Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@23:23:28 GMT

مذاکرات مسؤولان لیبی و سازمان ملل درباره برگزاری انتخابات

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۶۳۴۶

مذاکرات مسؤولان لیبی و سازمان ملل درباره برگزاری انتخابات

رئیس کمیساریای عالی انتخابات لیبی در طرابلس با فرستاده سازمان ملل به این کشور طرح برگزاری انتخابات دسامبر آتی را بررسی کرد.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه عربی۲۱، کمیساریای عالی انتخابات لیبی با انتشار بیانیه‌ای در صفحه فیسبوک خود اعلام کرد: عماد السایح، رئیس کمیساریای عالی انتخابات لیبی و یان کوبیس، فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل به لیبی در دیداری که در طرابلس با یکدیگر داشتند، طرح کمیساریا برای اجرای انتخابات در لیبی و راه‌های برچیدن موانع موجود در این مسیر و همچنین نقش دولت و هیات‌ها و موسسه‌های وابسته به آن در حمایت از انتخابات و به شکل خاص حمایت از کمیساریا را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خالد المشری، رئیس شورای عالی دولت لیبی در دیداری که روز جمعه با کوبیس در طرابلس داشت، گفت: اینکه خلیفه حفتر تحت هیچ حاکمیتی در نمی‌آید، امکان برگزاری انتخابات را تهدید می‌کند.

هفته گذشته نیروهای حفتر در اولین اقدام علیه دولت جدید و مانع‌تراشی در برگزاری انتخابات در تاریخ مقرر آن، به اعضای کابینه دولت وحدت ملی به ریاست عبد الحمید الدبیبه اجازه برگزاری نشست در شهر بنغازی را ندادند.

این نیروها در بیانیه‌ای دولت وحدت ملی را دولتی موقت خوانده و اعلام کردند که با این دولت هیچگونه ارتباط خدماتی، حاکمیتی و یا حتی در سطح رایزنی ندارند.

دولت وحدت ملی لیبی و شورای ریاستی ۱۶ مارس گذشته حاکمیت در این کشور را جهت برگزاری انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری در تاریخ ۲۴ دسامبر آتی برعهده گرفتند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: لیبی برگزاری انتخابات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۶۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر

نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» با حضور جمعی از هنرمندان خوشنویس استان کرمان به همت سازمان بسیج هنرمندان استان و اداره کل آموزش و پرورش برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» روز گذشته به همت سازمان بسیج هنرمندان استان کرمان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان با حضور جمعی از هنرمندان خوشنویس استان کرمان، دانش آموزان و معلمان بسیجی برگزار شد. در این همایش عباسپور رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان کرمان، حمیدرضا صابری رئیس انجمن خوشنویسان سازمان بسیج هنرمندان و بهمنی مسئول امور هنری اداره کل آموزش و پرورش استان نیز حضور داشتند.

در حاشیه برگزاری این همایش حمیدرضا صابری رئیس انجمن خوشنویسان سازمان بسیج هنرمندان استان کرمان گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: نخستین همایش خوشنویسی کاتبان وحی توسط انجمن خوشنویسان سازمان بسیج هنرمندان استان کرمان با همکاری اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان برگزار شده است.

وی با اشاره به اینکه خوشنویسی هنری مقدس و ماندگار در خدمت حق و حقیقت است، ادامه داد: قرآن و آیات کلام الله مجید برکات و ثمرات بی‌بدیل در رشد و شکوفایی اندیشه والای انسانی دارد و بی تردید وقتی هنر خوشنویسی به خدمت کتاب قرآن در می‌آید اعتلا پیدا می‌کند.

رئیس انجمن خوشنویسان سازمان بسیج هنرمندان استان کرمان با اهداف برگزاری این همایش نیز اشاره کرد و گفت: کشور ما در عرصه هنر خوشنویسی، پیشتاز بوده و به دنبال ترویج فرهنگ و معارف قرآنی با استفاده از ابزار هنر هستیم.

وی با بیان اینکه نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» در کرمان با حضور جمعی از هنرمندان خوشنویس، دانش آموزان و معلمان بسیجی برگزار شد، افزود: در این همایش هر کدام از هنرمندان خوشنویس یک یا چند آیه از قرآن را کتابت کردند.

صابری با اشاره به برگزاری این همایش در سال‌های بعد خبر داد و گفت: آثار کتابت شده به صورت نمایشگاه در معرض دید عموم قرار داده می‌شود و به دنبال چاپ این آثار نیز هستیم.

انتهای پیام/511/

دیگر خبرها

  • رئیس ستاد انتخابات ورامین: فرآیند انتخابات با قدرت برگزار می‌شود
  • وحدت مهم‌ترین رکن جامعه است
  • برگزاری نخستین همایش خوشنویسی «کاتبان وحی» + تصویر
  • اجماع شورای وحدت برای حمایت از یک نامزد دور دوم انتخابات مجلس در مشهد
  • رئیس جدید فدراسیون فوتبال اسپانیا معرفی شد
  • دولت انتقالی هائیتی در بحبوحه آشوب باندهای خلافکار آغاز به کار کرد
  • دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی: عدالت آزمونی در سازمان سنجش تحقق پیدا کرده است
  • خسروپناه: تقلب در کنکور سراسری صفر است
  • دولت صنعا از سرگیری مذاکرات با عربستان را تکذیب کرد
  • عدالت آزمونی در سازمان سنجش محقق شده است