مبل و صنایع چوبی و درب های چوبی و ضد سرقت نیز دیدن و با گفت و گو با مدیران این واحدها با مشکلات و مسایل آنها از نزدیک آشنا شد. 

مجتمع پتروشیمی مهاباد به عنوان یکی از فعال‌ترین مجتمع های کشوری این حوزه و از ارزشمندترین یادگارهای دولت تدبیر و امید در منطقه، هم‌اکنون با جهشی چشمگیر در تولید از مرز ظرفیت اسمی خود نیز فراتر رفته و به حدود ۳۴۵ هزار تن پلی اتیلن سبک خطی و سنگین و بوتن یک رسیده است که این میزان تولید خود را روانه بازارهای داخلی و خارجی می کند.

مجتمع پتروشیمی مهاباد به عنوان بزرگترین واحد صنعتی آذربایجان غربی در سال ۱۳۹۵ با حضور دکتر حسن روحانی رییس‌جمهوری اسلامی ایران به طور رسمی به بهره برداری رسید که با افتتاح آن فصل جدید از روند توسعه در مناطق محروم و کردنشین کشور در این دولت آغاز شد.

برای احداث این مجتمع عظیم در سال ۱۳۹۴ حدود ۱۲ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری شده که شامل ۲۴۰ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و سه هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری ریالی است.

برچسب‌ها سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها مهاباد پتروشیمی رونق تولید آذربایجان غربی پروندهٔ خبری ۱۴۰۰؛ سال تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها مهاباد پتروشیمی سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها مهاباد پتروشیمی رونق تولید آذربایجان غربی اخبار کنکور پتروشیمی مهاباد آذربایجان غربی واحدهای تولید سرمایه گذاری موانع تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۱۸۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری مازندران از شناسایی ظرفیت‌های متعدد در زنجیره‌های مرکبات، کیوی و گردشگری و صنایع‌دستی با ارائه برنامه‌های راهبردی مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، حسن خیریان‌پور_ شامگاه _شنبه هشتم اردیبهشت _ در مراسم آغاز به کار ایران اکسپو ۲۰۲۴ در جمع خبرنگاران، با اشاره به حضور مازندران در نمایشگاه اسپور ۲۰۲۴ به منظور شناساندن زنجیره‌های ارزش راهبردی این استان به همراه ۳۰ استان کشور اظهار کرد: در وضعیت موجود دو زنجیره ارزش مرکبات و کیوی و زنجیره ارزش گردشگری و صنایع دستی برای استان مازندران تعریف شده است.

وی افزود: به جهت ظرفیت‌هایی که استان مازندران دارد ۱۰ زنجیره دیگر نیز تهیه شده و با تاکید استاندار مازندران در برنامه‌های زنجیره ارزش راهبردی قرار می‌گیرد.

معاون استاندار مازندران با تاکید بر اینکه در حوزه مرکبات و کیوی مازندران بالغ بر دو میلیون و ۷۰۰ هزار تن مرغوب‌ترین نوع مرکبات کشور و بالغ بر ۲۲۰ تن کیوی در این استان تولید می‌شود، گفت: در این استان زنجیره این محصولات به صورت کامل فعالیت دارند و از مرحله تأمین نهال، نهال اصلاح شده و دقیق و نیز در مراحل بعدی در زمینه تولید و شناسنامه‌دار کردن باغ‌ها، سردخانه‌ها و سورتینگ‌ها مازندران ظرفیت‌های مناسبی در بخش کیوی و مرکبات دارد.

خیریان‌پور با اشاره به اینکه وجود پایانه‌های صادراتی برای تأمین مصرف نیاز داخلی و صادرات محور کردن ظرفیت مهمی در استان به شمار می‌روند، یادآور شد: توجه به صنایع تبدیلی فرآوری و برندسازی از موارد دیگری است که موجب می‌شود تولید و فروش این محصولات از حالت خام فروشی محصول را خارج کند و با ارزش افزوده بیشتری به بازار ارائه شود.

وی با اشاره به امر گردشگری و صنایع دستی در مازندران از وجود ظرفیت متعدد عنوان و مطرح کرد: گردشگری سلامت، طبیعت گردی، پرنده‌نگری و گردشگری دریایی در کنار ظرفیت‌های تولید انواع صنایع دستی از ظرفیت‌های مهمی در این استان هستند که می‌توانند در حوزه اقتصادی مورد توجه قرار گیرند.

کد خبر 748545

دیگر خبرها

  • تجلیل از هنرمندان نمونه فعال در واحدهای تولیدی فعال صنایع دستی
  • راه‌اندازی سه نیروگاه برق با ظرفیت ۵۸ مگاوات در صنایع بزرگ کرمانشاه
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • ایجاد ۲ خوشه صنعتی در حوزه فولاد و پتروشیمی
  • اجرای برنامه‌های راهبردی برای دو زنجیره مهم مازندران
  • احیای واحدهای تولیدی راکد در دستور کار دولت است
  • بهره برداری از ۲۱ تصفیه خانه در واحد‌های تولیدی استان همدان
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • رسیدگی به مشکلات حقوقی ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان
  • افزایش ۳۷ درصدی میزان تولید پتروشیمی بوشهر