Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@10:44:35 GMT

اجرای طرح الگوی کشت با ساماندهی کشاورزان خرد امکانپذیر است

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۰۲۹۳

اجرای طرح الگوی کشت با ساماندهی کشاورزان خرد امکانپذیر است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تعاون روستایی، حسین کاکاوند، عضو هیئت مدیره مجمع ملی خبرگان کشاورزی کشور با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد کشاورزی ایران خرده مالکی است، گفت: با شرایط خرده مالکی و کشاورزی سنتی نمی‌توان شاهد اتفاقات بزرگی در بخش باشیم و برای گذر از این دوران نیازمند مدرنیته و صنعتی شدن کشاورزی هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه در مرحله اول کشاورزان خرد باید ساماندهی شوند، افزود: هم اکنون این کشاورزان در قالب تعاونی‌های کشاورزی و روستایی ساماندهی می‌شوند اما نیاز به حمایت و تقویت بیشتری است تا طرح در سراسر کشور اجرا شود.

این فعال بخش خصوصی اظهار امیدواری کرد که سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، کماکان و به مثابه گذشته با قوت هر چه تمامتر به فعالیت‌های توسعه‌ای خود و حمایت‌های قانونی از تشکل‌های بخش کشاورزی در راستای مدیریت زنجیره ارزش محصولات کشاورزی ادامه دهد و گفت: تعاونی‌های زیر نظر این سازمان می‌توانند به طور مؤثر در ساماندهی کشاورزان خرد و حمایت از بهره داران کشور اقدام کنند ضمن اینکه با ساماندهی کشاورزان خرد ما قادر خواهیم بود طرح بزرگی از جمله الگوی کشت محصولات کشاورزی را در کشور اجرا کنیم.

این فعال بخش خصوصی با اشاره به شرایط ایجاد شده برای تولید برخی محصولات صیفی از جمله سیب زمینی و پیاز تصریح کرد: این مشکلی است که ما هر سال با آن مواجه هستیم اما هیچگاه کسی چاره جدی برای آن نمی‌اندیشد در حالی که در بخش کشاورزی نیازمند انجام اقدامات زیرساختی هستیم.

به گفته کاکاوند اجرای طرح الگوی کشت می‌تواند به ساماندهی این شرایط بحرانی کمک کند.

وی تاکید کرد: دولت به جای انحلال سازمان مرکزی تعاون روستایی و تضعیف تعاونی‌های کشاورزی، این سازمان را تقویت کند تا در نهایت بتوانیم بخش کشاورزان را به سمت مدرنیته پیش ببریم و شرایط طوری نباشد که سیب زمینی و پیاز از مسائل اصلی کشور ما باشد.

کد خبر 5203678

منبع: مهر

کلیدواژه: حسین کاکاوند سازمان مرکزی تعاون روستایی الگوی کشت کشاورزی ویروس کرونا قیمت دلار بانک مرکزی ایران مصرف برق قیمت نفت وزارت جهاد کشاورزی شاخص کل بورس اقتصاد آمریکا وزارت نیرو صادرات برق ایران واکسن کرونا وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت یورو کشاورزان خرد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۰۲۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند

ایسنا/زنجان مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: جذب بیمه‌شده جدید در این صندوق از مهم‌ترین اقدامات انجام‌شده در دولت است. در این مدت، یک میلیون و ۱۳ هزار نفر جدید به عضویت این صندوق درآمدند.

بیت‌الله برقراری در دیدار با استاندار زنجان، بیان کرد: پیش از روی کار آمدن دولت سیزدهم، صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بیمه‌شده داشت، در این دولت تاکنون یک میلیون و ۱۳ هزار نفر جدید تحت پوشش این صندوق قرار گرفتند.

وی با بیان اینکه بیمه‌های فراگیر نقش مهمی در فراهم کردن زمینه‌های لازم برای رفاه مردم دارند، اظهار کرد: در این حوزه با شتاب بیشتری در حال حرکت هستیم‌.

برقراری ادامه داد: یکی از راه‌های تحقق عدالت اجتماعی، گسترش شرایط بیمه‌ای است، با گسترش این بخش می‌توانیم در این حوزه به تحقق عدالت اجتماعی نزدیک شویم. این در حالی است که با استقرار دولت سیزدهم اقدامات بسیار موثری انجام شده است.

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر اظهار کرد: ایجاد یک میلیون شغل در سال براساس مستندات و طرح کالا برگ الکترونیکی از جمله اقدامات شاخص است.

استاندار زنجان نیز در این دیدار با بیان اینکه درد کارگران را درد خودمان می‌دانیم، گفت: حل مسائل کارگران از دغدغه های اصلی مدیریت استان است.

محسن افشارچی با بیان اینکه استان زنجان در شاخص‌های مرتبط به حوزه کار و تولید، رتبه‌های بالای کشور را به خود اختصاص داده است، ادامه داد: زنجان در زمینه احیای واحدهای راکد رتبه دوم کشوری و در زمینه نرخ بیماری رتبه سوم کشور را از آن خود کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، وی به گره‌گشایی از مسائل تعاونی‌های مشکل‌دار استان اشاره کرد و افزود: در این زمینه با همراهی مسؤولان کشوری اقدامات مطلوبی تاکنون انجام شده است.

در پایان این دیدار، از دو مادر خانه‌دار روستایی دهه هشتادی زنجان که سه فرزند دارند، تقدیر شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرداخت حدود هزار میلیارد تومان غرامت بیمه به کشاورزان
  • خرید تضمینی ۶۰ هزار تن گندم از کشاورزان فارس
  • خرید تضمینی گندم در فارس به ۶۰ هزار تن رسید
  • کشت طلای سفید در سیستان وبلوچستان
  • بیش از یک میلیون نفر روستایی و کشاورز در این دولت بیمه شدند
  • توزیع گوشت قرمز در بازارهای روز کرج + قیمت
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • نجات زاگرس با الگوی ۳ کشور اروپایی | مرگ یک پنجم مساحت جنگل‌های زاگرس | جنگلداری اجتماعی چگونه زاگرس را احیا می کند؟
  • واگذاری ۱۹ هزار هکتار از اراضی ملی برای اجرای طرح‌های کشاورزی