Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-29@06:44:21 GMT

باید شائبه دست کاری بودجه بررسی و نتیجه اعلام شود

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۴۴۰۱

باید شائبه دست کاری بودجه بررسی و نتیجه اعلام شود

محمدحسن آصفری، عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ با بیان این که «باید درباره شائبه دستکاری بودجه بررسی دقیقه شده و نتیجه اعلام شود»، تاکید کرد: تصمیمات مجلس بر مبنای رای نمایندگان است و در صورت تغییر اعداد و تخلف، بایستی مصوبه اولیه که به تصویب رسیده، به عنوان اصل لازم‌الاجرا قلمداد شود. ناطقان: سریال حواشی بی‌پایان لایحه بودجه ۱۴۰۰ کماکان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از ابتدای امر که مجلس به جای کلیات لایحه بودجه، گزارش کمیسیون تلفیق را رد کرد تا حالا که موضوع دست‌کاری در اعداد و جداول بودجه ادامه دارد. در ابتدای امر، علی خضریان، نماینده جبهه پایداری تهران، در توئیتی محمدباقر قالیباف، رئیس‌مجلس و الیاس نادران، رئیس کمیسیون تلفیق مجلس را متهم کرد که ارقام و اعداد بودجه را پس از تصویب در مجلس، تغییر داده‌اند. سیدکاظم دلخوش اباتری، عضو دیگر کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ نیز در این باره گفته است تیمی پس از تصویب، بودجه را تنظیم کرده و احکام را مورد دست‌کاری قرار داده که چنین دست‌کاری در بودجه سابقه نداشته است. در پی انتشار این اخبار بیش از ۱۰۰ نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به  قالیباف خواستار پاسخگویی وی درباره تغییر در تنظیم جداول بودجه ۱۴۰۰ شدند. با این وجود برخی از اعضا کمیسیون تلفیق می‌گویند که در این باره از کمیسیون رای‌گیری کرده‌اند و تغییرات در جداول بودجه با مجوز کمیسیون تلفیق بوده است.

محمدحسن آصفری، عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰، درباره این موضوع گفت: اعضای کمیسیون تلفیق در یک رای‌گیری این مجوز را به اعضا هیات رئیسه- و نه هیچ کس دیگری- دادند با توجه به طولانی شدن زمان بررسی بودجه، ردیف‌ها را مشخص و دوباره به نمایندگان اعلام کنند و رای نمایندگان و مجوز آن برای تغییر اولیه و مشخص شدن جداول بود اما درباره این که کمیسیون تلفیق مجوزی به هیات رئیسه یا هر فردی دیگری داده باشد که اعداد داخل جداول که به تصویب کمیسیون تلفیق رسیده است را تغییر دهند، به هیچ وجه چنین مجوزی داده نشده است.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس یازدهم تاکید کرد که هنوز مشخص نیست که این تغییرات انجام شده یا نه اما در صورت تغییر، تخلف رخ داده است.

وی ادامه داد: بودجه در مجلس ابتدا در کمیسیون تلفیق تصویب می‌شود و بعد از آن مصوبات کمیسیون تلفیق باید به تایید صحن علنی برسد و آنچه در صحن علنی تصویب و به شورای نگهبان ارسال و شورای نگهبان تایید کرده است، فصل‌الخطاب در موضوع بودجه بوده و هرگونه دست‌کاری در بودجه بعد از طی این مراحل خلاف است. حتی اگر در ادوار پیشین نیز چنین کاری صورت می‌گرفته تخلف بوده و نمی‌توان با استناد به تخلف ادوار گذشته دوباره تخلف کرد.

آصفری خاطرنشان کرد: من از تغییر اطلاع ندارم. اگر تغییرات در فصول باشد مساله دیگری است اما اگر در خارج از فصل‌ها باشد یعنی اعتباری از داخل فصلی به داخل فصلی دیگر رفته باشد، تخلف صورت گرفته است. اما جابه‌جایی در درون فصول روال است و تخلف نیست.

عضو کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ با بیان این که «باید درباره شائبه دستکاری بودجه بررسی دقیقه شده و نتیجه اعلام شود»، تاکید کرد: تصمیمات مجلس بر مبنای رای نمایندگان است و در صورت تغییر اعداد و تخلف، بایستی مصوبه اولیه که به تصویب رسیده، به عنوان اصل لازم‌الاجرا قلمداد شود.


منبع: اعتمادآنلاین برچسب ها: بودجه ، ناطقان ، دستکاری ، مصوبه ، تصویب ، مجلس

منبع: ناطقان

کلیدواژه: بودجه ناطقان دستکاری مصوبه تصویب مجلس کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۰ عضو کمیسیون دست کاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۴۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مجلس از فردا وارد بررسی جداول بودجه می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، مجلس شورای اسلامی در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه هفته جاری در دو نوبت صبح و بعد از ظهر به بررسی بخش دوم لایحه بودجه ۱۴۰۳ مربوط به جداول می‌پردازد.

در صورتی که بررسی جداول در این دو روز به اتمام نرسد، مجلس شورای اسلامی روز چهارشنبه نیز جلسه علنی تشکیل می‌دهد.

کد خبر 6090946 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • مجلس از فردا وارد بررسی جداول بودجه می‌شود
  • قالیباف: جداول بودجه برای نخستین بار به رای گذاشته می‌شود
  • برای اولین بار قرار است «جداول بودجه» در صحن مجلس بررسی شود
  • حاجی بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • قالیباف: نباید به مجلس ظلم شود، نخستین بار است که مجلس یازدهم جداول را به رأی نمایندگان می گذارد
  • حاجی‌بابایی: جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • جداول بودجه ۱۴۰۳ کاملا شفاف است
  • نماینده مجلس: طرح هادی از تخلف ساخت وساز در روستاهای البرز می کاهد
  • مجلس بخش دوم لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ را بررسی می‌کند
  • بررسی لایحه جداول بودجه ۱۴۰۳ در دستور کار هفتگی مجلس قرار خواهد گرفت