Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-29@02:22:16 GMT

ساخت مستند از لوزان تا خراسان توسط یک ناشر

تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۰۹۳۳

ساخت مستند از لوزان تا خراسان توسط یک ناشر

مدیر انتشارات شمع و مه از ساخت مستند «از لوزان تا خراسان» با موضوع علاقه‌مندی پاتریک لینگرنبرگ، محقق سوئیسی، به معماری اسلامی ایران خبر داد. - اخبار فرهنگی -

افشین شحنه‌تبار، مدیر انتشارات شمع و مه، در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم‌، از ساخت یک پروژه مستند با عنوان «از لوزان تا خراسان» خبر داد و گفت: در این مستند درباره ارتباطات مشترک  فرهنگی ایران و سوئیس و چگونگی علاقه‌مندی محقق سوئیسی، «پاتریک رینگرنبرگ» به معماری ایرانی ـ اسلامی و اسلام صحبت شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد:‌ اینکه  چگونه یک سوئیسی تحقیق کرده و چگونه علاقه‌مند به معماری حرم رضوی و معماری اسلامی شده،‌ در این مستند مورد بررسی قرار گرفته است. همچنین ضمن معرفی موزه هنرهای اسلامی و حرم امام رضا(ع) و معماری اسلامی ایرانی در دیگر نقاط ایران همچون مسجد جامع ورامین به رگه‌هایی از معماری ایرانی در سوئیس که به دلیل روابط دوران صفویه با اروپا به ویژه سوئیس  وجود دارد،‌ اشاره شده است.

شحنه‌تبار تصریح کرد:‌ این مستند توسط محمد سیحونی کارگردانی می‌شود و رینگرنبرگ نیز در این پروژه با ما همکاری می‌کند.  

یک محقق سوئیسی «آرایه‌ها در هنر اسلامی» رابه زبان فرانسه بررسی کرد

«پاتریک رینگرنبرگ»، پژوهشگر سوئیسی و استاد دانشگاه لوزان است. وی پروژه‌ای دوساله را با عنوان «مطالعه تاریخی و نمادشناسی مشهد» به سفارش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی تهران در سال‌های 2011 تا 2013 انجام داده است. تاکنون چندین کتاب از وی به چاپ رسیده که «راهنمای فرهنگی ایران» و «جهان رمزواره هنر اسلامی»،‌ «آرایه‌ها در هنر اسلامی»‌، «حرم مشهد» و ... از آن جمله است.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کتاب مستند انتشارات شمع و مه کتاب مستند انتشارات شمع و مه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۰۹۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احصاء سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک

به‌گزارش خبرگزاری مهر، وحید نواداد با اشاره به اهمیت تاریخی قلعه ضحاک و لزوم ساماندهی مطلوب این اثر تاریخی برای سهولت دسترسی گردشگران گفت: سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک که شامل ساماندهی ویترین موزه‌ای قلعه، تابلوهای راهنمای گردشگری، نصب حفاظ، پوشش برای یافته‌های معماری تاریخی قلعه و ایجاد مسیرهای دسترسی متنوع، تبیین شده و اجرای این سرخط‌ها در دستورکار معاونت میراث‌فرهنگی استان طی سال جاری قرار گرفت.

معاون میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: برای نمایش هرچه بهتر یافته‌های معماری و حفاظت از شواهد معماری تاریخی موجود در این قلعه، ساخت و تعبیه ویترین‌های موزه‌ای در قلعه ضحاک هشترود با طراحی و نورپردازی منحصربه‌فرد جلوه زیبایی به این قلعه خواهد بخشید.

او افزود: ساماندهی و نصب تابلوهای راهنمای گردشگری برای تعیین مسافت‌ها و راهنمایی گردشگران به بومگردی‌ها و سایر مراکز خدماتی رفاهی هم‌جوار با قلعه و همچنین توجه ویژه به ایجاد مسیرهای دسترسی متنوع برای سهولت صعود به قلعه، از جمله موارد حائز اهمیت درخصوص ساماندهی این قلعه تاریخی‌ست که در طول سال جاری مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

کد خبر 6090406

دیگر خبرها

  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • احصاء سرخط‌های عملیاتی برنامه ساماندهی قلعه ضحاک
  • گام بلند استارتاپ «طرح تو طرح» برای نوآوری دیجیتال در معماری
  • هنر‌های قرآنی از منظر میراث فرهنگی حائز اهمیت است
  • آیین نقاره زنی در اردبیل احیا می‌شود
  • اجرای مانور‌های نمایشی شهر فرهنگی ویژه معماری
  • تجلی اقتدار نظامی ایران در عملیات موشکی علیه رژیم صهیونیستی
  • هدف از اعلام انقلاب فرهنگی اسلامی‌سازی دانشگاه‌ها بود
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان مشهد در حال ساخت است
  • راه‌اندازی مجدد دبیرخانه «شهر اسلامی» در شهرداری اصفهان