Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید معین مدیر کل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات در گفت و گو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به اینکه ملخ های تهران هیچ ارتباطی به ملخ صحرایی ندارد، اظهار کرد: بنابر آمار تاکنون در استان تهران اطراف فرودگاه امام خمینی در سطح ۵۰۰ هکتار مبارزه با ملخ بومی صورت گرفته که این موضوع در سال های قبل هم رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مبارزه علیه ملخ صحرایی تنها در ۲ استان خوزستان و بوشهر صورت گرفته که این‌ملخ ها به صورت پوره و غیربالدار هستند.

معین ادامه داد: تاکنون ۷۰ هزار هکتار مبارزه علیه انواع ملخ های بومی اعم از شاخک بلند و شاخک کوتاه که عمدتا مراکشی هستند در ۱۷ استان کشور صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مشکلی در خصوص تامین سم و سم پاش نداریم، بیان کرد: بنابر آمار تاکنون در استان گیلان ۱۵ هزار هکتار، قزوین ۱۵ هزار هکتار، زنجان ۳۰ هزار هکتار و تهران ۵۰۰ هکتار مبارزه علیه آفت ملخ بومی صورت گرفته است.

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات درباره آخرین وضعیت مبارزه علیه ملخ صحرایی بیان کرد: بنابر آخرین آمار تاکنون ۱۴ هزار هکتار مبارزه علیه ملخ صحرایی صورت گرفته و طی ۲ هفته گذشته جمعیت ملخ در عربستان با باد شدید به سمت عراق و بخشی به سمت سوریه و اردن رفته است و اگر ملخی به سمت ما بیاد از سمت عراق وارد می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه مشکلی در خصوص مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی نداریم، گفت: با توجه به آنکه ملخ صحرایی با باد وارد کشور می شود، از این رو نمی توان سطح مبارزه را تعیین کرد چرا که جمعیت قابل توجهی از ملخ به سمت عراق و سوریه منتقل شده است.

به گفته وی، هم اکنون یک مقدار دسته ملخ در بین منطقه حائل عربستان و شهر ریاض است که باید تخلیه شود که با این وجود بخشی از  سمت عراق و کویت و بخش دیگر  از جنوب خوزستان وارد می شود.

این مقام مسئول با بیان اینکه طی یک‌ماه اخیر بارش باران و تگرگ در منطقه تبوک، حائل و مکه بی سابقه بوده است، گفت: بارش های اخیر در تاریخ هواشناسی کشور عربستان بی سابقه بوده است و همواره میزان مبارزه در استان های جنوبی به این بستگی دارد که عراقی ها چطور جلوی این آفت را بگیرند.

وی ادامه داد: اعتباراتی که درخواست کردیم، ستاد بحران تصویب کرده و در هیئت دولت  هم مصوب شده است و پیش بینی می شود که طی یک تا ۲ هفته آینده تخصیص اعتبار صورت بگیرد.

معین با بیان اینکه تاکنون خسارتی از ملخ صحرایی به مزارع وارد نشده است، گفت: با توجه به اعتباراتی که با کمک ستاد بحران، سازمان مدیریت، هیئت دولت و نمایندگان‌مجلس اختصاص یافت، مشکلی در خصوص مبارزه نداریم.

مدیرکل مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی در پایان با اشاره به اینکه ۱۵۰۰ کارشناس و تکنسین مشغول مبارزه علیه آفت هستند، تصریح کرد: ۲۰۰ دستگاه سم پاش در استان ها هستند که در هر نقطه ای که ملخ وارد می شود، مبارزه صورت می گیرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ملخ بومی ملخ صحرایی بارش باران مبارزه علیه آفت هکتار مبارزه هزار هکتار ملخ صحرایی سمت عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۷۹۹۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز کردستان،رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان با اعلام این مطلب گفت: در عملیات مبارزه از محلول بیولوژیک BT استفاده می‌شود و این طرح بر اساس شرایط اقلیمی تا اواسط اردیبهشت ادامه دارد.
وی افزود: در ۸۵ هکتار از جنگل‌های این شهرستان با آفت جوانه خوار بلوط و در ۱۱۵ هکتار دیگر با حذف سر شاخه‌های آلوده به کلنی لورانتوس (دموکه) مبارزه خواهد شد.
رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مریوان هدف از اجرای این طرح را محلول پاشی بر روی سطح تاج پوشش درختان دانست و افزود: این درختان در معرض آسیب و تغذیه پروانه جوانه خوار قرار داشتند.
از مجموع ۱۹۳ هزار هکتار اراضی ملی شهرستان مریوان هم ۹۷ هزار هکتار آن جنگل و ۹۶ هزار هکتار دیگر را مرتع تشکیل می‌دهد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • ۶ هزار هکتار از اراضی لرستان زیر کشت دانه‌های روغنی رفت
  • رفع تداخل ۵ هزار و ۲۵۳ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • خزانه گیری ۱۷۷ هزار هکتار از اراضی گیلان
  • آغاز عملیات مبارزه با آفات در ۲۰۰ هکتار از جنگل‌های مریوان
  • صدور سند تک برگ برای ۵۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی آذربایجان‌غربی
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹
  • اجرای مدیریت تلفیقی در ۳۰۰۰ هکتار زمین کشاورزی مازندران
  • پیش بینی مبارزه با ملخ در سطح ۵ هزار هکتار از مزارع کشاورزی قزوین