Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل گفت: چهار سال پیش فقط ۵۰ کیلومتر از ۷۵۰ کیلومتر در حال احداث بزرگراه بوده که هم اکنون ۳۵۰ کیلومتر جاده سازی در حال اجرا بوده که از پارس آباد گرفته به سمت سربند و مشگین شهر، محور بیله سوار به گرمی تا سرچم از سمت اردبیل و سه راهی سرچم، کلور درام پیمانکاران مشغول کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به اجرای محور سرچم به هشتجین گفت: این مسیر برای مردم خیلی حیاتی بود که در حال اجرا است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: امسال دنبال این هستیم که ۶۰ کیلومتر بزرگراه تحویل دهیم.

بهنام جو با اشاره به اختصاص اعتبار۲۰ میلیارد تومانی به محور اسالم در سفر رییس جمهور گفت: این میزان برای مسیر اسالم که نیاز به ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار دارد، اندک بوده و در تلاش هستیم با یافتن منابع جدید حدود ۲۰۰ میلیارد تومان پیمانکار طرح را انتخاب کنیم.

او از اجرای تونل حیران خبر داد و گفت: امسال بازگشایی مسیر تونل دوم حیران تا پایان سال انجام و تکمیل و افتتاح آن سال بعد خواهد بود.

استاندار اردبیل گفت: زیرسازی راه آهن اردبیل به عنوان مهم‌ترین بخش از روند اجرای راه آهن اردبیل، میانه تا پایان شهریور ماه به اتمام می‌رسد.

بهنام جو اظهار کرد: آنچه که مهم است زیر سازی راه آهن بوده و مسیر راه آهن از لحاظ سختی کار جزو سخت‌ترین مسیر‌ها بوده است.

او بیان کرد: در حال حاضر حدود ۱۲۵ کیلومتر از مسیر ۱۷۰ کیلومتری راه آهن اردبیل آماده ریل گذاری است و به جز چند مسیر و پل بزرگ در مسیر که تا شهریورماه تکمیل می‌شود، سایر مناطق تا مرداد ماه آماده ریل گذاری است.

استاندار اردبیل تصریح کرد: راه آهن در چند سال اخیر شدت گرفته و از اعتبار بانک ملی که هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان بود هزار و ۵۰ میلیارد تومان جذب شده است.

بهنام جو اظهار کرد: تا ده روز آینده ۱۰۰ میلیون تومان هم از محل بانک ملی به راه آهن پرداخت می‌شود.

او افزود: هم اکنون آخرین تجهیزات روسازی به مسیر راه آهن آورده شده و در حال تست ریل گذاری هستند.

استاندار اردبیل با بیان اینکه از ریل تولید داخل در اجرای راه آهن استفاده می‌شود، گفت: در سال گذشته ۳۰۰ کیلومتر با ریل داخلی در سطح کشور ریل گذاری شده که امسال به ۶۰۰ کیلومتر می‌رسد.

بهنام جو اظهار کرد: در خصوص منابع هم امسال ۳۰۰ میلیارد تومان منابع عمومی دولت داریم و ۲۰۰ میلیارد تومان هم رئیس سازمان برنامه و بودجه قول داده که تامین کند.

او بیان کرد: دنبال این هستیم منابع را به طور کامل جذب کنیم تا مشکلی در اجرا پیش نیاید.

استاندار اردبیل با اشاره به مطالعات انجام گرفته و اخذ مجوز برای اجرای راه آهن اردبیل- پارس آباد گفت: علاوه بر راه آهن اردبیل، میانه مطالعات لازم برای اجرای بارانداز ریلی پارس آباد و راه آهن اردبیل- پارس آباد هم انجام گرفته است.

بهنام جو گفت: با راه اندازی بارانداز ریلی به آذربایجان وصل می‌شویم و در حال حاضر در دولت در حال مراوده با آذربایجان هست.

او در ادامه به حوزه تولید و صنعت در استان اشاره کرد و افزود: در بحث رونق تولید در سال گذشته یکی از استان‌های برتر کشور بودیم و امسال هم کارخانجات بزرگی در استان وارد فاز فعالیت می‌شوند.

استاندار اردبیل اظهار کرد: فاز اول کارخانه کریستال که دارای برند صادراتی نیز بوده تا سه ماه دیگر و فاز بعدی چند ماه بعد از آن راه اندازی می‌شود.

بهنام جو افزود: صادرات ما در سال گذشته افزایش یافته و علی رغم کرونا ۲۷۰ میلیارد تومان صادرات از استان انجام گرفته است.

او گفت: برخی از محصولات که قبلا صادرات نداشتیم در همین ایام صادراتش شروع شد که صادرات ام دی اف از جمله آن است که حداقل ۲۰ میلیون دلار صادرات انجام شده و امسال هم حداقل ۵۰ تا ۶۰ میلیون دلار صادرات می‌شود.

