Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@21:15:50 GMT

فرزندان بهزیستی بعد از ۱۸ سالگی رها نمی‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۵۹۶۶

فرزندان بهزیستی بعد از ۱۸ سالگی رها نمی‌شوند

مهدی خانکه معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره رها شدن فرزندان بهزیستی بعد از سن ۱۸ سالگی، اظهار کرد: قاعده کلی مبنی بر اینکه فرزندان بهزیستی بعد از اینکه ۱۸ سالشان شد از مراکز ترخیص می‌شوند وجود ندارد.

وی با اشاره به اینکه تا مطمئن نشویم فرد توانمند شده از مرکز ترخیصش نمی‌کنیم، گفت: هزینه توانمند سازی فرزندانمان را می‌دهیم و از آن‌ها حمایت می‌کنیم بعد از آن از مرکز ترخیص می‌شوند و تا زمانی که فرزندانمان به استقلال نرسیده باشند می‌توانند در مراکز بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانکه تصریح کرد: بعد از اینکه فرزندان به شرایط ثابتی رسیدند کمیسیون تشکیل می‌شود و بررسی می‌کنیم که آیا امکان زندگی مستقل را دارند یا خیر و برای دختران شرایط متفاوت‌تر از پسران است.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران بیان کرد: برای خروج دختران از مراکز حساسیت‌های بیشتری وجود دارد و تا زمانی که ازدواج نکرده باشند در مراکز شبه خانواده می‌مانند حتی بعد از ازدواج به دلیل رابطه احساسی که مسئولان مراکز برقرار کرده اند و نقش پدر و مادر را برایشان ایفا کرده اند، نیز مورد حمایت قرار می‌گیرند.

وی با تاکید بر اینکه به هیچ عنوان پسران را بعد از ۱۸ سالگی بدون اینکه به استقلال رسیده باشند از مراکز ترخیص نمی‌کنیم، خاطرنشان کرد: اگر موردی دیده شده حتما به ما اطلاع دهید که پیگیری کنیم چرا که اینها فرزندان ما هستند و همواره از آن‌ها حمایت‌های لازم می‌شود.

بیشتر بخوانید

هدف سازمان بهزیستی رشد کودکان بی سرپرست در کانون خانواده است

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرزندان بی سرپرست سازمان بهزیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۵۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک بیش از ۱۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد؛ محمود جاودان، رئیس کمیته امداد منطقه دو بندرعباس با اعلام این خبر گفت: سال گذشته حامیان نیکوکار در قالب طرح اکرام ایتام مبلغ ۱۰ میلیارد و ۲۷۲ میلیون تومان به خانواده‌های ایتام و محسنین این نهاد کمک کرده‌ اند که از این میزان ۱۰ میلیارد و ۸۳ میلیون تومان به صورت نقدی و مابقی به صورت غیر نقدی بوده است.

جاودان، با اشاره به جذب ۴۹۱ حامی در ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: این تعداد حامی برای حمایت مادی و معنوی از یک هزار و ۷۹ فرزند یتیم و محسنین نیازمند ثبت نام کردند و به صورت ماهانه مبلغی به صورت مستقیم به حساب فرزندان معنوی خود واریز می‌نمایند.

رئیس کمیته امداد منطقه دو بندرعباس یاد آور شد: در حال حاضر یک هزار و ۶۸۱ یتیم و فرزندان محسنین تحت حمایت این نهاد در حوزه اکرام ایتام منطقه دو بندرعباس می‌باشند که از حمایت مادی و معنوی حامیان برخوردار هستند.

این مقام مسئول در پایان افزود: مردم نوع دوست و خیران نیک اندیش می‌توانند، با ارسال عدد ۱ به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳۷۶ و یا مراجعه حضوری به دفاتر کمیته امداد، در طرح اکرام ایتام و محسنین این نهاد مشارکت نمایند.

کد خبر 6088977

دیگر خبرها

  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • برگزاری بیش از ۱۵ هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • برگزاری ۱۵هزار ملاقات بین فرزندان طلاق و والدین در سال ۱۴۰۲
  • بیش از ۳۴۰۰ مرکز مشاوره درکشور به مردم خدمات سلامت روان می دهند
  • بهره مندی بیش از ۳۶۰ هزار نفر از خدمات روانشناختی و مشاوره بهزیستی مازندران
  • بهزیستی چه خدماتی به «خانواده‌های دارای فرزند چندقلو» می دهد؟
  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • ۳۵ هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی واگذار شد
  • ثبت ۱۵ هزار تماس با مرکز صدای مشاور بهزیستی
  • کمک بیش از ۱۰ میلیارد تومانی حامیان به ایتام و فرزندان محسنین