Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-28@16:24:45 GMT

استفاده از ضایعات برای زیباسازی محلات شهری در قشم

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۵۶۶۱

استفاده از ضایعات برای زیباسازی محلات شهری در قشم

 سید مسعود آل عبایی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: یکی از اولویت‌های مهم شهرداری قشم بحث زیباسازی محلات با بهره‌گیری از خلاقیت مردم در این زمینه بویژه جوانان است و در این راستا قصد داریم تا با استفاده از ضایعات مختلف در زمینه زیباسازی محلات ویژه برنامه‌ای را اجرایی کنیم.

وی افزود: مدیریت شهری بر پایه خلاقیت عمومی شکل می‌گیرد و به مشارکت گرفتن مردم در امور مختلف می‌تواند سبب توفیقات شهرداری‌ها در خدمت به مردم شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرداری قشم با اشاره به توان بالای شهرداری و مردم در صورت همراستا ساختن ظرفیت‌های خود برای زیبایی بخشی به قشم، خاطرنشان کرد: خلاقیت در زیباسازی محلات با استفاده از ضایعات مختلف از جمله بخش‌هایی است که برنامه‌ریزی و مطالعه خوبی در مورد آن انجام داده‌ایم و اقدامات دیگر شهرداری‌های کشور را نیز بررسی کرده‌ایم تا به نوعی آن را ایده‌های بومی نیز در هم آمیخته و طرح‌های جدیدی را به اجرا درآوریم.

 

وی تمرکز اجرای این طرح را بافت قدیم قشم عنوان کرد و از همه شهروندان در این زمینه خواست تا به شهرداری در تحقق آن کمک کنند.

آل عبایی همچنین اضافه کرد: جزیره قشم یک جزیره بکر در زمینه محیط زیستی است و همسویی برنامه‌های عمومی در حوزه خدمات شهری در جزیره با دغدغه‌های زیست‌محیطی نیز می‌تواند به حفظ آن کمک کرده و بکری جزیره را نیز صیانت کند.

وی در تشریح این طرح نیز عنوان کرد: در این طرح شهرداری با تفکیک و بازیافت ضایعات و ساخت و نصب المان‌هایی در سطح شهر قشم، ضمن احترام به محیط زیست، از چالشی بزرگ، فرصتی جذاب خواهد ساخت که علاوه بر گسترش روحیه طبیعت دوستی، جاذبه گردشگری بی بدیلی در قشم ایجاد خواهد کرد که در این زمینه اقدامی نو و درخور توجه خواهد بود.

به گزارش فارس، شهرداری قشم در نظر دارد هرساله این طرح را بصورت برگزاری جشنواره چند روزه و با کمک مردم و دوستداران محیط زیست در تمام محلات نوسازی کند که در همین جشنواره‌‌ها مردم محلی می‌توانند محصولات خانگی و صنایع دستی خود را به فروش برسانند.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: جزیره قشم شهرداری قشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۵۶۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است

 زهره الهیان در حاشیه بازدید از نمایشگاه سلامت شهر که در بوستان لاله برپا شده است، با بیان اینکه پایتخت در هفته سلامت رنگ و بوی سلامتی به‌خود گرفته است اظهار داشت: اجرای بیش از ۱۶۰۰ برنامه سلامت محور در مناطق مختلف تهران و تسهیل در دسترسی مردم به خدمات سلامت محور از اقدامات ارزشمندی است که در این هفته انجام شده است و امیدواریم این روند بیش از گذشته ادامه پیدا کند. 

الهیان با یادآوری اینکه نیازمند ارتقای سلامت در همه ابعاد آن در جامعه هستیم، ادامه داد: نباید سلامت را محدود و منحصر به سلامت جسم دانست. متاسفانه وزارت بهداشت سلامت را در این حوزه تعریف می‌کند و ما در مجلس به وزیر بهداشت درباره این موضوع و توجه بیشتر به ابعاد دیگر سلامت تذکر داده و خواستار آن هستیم که برای پیشگیری از بیماری‌ها به موضوع سلامت روان مانند جسم نیز توجه شود.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این سوال که رویکرد مجموعه‌مدیریت شهری در سه سال گذشته تا چه اندازه منطبق با نیاز‌های سلامت در ابعاد مختلف آن است، با تاکید بر اینکه شهرداری در حال پرکردن خلا فعالیت‌های مرتبط با سلامت روان شهروندان است گفت: خوشبختانه رویکرد مدیریت شهری و اداره کل سلامت شهرداری تهران در مسیر جبران خلا‌هایی است که در حوزه نشاط اجتماعی و پاسخ به مطالبات بر زمین مانده در حوزه سلامت روان و سلامت اجتماعی است. برگزاری رویداد‌هایی که اکنون‌در قالب سلامت شهر شاهد آن هستیم از جمله تلاش‌هایی است که در این مسیر شاهد آن هستیم. 

وی با اشاره به تاکید مقام‌معظم رهبری درباره مردمی کردن امور، موضوع مردمی سازی سلامت و مشارکت مردم در این حوزه را دارای اهمیت دانست و گفت: هر زمان که مردم در موضوعات مختلف وارد صحنه شوند، مقدار اثرگذاری برنامه‌ها در جامعه افزایش می‌یابد. حضور توام با نشاط و شادابی مردم در این نمایشگاه نمونه عینی از مشارکت پذیری مردم در این حوزه است چرا که قادر می‌شوند با ارتقای سطح سواد سلامت خود هم از خویش و هم از دیگران بهتر مراقبت کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • پیشرفت‌های شهرداری مبارکه نتیجه تعامل موثر با شورای شهر است
  • پلمب ۱۷ انبار غیرمجاز جمع‌آوری و فروش ضایعات در شیراز
  • شوراها بی‌واسطه‌ترین حلقه ارتباطی مردم و حاکمیت هستند
  • ضرورت تدوین دستورالعمل واحد فعالیت محیط زیستی در سطح محلات
  • اجراشدن 65 طرح در محلات هدف بازآفرینی خراسان جنوبی
  • شهرداران از مصائب شهری با استاندار سخن گفتند
  • شهرداری در مسیر پرکردن خلا‌ءهای سلامت اجتماعی است
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • مطالبات ساکنین پایین‌دست سد سیمره پرداخت شود
  • ساخت و ساز غیرمجاز خط قرمز مدیریت شهری مشکین‌دشت