استاندار اردبیل فعال سازی فاز دوم آرتاویل تایر را از دیگر بخش‌های توسعه یافته حوزه صنعت دانست و افزود: لاستیک تولید این واحد در حال تست جاده بوده و باید ۶۰ هزار کیلومتر طی کند تا استاندارد صادر شود.

بهنام جو بیان کرد: واگذاری کارخانه سیمان خلخال به سرمایه گذار بعدی در حال انجام است و فاز توسعه کارخانه نئوپان این شهرستان هم انجام می‌شود.

او کارخانه کامیون سازی مشگین شهر را از دیگر واحد‌های صنعتی مطرح استان دانست و گفت: در خرداد ماه شروع ساخت کامیون به تعداد ۲۰۰ دستگاه بر اساس قرار داد منعقد شده با شرکت‌ها و پیمانکاران آغاز می‌شود.

استاندار اردبیل گفت: در سال گذشته فعال سازی ۵۸ واحد صنعتی و ۴۶ واحد کشاورزی انجام گرفت که واحد صنعتی ابریشم سبلان به عنوان واحد نساجی بزرگ از جمله آن است.

بهنام جو افزود: امسال از نزدیک ۱۸۰ واحد راکد ۱۰۰ واحد هدفگداری شده که به چرخه تولید برسند.

او اظهار کرد: صنایع تبدیلی مغان با ظرفیت ۶۰ هزار تن کنسانتره میوه فعال شده که موقعیت خوبی برای جلوگیری از فساد محصولات باغی است.

استاندار اردبیل با بیان اینکه توسعه سردخانه‌ها در استان برای جلوگیری از افت محصولات خصوصا سیب زمینی هدفگذاری شده است، افزود: تا پایان نیمه اول سالجاری ظرفیت ۱۸۰ هزار تنی انبار استاندارد استان به ۴۰۰ هزار تن می‌رسد.

بهنام جو همچنین از اجرای طرح‌های سد سازی و خط انتقال آب در استان خبر داد و گفت: پایاب سد گیوی با ۲۲۰ میلیارد تومان، سد سبلان و مجتمع‌های آبرسانی در سطح استان فعال بوده که برای مجتمع‌های آبرسانی هم ۱۶۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

او بیان کرد: در قانون بودجه برای محرومیت زدایی ۱۸۰ میلیارد تومان برای استان و معادل همین اعتبار هم برای تامین آب در نظر گرفته شده است.

استاندار اردبیل ادامه داد: نزدیک به ۱۱۰ میلیارد تومان هم برای راه‌ها جذب شده اگر این اعتبارات تزریق شود تاثیر بسیار بالایی در سرعت بخشی به اجرای پروژه‌ها خواهد داشت.

بهنام جو به کاهش بارش و افزایش دما اشاره کرد و گفت: این امر باعث بروز خشکسالی شده که تمهیدات و تامین اعتبار لازم از جمله ۳۵ میلیارد تومان پیش بینی شده است.

او افتتاح سد تازه کند گرمی را یادآور شد و گفت: مناقصه انتخاب پیمانکار انتقال آب از سد تازه کند انجام شده و عملیات اجرایی خط انتقال و تصفیه خانه از عید فطر آغاز می‌شود.

استاندار اردبیل افزود: در راستای اجرای پروژه‌های آبی تا دو ماه آینده سد عمارت هم افتتاح می‌شود که ظرفیت خوبی برای انتقال آب به گرمی و سایر شهرستان‌ها است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: احداث بزرگراه محورهای مواصلاتی راه آهن ریل گذاری استاندار اردبیل راه آهن اردبیل میلیارد تومان سال گذشته ریل گذاری پارس آباد بهنام جو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۶۵۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۶۰ کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است

ایسنا/آذربایجان شرقی وزیر راه و شهرسازی گفت: بیش از ۲۶۰ کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است.

مهرداد بذرپاش، امروز جمعه هفتم اردیبهشت ماه، در سفر یک روزه خود به آذربایجان شرقی، در بازدید از قطعه شش آزادراه تبریز-ارومیه، گفت: این استان، استانی پهناور و مهم بوده و از جمعیت قابل توجه و دسترسی‌های ترانزیتی برخوردار است.

وی با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین محورهای این استان، آزادراه تبریز- ارومیه است، اظهار کرد: این پروژه طی سال‌های متوالی در قطعات مختلف در حال اجرا بوده و گاه تغییر سرمایه‌گذار را شاهد بودیم. 

