Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس شرکت ساخت نیمه رسانای تایوان TSMC اعلام کرد که انتظار می رود این شرکت بتواند "حداقل نیاز" جهانی برای تراشه های مورد استفاده در صنعت خودروسازی را برآورده کند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، رئیس شرکت ساخت نیمه رسانای تایوان TSMC به شبکه تلویزیونی سی بی اس آمریکا گفت که انتظار می رود این شرکت بتواند "حداقل نیاز" جهانی برای تراشه های مورد استفاده در صنعت خودروسازی را برآورده کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خودروسازان در سراسر جهان به دلیل کمبود تراشه که در برخی موارد با اقدامات دولت سابق ایالات متحده علیه کارخانجات تراشه چین، این وضعیت تشدید شده است، خطوط مونتاژ خود را تعطیل کرده اند.

تایوان، مرکز تولید صنعت در حال رونق تراشه، در تلاش برای حل این مشکل است و تولیدکنندگان این کشور قول داده اند که ظرفیت را افزایش دهند.

مارک لیو، رئیس شرکت ساخت نیمه رسانای تایوان TSMC در طی اظهاراتی که روز یکشنبه از شبکه سی بی اس پخش شد، گفت که آنها اولین بار در ماه دسامبر متوجه کمبود جهانی تراشه شدند و ماه بعد تلاش کردند تراشه های بیشتری را برای خودروسازان تولید کنند.

پیش بینی فولکس واگن درباره ادامه کمبود جهانی تراشه در ماه های آیندهکاهش تولید شرکت خودروسازی فورد آمریکا به نصف به دلیل کمبود ریزتراشه

وی گفت: امروز، ما فکر می کنیم دو ماه جلوتر هستیم که می توانیم حداقل نیاز مشتریان خود را قبل از پایان ماه ژوئن جبران کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا منظور او این است که کمبود تراشه صنعت خودرو طی دو ماه از بین خواهد رفت، گفت: "خیر".

لیو افزود: یک تاخیر زمانی وجود دارد. به خصوص در تراشه های خودرو، زنجیره تامین طولانی و پیچیده است. تأمین حدود هفت تا هشت ماه به طول می انجامد.

بر اساس این گزارش، شرکت ساخت نیمه رسانای تایوان بزرگترین تراشه ساز قراردادی جهان است.

کمبود تراشه اولین بار در بخش خودروسازی احساس شد و پس از آن به سایر بخش ها مانند لوازم الکترونیکی مصرفی گسترش یافته است.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خودرو خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۹۳۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمانی حنیفی و یزدانی در پایان هفته دوم تور جهانی تنیس


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما،  در بخش انفرادی پسران کیارش حنیفی سام پازوکی را برد و قهرمان شد. پازوکی در جایگاه دوم ایستاد و پارسا اشجاری نیا به همراه نماینده ترکیه در رتبه سوم قرار گرفتند.

در بخش دختران نیز یاسمن یزدانی، هانا سلطانی را مغلوب کرد و عنوان قهرمانی را به نام خود ثبت کرد. کیمیا ثاقب تهرانی و سارینا داوری نیز عنوان سوم مشترک را از آن خود کردند.

در بخش دونفره نیز تیم رادین فهیمی -دانیال مشتاقی فر، پارسا ثمره -علی تقی زاده را مغلوب کردند و عنوان قهرمانی را به‌نام خود ثبت کردند.

در بخش دختران زوج یاسمن یزدانی- هانا سلطانی از سد تیم سارینا داوری- ملینا عباس زاده عبور کردند و قهرمان شدند.

دیگر خبرها

  • اپل تراشه‌‎های هوش مصنوعی را برای مراکز داده توسعه می‌دهد
  • اپل تراشه‌‎های هوش مصنوعی خود را برای مراکز داده توسعه می‌دهد
  • تراشه‌های مغزی به‌زودی از رده خارج می‌شوند/ چه بلایی بر سر بیماران می‌آید؟
  • پایان کار بانوان ایران در تفنگ ۱۰ متر جام جهانی تیراندازی
  • احتمال تداوم کاهش تولید نفت خام اوپک‌پلاس
  • جام جهانی تیراندازی| پایان کار بانوان در تفنگ ۱۰ متر
  • عزم جهانی برای پایان دادن به استفاده از زغال‌سنگ
  • قهرمانی حنیفی و یزدانی در پایان هفته دوم تور جهانی تنیس
  • ارتباط بلوتوثی با فضا برقرار شد
  • احداث نیروگاه‌های خورشیدی در شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی مشکل کمبود برق را حل می‌کند