Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-29@00:48:15 GMT

تشخیص حق و باطل مهم ترین ثمره تقوی الهی است

تاریخ انتشار: ۱۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۷۹۷۹۷۵

تشخیص حق و باطل مهم ترین ثمره تقوی الهی است

حجت الاسلام تویسرکانی با اشاره به اهمیت فضیلت شب های قدر گفت: تشخیص حق و باطل مهم ترین ثمره تقوی الهی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « حجت الاسلام محمدرضا تویسرکانی» در دومین آئین شب زنده داری شب قدر ماه مبارک رمضان که شامگاه ۱۳ اردیبهشت در جوار شهداء گمنام دوران دفاع مقدس برگزار شد گفت: تقوی الهی آبادگر دنیا وآخرت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج استان البرز در بیان فضایل شب قدر اظهار کرد: شب های  با عظمت قدر شب رستگاری و آرامش و زمان تحول معنوی است و مقدرات شادی ورزق های روحی و مادی یکساله در این شب عزیز رقم می خورد و به طور قطع و یقین تقوی آبادگر دنیا وآخرت است.

 

وی در ادامه مهم ترین خواسته مومنین در شب قدر را  براساس وصیای ارزشمندامام المتقین  (ع)در نامه 47 نهج البلاغه - تقوی الهی خواند و بیان کرد:فکر کردن به موضوع وآثار تقوای الهی خوشبخت کننده انسانهااست.وتقوی الهی بصورت انحصار  سنجه ومعیار قبولی اعمال می باشد.

 

استاداخلاق درتوصیف آثار تقوی بر اساس آموزه های قرآنی اظهار کرد: تقوی شاد آفرین ولذت بخش است و غم وترس در دل انسان متقی راهی ندارد و امید بخش است  همانطور که در زمان دفاع مقدس علی رغم سختیهای جنگ ما شاهد شادی ومسرت واقعی در میان  رزمندگان بودیم که این بهجت و سرور نتیجه ثمرات عملی التزام به تقوا بود.

 

کارشناس سیاسی و بصیرت افزایی، قدرت تشخیص حق و باطل را مهم ترین ثمره تقوی احصاء کرد و عنوان کرد: بزرگترین گمشده جامعه اسلامی ما تقوی سیاسی و اجتماعی می باشد و هرکس به این ابزار متوسل نباشد دچار فریب بد خواهان ونفوذی ها خواهد شد.

 

نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج استان البرز در خاتمه با اشاره نقش های شوم وگوناگون دشمنان علیه ملت ایران  ونظام اسلامی  ابراز امیدواری  که با تاسی به صبر و تقوی نگزاریم دشمنان بر ما تسلط پیدا کنند و با تکیه بر قدرت الهی بر کید دشمنان غلبه پیدا کنیم خاطرنشان کرد: تقوی قلبی قدرت آفرین ومهارت افزا در مواجه با مشکلات می باشد و بر اساس تعالیم استاد شهید مرتضی مطهری (ره) این قدرت باطنی  به ما می آموزد که به چه صورت احکام الهی را در سرنوشت و زندگی  فردی واجتماعی خود پیاده کنیم تا به فلاح ورستگاری نائل شویم.

 

پایان پیام/301

منبع: شبستان

کلیدواژه: احیای شب های قدر حجت الاسلام تویسرکانی تقوای الهی تقوی الهی مهم ترین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۷۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها

به گزارش خبرگزاری مهر، کتاب «صفات الهی» نوشته تیم جی ماوسون به تازگی با ترجمه صبا فریدونی توسط انتشارات سروش منتشر و روانه بازار نشر شده است.

این کتاب که یکی از عناوین مجموعه بن‌مایه‌های فلسفه دین است، در عین خلاصه بودن، اصلی‌ترین موضوعات مطرح درباره صفات الهی را در برمی‌گیرد. پرسش اصلی این کتاب این است که آیا زمانمندانگاری خداوند پذیرفتنی‌تر است یا بی‌زمان انگاری او؟ نویسنده با طرح این پرسش صفات ذاتی خداوند را بررسی می‌کند. کتاب شامل سه فصل است که هر فصل به سه صفت ذاتی خدا می‌پردازد.

فلسفه دین در کشورمان نیز در سال‌های اخیر مورد توجه استادان و محققان به‌ویژه نسل جوان‌تر قرار گرفته است. البته با توجه به گستره موضوعی مباحث فلسفه دین، میزان دغدغه‌مندی نسبت به هر کدام از این موضوعات در جوامع مختلف متفاوت است. موضوعاتی نظیر معنای زندگی، علم و دین، خداباوری، تکثرگرایی و مساله‌های شر و رنج که در زمره موضوعات اصلی و مشترک مباحث فلسفه دین‌اند، مصادیقی از چالش‌های فکری محیط‌های علمی ایران نیز محسوب می‌شوند.

این‌کتاب با ۱۱۴ صفحه و قیمت ۸۵ هزار تومان عرضه شده است.

کد خبر 6089657 الناز رحمت نژاد

دیگر خبرها

  • استاندار همدان: هدف اصلی دشمنان جوانان هستند
  • تمرین تیم ملی والیبال و یک تماشاگر ویژه: آقای رئیس!
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • دستگیری قاتل زباله گرد در سلسله
  • محموله ۲۴۷ کیلویی حشیش در مشهد کشف شد
  • عرضه «صفات الهی» در کتابفروشی‌ها
  • بازداشت دانشگاهیان باطل السحر ادعای آزادی بیان در آمریکاست
  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • سازمان ملل و مجامع بین‌المللی موجود، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند
  • دشمنان شکست خورده در حال تدارک استراتژی جدید برای ضربه زدن به نظام هستند