Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@17:44:38 GMT

قلعه لک‌لک‌های زنجان به روایت تصویر

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۲۵۹۵

قلعه لک‌لک‌های زنجان به روایت تصویر

گروه استان‌ها ــ قلعه لک‌لک‌ها در ۱۰۰ کیلومتری شهرستان زنجان در روستای شکورچی واقع شده است. طبیعت بکر، آب‌ و هوای مناسب، همجواری با رودخانه قزل اوزن و بهره‌مندی از آبزیان در آن سبب شده تا امکان زندگی لک‌لک‌ها در این منطقه فراهم شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، قلعه لک‌لک‌ها در 100 کیلومتری شهرستان زنجان در روستای شکورچی واقع شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبیعت بکر، آب‌ و هوای مناسب، همجواری با رودخانه قزل‌اوزن و بهره‌مندی از آبزیان در آن سبب شده تا امکان زندگی لک‌لک‌ها در این منطقه فراهم شود اما به دلیل اعتقادی که اهالی روستای شکورچی بر خوش یمن بودن این پرندگان زیبا دارند زندگی مسالمت‌آمیزی بین مردم و لک‌لک‌ها در این منطقه در جریان است و این در حالی است که لک‌لک‌ها نیز خسارتی را برای اهالی این روستا که شغل اکثر آن‌ها کشاورزی و زراعت برنج است ندارند.

زندگی این پرندگان سفید بر فراز قلعه لک‌لک‌ها سبب ایجاد چشم‌انداز و جاذبه زیبایی شده که می‌تواند سالانه گردشگران زیادی را از نقاط مختلف کشور برای تماشای زندگی این پرندگان به روستای شکورچی بکشاند، اما باید گفت با اینکه این منطقه می‌تواند به عنوان یک نقطه گردشگری در استان مطرح شود و برنامه‌ریزی برای توریستی کردن آن انجام گیرد ولی متاسفانه مسئولان میراث‌فرهنگی استان زنجان هیچ قدمی را در این راستا برنداشته‌اند.

طغیان مجدد "ملخ مراکشی" در مراتع زنجان/ آیا مسئولان جهاد کشاورزی تمهیداتی اندیشیده‌اند؟ابراز نگرانی دانشگاه علوم پزشکی زنجان از مسافرت در تعطیلات عید فطر/ منتظر اعلام سیاست‌های جدید ستاد مقابله با کرونا هستیم

انتهای پیام/س

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: قلعه لک لک ها لک لک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۲۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جست‎جو برای یافتن کودک ۴ ساله در کلاله/ نیروهای کمکی اعزام شدند

به گزارش خبرگزاری مهر، ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۹ اردیبهشت گم‌شدن یک دختر ۴ ساله در زمین‌های کشاورزی روستای یلی بدراق کلاله از سوی بخشداری به هلال‌احمر گزارش شد.

تیم های هلال احمر بلافاصله به منطقه اعزام شدند و با کمک اعضای خانه هلال روستای یلی بدراق و نیروهای مردمی جست‌وجوها آغاز شد اما تاکنون هیچ اثری از این کودک یافت نشده است.

در همین راستا فرهاد شیبک فرماندار کلاله اظهارکرد: طی رایزنی و پیگیری های صورت گرفته تا ساعاتی دیگر نیروهای کمکی از استان و شهرستانهای گنبد، مینودشت و مراوه تپه به همراه سگ های زنده یاب، هلی شات، پاراموتور جهت جستوجوی کودک کلاله ای در منطقه حاضر می شوند.

وی افزود: طی تماس تلفنی با مدیر عامل هلال احمر استان، بالگرد شناسایی سمنان نیز قبل از ظهر جهت گشت زنی به منطقه اعزام می شود.

وی گفت: تلاش ها برای پیدا کردن کودک گمشده با تمام ظرفیت ادامه دارد.

کد خبر 6092970

دیگر خبرها

  • قلعه حسن صباح هنوز هم دست نیافتنی است
  • روایت «ایران» از زندگی در باغچه‌بان
  • سینما به روایت «آپاراتچی»
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • قلعه تاریخی روستای تاج آباد کهنه در آستانه تخریب + تصاویر
  • جست‎جو برای یافتن دختر ۴ ساله در کلاله
  • جست‎جو برای یافتن کودک ۴ ساله در کلاله/ نیروهای کمکی اعزام شدند
  • یک روز ناب در دل طبیعت بکر در چند کیلومتری تهران