Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-07@22:51:48 GMT

تغییرات جدید در شورای وزیران عربستان

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۵۵۱۷

تغییرات جدید در شورای وزیران عربستان

ملک سلمان بن عبدالعزیز طی صدور فرمانی انتصاب های جدیدی در عربستان انجام داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الخلیج الجدید، «سلمان بن عبدالعزیز آل سعود» پادشاه عربستان تصمیم گرفت «فیصل بن فاضل بن محسن الابراهیم» را به عنوان وزیر جدید اقتصاد و برنامه ریزی منصوب کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این امر به دستور سلطنتی شب گذشته پس از گذشت یکسال از برکناری «محمد التوایجری» وزیر سابق اقتصاد عربستان از سمت خود در مارس 2020 انجام شد که «محمد الجدعان» برای انجام کار وزیر اقتصاد و برنامه ریزی منصوب شد ، علاوه بر این وی وزیر دارایی نیز است.

الابراهیم از 26 فوریه 2018 ، سمت معاون وزیر اقتصاد و برنامه‌ریزی را در رتبه عالی و سرپرست دبیرخانه شورای امور اقتصادی و توسعه و معاون وزیر اقتصاد و برنامه ریزی انجام داده است.

وی علاوه بر عضویت در تعدادی از شوراها و کمیته‌ها ، سمت دبیر هیئت مدیره صندوق توسعه ملی را نیز در اختیار دارد و بین سال‌های 2016 تا 2018 به عنوان مشاور در وزارت اقتصاد و برنامه‌ریزی عربستان و به عنوان مشاور در دادگاه سلطنتی عربستان فعالیت کرده است.

عربستان|شکایت یک سازمان حقوق بشری از مشاور بن سلمان در پرونده خاشقجیسفر وزیر خارجه عربستان به امارات در سایه تشدید اختلافات منطقه‌ای

ملک سلمان همچنین در فرمانی شاهزاده «سلطان بن سلمان» را به عنوان مشاور ویژه خود و رئیس هیئت امنای موسسه غیرانتفاعی ملک سلمان منصوب کرد.

همچنین تصمیم گرفته شد تا «عبدالله السواحه» به عنوان رئیس هیئت مدیره سازمان فضایی و «خالد السبتی» به عنوان مشاور دبیرخانه شورای وزیران عربستان منصوب شوند.

این دستورات همچنین شامل برکناری «احمد العیسی» از ریاست هیئت مدیره سازمان سنجش آموزش و پرورش و انتصاب «خالد السبتی» به جای وی بود.

همچنین بر اساس انتصاب‌های جدید « ایمان المطیری» به عنوان معاون وزیر بازرگانی و« بدر بن هداب» به عنوان دستیار وزیر بازرگانی منصوب شدند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اقتصاد و برنامه ریزی عنوان مشاور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۵۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهمیت کارگر و اثر کار و تولید در اقتصاد بر کسی پوشیده نیست

به گزارش گزوه اقتصاد خبرگزاری علم و فناوری آنا از شرکت خدمات عمومی فولاد ایران رئیس هئیت مدیره موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد با اشاره به تحولاتی که در یک سال اخیر در شرکت خدمات عمومی فولاد ایران اتفاق افتاده است گفت: این تحول به تنهایی ایجاد نشده است آنچه که موجب تحول شد دلسوزی  و تلاش شما کارگران عزیز است.

معمتمدوزیری با اشاره به اینکه: اقتدار و استقلال هر کشور به مرز‌های سیاسی و اقتصادی آن کشور است گفت: همان طور که حفاظت از مرز‌های سیاسی هرکشوری را مرزبانان نیرو‌های مسلح  به عهده دارند استقلال اقتصادی کشور هم به دست کارگران است.
رئیس هیئت مدیره موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد در پایان از تلاش‌های شبانه روزی کارگران مرکز خدمات عمومی فولاد ایران تشکر و قدردانی کرد.

مراسم گرامیداشت هفته کارگر با حضور کامبیز معتمدوزیری، رئیس هیئت مدیره و صادق سلیمی، نایب رئیس هیئت مدیره موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد، مصطفی دعاگویی رئیس هیئت مدیره و حسین وجودی یزدی، مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت خدمات عمومی فولاد ایران برگزار شد.

این دلسوزی فراتر از یک وظیفه سازمانی است 

مصطفی دعا گویی رئیس هیئت مدیره شرکت خدمات عمومی فولاد ایران در مراسم گرامیداشت هفته کار و کارگر از زحمات کارگران تشکر و قدردانی کرد.