وی یاد آور شد: ۱۲ کیلومتر از قطعه شش این آزادراه عملیاتی شده و مابقی که مجموع ۱۶ کیلومتر است، برنامه‌ریزی شده تا با تزریق مالی از روش‌های مختلف شامل توزیع قیر، ردیف بودجه، ماده ۵۶ مصوب و کمک‌های بانکی ظرف دو ماه آینده انجام شود.

بذرپاش دستور داد اعتبار فوری برای تکمیل آزادراه‌های آذربایجان‌شرقی تخصیص یابد.

وزیر راه و شهرسازی‌ افزود: پروژه مراغه- هشترود نیز که یک قطعه ۲۹ کیلومتری است در مراحل پایانی بوده و نیاز به تزریق مالی و سایر معلومات شامل اتصال‌های آنتنی دارد که ظرف چند ماه آینده تأمین مالی خوبی انجام می‌شود.

وی ادامه داد: محور تبریز-صوفیان هم از جمله محورهای ترانزیتی بوده و مرز بازرگان به عنوان یکی از مرزهای پرتردد ما با ترکیه است که سهم بالایی در ترانزیت دارد بنابراین نیاز است تا با تزریق مالی کار سریع‌تر انجام شود که در این راستا طی دو یا سه ماه آینده محور رفت آن تکمیل شده و محور برگشت نیز تا هفته دولت آماده می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم، عزم جدی برای رفع گره‌های اصلی مواصلاتی وجود دارد، گفت: حضور بنده در اینجا و همکاران استانی و ملی و مدیران استانی برای رفع گره‌ها بوده چراکه امسال را سال اتمام بسیاری از پروژه‌های نیمه تمام قرار داده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی افزود: دیروز با رئیس‌جمهور از مناطق حاشیه‌نشین تهران بازدید کردیم. یکی از راهکارها بسته پیشنهادی ۱۹ بندی است که به شهردارهای کشور ابلاغ شده و در مورد تسریع صدور پروانه برای بافت‌های فرسوده است.

بذرپاش خاطرنشان کرد: سال گذشته شاهد رشد ۲۵ درصدی در صدور پروانه‌ها بودیم، امسال نیز حتما این رشد و پیشرفت بیشتر خواهد بود و به همه شهرداران اختیار دادیم تا پیشنهادات خود برای این بسته اعلام کنند.

وی در خصوص حرایم راه آهن نیز گفت: حریم ۱۷ متری راه آهن، حریم ایمنی است اما حریم ۳۰ متری نیز داریم که بسیاری از شهرها را دچار مشکل کرده است‌. بسیاری از خانه‌ها در این حریم قرارگرفته و مشمول بافت فرسوده شده‌اند که دستور بازسازی این خانه‌ها نیز داده شده است.

وزیر راه و شهرسازی گفت: راهکار دیگر تسهیلات بانکی ارزان است با تسهیلات پنج درصدی که برای خانه‌های روستایی تخصیص یافت، شاهد رشد بازسازی‌ها بودیم و الان به ۵۰۰ هزار واحد رسیده است. تلاش می‌کنیم تا وام‌های ارزان البته اندکی بالاتر از پنج درصد ارائه دهیم و علاوه بر تسهیلات شهرسازانه، تسهیلات مالی نیز به آن افزوده شود.

وی اظهار کرد: بند ک تبصره ۱۱ که در بودجه سال قبل بود، امسال در بودجه نیامده اما سعی می‌کنیم این موضوع رفع شود.

بذرپاش گفت: بر اساس این تبصره، سکونتگاه‌های غیرمجاز اگر در سامانه بازآفرینی ثبت‌نام کنند، هویت آنها مشخص شده و دولت نسبت به صدور پروانه اقدام می‌کند. بر این اساس سال گذشته بیش از ۱۲ هزار سند صادر شد.

وی در خصوص پروژه مولدسازی نیز گفت: استفاده از ظرفیت مولدسازی برای این پروژه جمع بندی و مقرر شده تا سازمان ملی مسکن به عنوان مشارکت و با عنوان آورده دولتی به این پروژه کمک شایانی کند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش سراوان + عکس
  • بیش از ۲۶۰ کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است
  • توسعه دزفول در گرو اجرای طرح‌های مصوبه سفر استاندار خوزستان
  • احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی
  • آغاز عملیات اجرایی احداث بزرگراه در محور خاش- سراوان
  • ۱۱۰۰ کیلومتر شبکه فاضلاب استان قزوین شست‌وشو شد
  • تکمیل بزرگراه زهک-زابل وتقاطع غیرهمسطح زهک درشش ماهه اول امسال
  • افزایش ۷۸ درصدی ساخت بزرگراه در سیستان و بلوچستان
  • رشد ۷۸ درصدی احداث راه‌های روستایی در سیستان و بلوچستان
  • آغاز عملیات احداث باند دوم محور اهواز خرمشهر