Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، سامان نیازی، معاون امور بین‌الملل مؤسسه بین‌المللی صلح زیبا در گفتگو با شبکه عراقی الاتجاه گفت: خط قرمز رهبری، عقلانی‌ترین روش اجرایی در مذاکرات است.
وی افزود: مردم ایران با با بدبینی تمام، مذاکرات را رصد می‌کنند، تیم مذاکره‌کننده نیز با بدبینی وارد وین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لغو کامل تحریم‌ها یعنی توجه به سلامت کودکان پروانه‌ای که به علت نظام تحریم های ناجوانمردانه و یکجانبه پرپر می‌شوند تا جانبازان شیمیایی تا نیازهای مردم ما و همچنین پیشرفت های علمی ما همه مد نظر است و لُب کلام و عقلانی‌ترین بایدِ ممکن، مطابق هر منطق و سلیقه است. 

نیازی با تاکید بر اینکه پیشرفت صلح‌آمیز حق همه ملت هاست گفت: هیچ‌کس حق ممانعت از دست یابی صلح آمیز به فناوری و توسعه های علمی را ندارد و جمهوری اسلامی مقتدر ایستاده است.

وی با اشاره به اینکه امروز ۱۴ جولای ۲۰۱۵ (تاریخ توافق برجام) نیست ادامه داد، تجربه سیاهی از برجام داریم و با بدبینی کامل در مذاکرات هستیم؛ برجامی که بخواهد ما را از اهداف استراتژیک جمهوری اسلامی دور و محدود کنه، مردود است. به هیچ عنوان توافق جدید و خارج از برجام در کار نیست. مجلس شورای اسلامی براساس وظیفه قانونی، می‌بایست بر مذاکرات وین نظارت ویژه ای داشته باشد.

وی در ادامه افزو: به نوع ادبیات بن سلمان ولیعهد سعودی در ۲۰۱۷ و ۲۰۲۱  دقت کنید. یک روز گفت جنگ را به داخل ایران می کشانیم، اما امروز از ایران به عنوان همسایه بزرگ و مهم یاد می کند که باید‌ با آن ارتباط خوبی برقرار کند. میدان و عرصه نبرد جبهه مقاومت را نباید دست کم بگیریم.

 معاون امور بین‌الملل مؤسسه بین‌المللی صلح زیبا درباره انتخابات نیز گفت: انتخابات موضوع جدیدی برای جمهوری اسلامی ایران به عنوان پیشکسوت دموکراسی نیست که مذاکرات بخواهد تاثیری در آن داشته باشد. ما منافع ملی و امنیت ملی را فدای انتخابات نمی‌کنیم.
نیازی درباره تحولات اخیر درباره فایل منتشر شده از وزیر خارجه نیز گفت: ای کاش ایشان وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران نبود و این حرف‌ها را می‌گفت، ای کاش ایشان در زمان حضور حاج قاسم این صحبت‌ها را مطرح می‌کرد. دستگاه‌های امنیتی درحال پیگیری موضوع هستند و تعدادی ممنوع‌الخروج شده اند.
وی تاکید کرد، آقای ظریف این واقعیت را نگفت که پروتکل تشریفاتی ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه بدین‌گونه است که فقط با رهبران دنیا دیدار می‌کند و وقتی حاج قاسم را به دیدار می‌پذیرد، نشان از جایگاه والای حاج قاسم در دنیای دیپلماسی‌ست. بعد از دیدار پوتین با حاج قاسم، تمامی رسانه های دنیا به متقاعد شدن پوتین توسط حاج قاسم اذعان داشتند.
قطعا ملت ایران هشیارتر از دیروز است و این بازی های سیاسی، تاثیری در عزم و اراده ملت ایران در برگزاری انتخابات نخواهد داست.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: مذاکره موسسه صلح زیبا جمهوری اسلامی بین الملل حاج قاسم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۷۰۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد

دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) به میزبانی معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی در مشهد برگزار شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازمشهد، به نقل از آستان‌نیوز،سال گذشته به دستور وزیرامور خارجه و با مسئولیت وزارت امور خارجه، نخستین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع)، با محوریت رفع مسائل زائران بین‌المللی برگزار شد و دوشنبه 4 اردیبهشت ماه دومین نشست آن به میزبانی آستان قدس با حضور حجت‌الاسلام فقیه اسفندیاری، معاون امور بین‌الملل آستان قدس رضوی، علیرضا بیگدلی، معاون وزیر امور خارجه و حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد، معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استانداری خراسان رضوی در اتاق جلسات معاونت امور بین‌الملل آستان قدس رضوی برگزار شد.

در این جلسه نسبت به فضای ظرفیت بین‌الملل شهرمشهد مقدس و مزیت‌های نسبی این شهر به عنوان شهر بین‌المللی و همچنین برگزاری نخستین اجلاسیه سفرای کشورهای زائر فرست درمشهد بحث و تبادل نظر شد.

دیپلماسی زیارت، حضور آستان قدس رضوی در رویدادها و نمایشگاه‌های بین‌المللی و همچنین  حضور موسسات فرهنگی در نمایشگاه‌های مشهد از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود. 

همچنین از دیگر موضوعاتی که دراین نشست بحث و تبادل نظر شد، در خصوص مردمی‌سازی بحث زیارت در کشورهای هدف بود که چگونه موسسات و تشکل‌های مردمی دراقصی نقاط جهان بویژه کشورهای هدف بتوانند در خصوص گسترش کمی و کیفی زیارت تلاش کنند و بتوانیم با بهره‌مندی از ظرفیت مردمی در خصوص گسترش امر زیارت گام های مثبتی برداریم.

انتهای پیام/282/

دیگر خبرها

  • تغییر عرصه بین‌الملل به واسطه اقتدار جمهوری اسلامی ایران
  • معاون رئیس‌جمهور: ۵۰۰ هزار خانه تحویل متقاضیان شد
  • ایران و پاکستان در اجرایی کردن توافقات همکاری دوجانبه مصمم هستند
  • بررسی تحولات خاورمیانه و شمال‌آفریقا با حضور اعضای بریکس در مسکو
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا (ع) برگزار شد
  • سفر معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه به تایلند
  • دومین نشست کارگروه ملی امام رضا(ع) برگزار شد
  • واکنش ایران به بیانیه کویت و اردن درباره میدان آرش
  • ایران مفاد بیانیه مشترک سفر امیر کویت به اردن را درباره میدان آرش مردود خواند
  • جزئیات برنامه های دولت برای ارتقای رتبه ایران در کاربرد هوش مصنوعی