 مصطفی دعاگویی از شکوفاشدن مجموعه مرکز خدمات فولاد ایران تشکر کرد و گفت این زحمات شبانه روزی کارگران خدوم و انتخاب درست و شایسته مدیریت است که جان دوباره به این مجمموعه داده است.
رئیس هیئت مدیره شرکت خدمات عمومی فولاد ایران گفت: زحمات کارگران شایسته تقدیر و قدردانی است گویی برای مجموعه متعلق به خودشان فعالیت می‌کنند این دلسوزی فراتر از وظیفه سازمانی است.

مراسم گرامیداشت هفته کارگر با حضور کامبیزمعتمدوزیری، رئیس هیئت مدیره و صادق سلیمی، نایب رئیس هیئت مدیره موسسه صندوق حمایت و بازنشستگی کارکنان فولاد، مصطفی دعاگویی رییس هیئت مدیره و حسین وجودی یزدی، مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره شرکت خدمات عمومی فولاد ایران برگزار شد.

 باز پس گیری املاک شرکت خدمات عمومی فولاد ایران 

مدیرعامل شرکت خدمات عمومی فولاد ایران در مراسم گرامیداشت هفته کار و کارگر از بازپس گیری املاک تصرف شده گفت.
 حسین وجودی یزدی در ابتدا روز کارگر را تبریک گفت و از تلاش تک تک کارگران مرکز خدمات فولاد ایران تشکر کرد و گفت ما تسهیل کننده کار بودیم کار اصلی با تلاش شما انجام شد. امیدوارم پاسخگوی زحمات شما باشیم.

مدیرعامل شرکت خدمات عمومی فولاد ایران گفت: از جمله فعالیت‌هایی که در سال گذشته انجام شد، اخذ سند تک برگ دفتر مرکزی، ساماندهی نیرو‌های انسانی و متناسب سازی احکام پرسنلی، انعقاد قرارداد با مشاورین خبره مالیاتی، تشکیل شورای مدیران شرکت از بهمن ماه ۱۴۰۱ برای اولین بار، تدوین و تصویب چارت سازمانی شرکت، تقویت ساختار مالی و اداری شرکت و به کارگیری نیروی انسانی متخصص، اقدام برای بستن حساب‌های بانکی راکد بر اساس تکالیف سنواتی مجمع، مسدود کردن چک‌های عودت نشده بر اساس تکالیف سنواتی مجمع، فروش ۵۰% سهام کالا متعلق به شرکت پس از اخذ مجوز از کمیته سرمایه  گذاری و هیات مدیره محترم صندوق فولاد به شرکت سی ولکس کالا و وصول مبلغ حاصل از فروش در پایان سال ۱۴۰۲، انتقال بدهی به سنگ آهن مرکزی به شرکت دالاهو پس از مکاتبات و اخذ موافقت دالاهو

حسین وجودی یزدی از باز پس گیری املاک شرکت خدمات عمومی فولاد ایران در شهر‌های مشهد، دماوند و تهران گفت که لطف خدا مشکلات حل شد.

نایب رییس هیئت مدیره شرکت خدمات عمومی فولاد ایران در پایان مراسم از کارگران مرکز خدمات تولید تشکر کرد و گفت: تسویه کامل بدهی شرکت به سهامدار عمده به میزان ۳۱۶ میلیارد تومان پس از وصول مطالبات سنواتی، رعایت دقیق انضباط مالی و تبعیت از سیاست‌های کلان حاکمیتی سهامدار عمده، اخذ تسهیلات LC از بانکها، رفع مغایرت احتمالی با مشتریان و اشخاص حقیقی و حقوقی و وصول مطالبات و همچنین عملیاتی نمودن بودجه مصوب سال ۱۴۰۳ و نظارت بر حسن اجرای مفاد بودجه از سیاست‌ها و برنامه‌های سال پیش رو واحد مالی و منابع انسانی شرکت خدمات عمومی فولاد ایران است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اهمیت کارگر و اثر کار و تولید در اقتصاد بر کسی پوشیده نیست
  • مدیرکل حوزه ریاست کمیته امداد منصوب شد
  • آمار واقعی مبنای مدیریت هوشمند بازار محصولات کشاورزی است
  • برنامه ریزی برای ایجاد ۲۰ میلیون پورت فیبر نوری در کشور
  • تمهیدات لازم برای اربعین از سوی کشور عراق اندیشیده می شود
  • ۴۰ هزار میلیارد تومان به بدنه آموزش و پرورش اعتبار تزریق شده است
  • رئیس شورای سیاست‌گذاری دوازدهمین دوسالانه ملی هنر سرامیک ایران معرفی شد
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس/ برنامه‌ریزی برای اوقات فراغت دانش‌آموزان
  • شورای تامین مالی برای تحقق جهش تولید تشکیل شد
  • وزیران تندرو کابینه اشغالگر حمله فوری به رفح را از نتانیاهو درخواست کردند