Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-05@03:38:05 GMT

مشق امام جمعه

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۸۹۸۵۰

مشق امام جمعه

پرورش روح و بسط استعدادهای خدادادی موضوعی است که در متون معارفی مورد توجه است و از طرفی بیکاری مایه فساد دانسته شده است؛ هر کس به تناسب برخورداری از استعداد و مواهب الهی که خداوند به او عنایت کرده باید در جهت به فعلیت رساندن آن تلاش کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ریگان؛ پرورش روح و بسط استعدادهای خدادادی موضوعی است که در متون معارفی مورد توجه است و از طرفی بیکاری مایه فساد دانسته شده است؛ هر کس به تناسب برخورداری از استعداد و مواهب الهی که خداوند به او عنایت کرده باید در جهت به فعلیت رساندن نیروهای بالقوه خویش تلاش کند که «ثم لتسئلن یومئذ عن النعیم» 

 

 

گاهی برای قرار گرفتن استعداد در مسیر صحیح آن نیاز به راهنما و هدایتگری دلسوز است که مشفقانه در کنار انسان قرار بگیرد و او را راه ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حجت الاسلام حبیب رضازاده، امام جمعه ریگان که خود موفق به طی دوره های عالی خوشنویسی شده، حالا در کسوت امامت جمعه و پدر معنوی شهر، به پرداخت زکات داشته های معنوی خویش می پردازد و با دایر کردن کلاس های خوشنویسی، بارقه امیدی در دل بچه های مستعد ایجاد کرده است.

 

 

او می گوید که خوشنویسی را از ۱۰، ۱۲ سالگی که در مازندران زندگی می کرده شروع و قلم خود را از باتلاق های مازندران تهیه می کرده، به جای مرکب از زغال تنور مادر و از پشت کاغذهای نوشته شده، استفاده می کرده و معتقد است: وقتی خدا این نیرو و ظرفیت را می بیند مقدمات کار را جور می کند.

 

از محضر اساتیدی چون غلامرضا نوری، صادقی، عبدالله پور اسماعیلی و... استفاده کرده و فارغ التحصیل انجمن خوشنویسان ایران است؛ نگاه او به هنر خوشنویسی نگاه تقدسی است و می گوید: خوشنویسی، ریاضتی برای هنرجو است‌ که برای اخلاق و زندگی او مفید است.

 

 

حجت الاسلام رضا زاده با اشاره به اینکه در ریگان دانش آموزان بسیار خوب و نیروهای مستعدی دیدم که تصمیم به برگزاری کلاس خوشنویسی برای آنان گرفتم، افزود: سه شنبه های هر هفته را به این امر اختصاص دادم و کلاس ها با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ریگان تشکیل شد.

 

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۳۰ نفر هنرجو در این کلاس ها شرکت می کند؛ گفت: خوشنویسی مادر هنرها است و ریگان می تواند خوش بدرخشد و ما قطب خوشنویسی شرق استان را در آینده برای ریگان می بینیم.

 

 

امام جمعه ریگان افزود: درب این کلاس به روی همگان باز است و حتی بچه های قبل از سن پیش دبستانی نیز حضور دارند و  حروف اسم آنان را یاد می دهیم.

 

گفتنی است، کلاس های آموزش خوشنویسی امام جمعه ریگان با همکاری کانون فرهنگی هنری بیت الاحزان در کتابخانه عمومی این شهر برگزار می شود.

 

 

سیدمجتبی موسوی، رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ریگان به خبرنگار خبرگزاری شبستان می گوید: از طریق هنر، بهتر می توان با جوان ارتباط گرفت که الحمدلله امام جمعه ریگان با داشتن روحیه هنری و هم بنیه علمی، به این امر اقدام کردند.

 

وی با اشاره به اینکه متولی خوشنویسی در هر شهرستانی انجمن خوشنویسی است و  اداره ارشاد به عنوان ناظر بر کارگاه های آموزشی است؛ افزود: ریگان متأسفانه فاقد انجمن است و تنها نمایندگی انجمن خوشنویسی در شرق استان در بم مستقر است.

 

موسوی با بیان اینکه دوره های آموزشی در ریگان مطابق برنامه انجمن پیش می رود و افراد شرکت کننده از سنین مختلف در تحریری و نستعلیق کار می کنند؛ اظهار کرد: برگزاری این کارگاه ها در محل کتابخانه عمومی منجر به رونق کتابخوانی نیز شده است.

 

وی از اجرای «مشق مناسبتی» توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ریگان و با هدف اشاعه مفاهیم در قالب هنر و تشویق افراد خبر داد و افزود: به مناسبت سالگرد شهادت شهید سلیمانی، مشق مقاومت انجام شد.

 

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ریگان ادامه داد: هفته جاری به مناسبت شب های قدر نیز تحریر بخشی از آیات سوره قدر و جوشن کبیر همراه با هدایای نقدی و غیرنقدی در نظر گرفتیم زیرا مفاهیم دینی وقتی تحریر می شود به ویژه در ذهن کودکان ماندگار خواهد شد.

 

 

 

پایان پیام/80

منبع: شبستان

کلیدواژه: پرورش استعدادها آموزش خوشنویسی امام جمعه ریگان امام جمعه ریگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۸۹۸۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توقیف اتوبوس حامل ۱۱ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان

جانشین فرماندهی انتظامی ریگان گفت: یک دستگاه اتوبوس حامل ۱۱ هزار لیتر سوخت قاچاق در این شهرستان توقیف شد.

سرهنگ عباس نظام آبادی افزود: ماموران پلیس آگاهی این شهرستان در بازرسی از یک اتوبوس عبوری ۱۱۶۰۰ لیتر گازوئیل قاچاق کشف و یک نفر را دستگیر کردند.

جانشین فرماندهی انتظامی شهرستان ریگان با اشاره به تشکیل پرونده و معرفی متهم به مرجع قضائی بیان داشت: پلیس در برخورد با قاچاق سوخت و فرآورده‌های نفتی با جدیت انجام ماموریت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی جمعی از هنرمندان افغانستانی و ایرانی در قم
  • امام صادق(ع) در گسترش مذهب شیعه نقش برجسته ای داشتند
  • نقش مهم آموزش و پرورش در هویت بخشی به نسل نوجوان و جوان
  • دستاوردهای عملیات وعده صادق روایت فتح می‌خواهد
  • کلاس‌های تخریبی دانش‌آموزان و معلمان را عذاب می‌دهد
  • تعامل هنرمندان استان یزد با شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر
  • توقیف اتوبوس حامل گازوئیل قاچاق در ریگان
  • توقیف اتوبوس حامل ۱۱ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در ریگان
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی مشق همدلی در قم
  • مسئولیت علم در کلاس امام صادق(ع)