Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-04-29@03:27:50 GMT

ماما؛ او که نامش در امتداد نام مادر است

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۴۶۴۵

ماما؛ او که نامش در امتداد نام مادر است

ایران اکونومیست-ماما؛ همچون عاشق پیشه‌ای به عنوان اولین نگهبان کودک او را در قاب پرمهر وجودش پذیرا می‌شود و به دور پروانه تازه نورسیده می‌چرخد.نامش در طول نام مادر و نفسش نزدیک‌ترین نفس به نفس برآمده از قامت مادر است!

امروز روز جهانی ماما نامگذاری شده است؛ همان قشری از جامعه پزشکی که نخستین زنان سپید پوشی هستند که در قامت ماما تن نحیف و لرزان کودک را همچو مامنی آسوده و قابل اعتماد در بر می‌گیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماما؛ اوج محبت بر تن نحیف نوزاد است؛ آن زمان که برای نخستین بار دیده به دنیای جدید می‌گذارد و از جهان پر پیچ و خم درون مادر پا به عرصه وجود گذاشته و دنیایی جدید را تجربه می‌کند.

ماما؛ همچون پروانه‌ای به عنوان اولین نگهبان کودک است که او را در قاب پرمهر وجودش پذیرا می‌شود و بر گرد پروانه تازه نورسیده می‌چرخد.

دستان مهربان او حکایت لنگر‌گاهی مطمئن و قابل اتکا در ساحل پر آشوب به دنیا آمدن است و نگاه او سرآغاز نگاه‌های امیدوارانه مادر و مهر بی‌پایان است.

لبخندش زیباترین لبخند در نگاه کودک به دنیای برون از مادر است و گرمای وجود و آغوش پرمهرش به یاد ماندنی‌ترین آغوش پس از آغوش مادر است.

ماما؛ ترکیبی از دو «ما» با واژه محبت و مودت و «الف»‌ الفت است. نامش در طول نام مادر و نفسش نزدیک‌ترین نفس به نفس برآمده از قامت مادر است! چشمانش تشعشع فروزانی از آفتاب حیات‌بخش و جان‌بخش است و صدای لالایی او، سمفونی زیبایی در امتداد صدای بی‌مانند مادر است.

ماما؛ آن مهربان زنی است که در لحظات پر التهاب اما امیدوارانه به زندگی مادر پر آشوب و مضطرب را رهایی بخشیده و آرام می‌کند و گویی نفس و کلام آرامبخش او، همچو آبی بر آتش اضطراب و فشردگی روح و روان مادر بوده است.

در نتیجه پاس می‌داریم حرمت ماماها، سپیدپوشان و سفیران زندگی و حیات را و تقدیس می‌کنیم جایگاه آنان که مادرانی در امتداد مهر مادری برای کودکان تازه نورسیده هستند.

فارس

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۴۶۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هدیه نکونام به هوادار خاص/ دختر آبی پوش در آغوش سرمربی استقلال

تمرین امروز استقلال با دعوت جواد نکونام از یک مهمان ویژه حال و هوای متفاوتی داشت.

به گزارش خبرورزشی، رسول مولایی، هوادار معلول استقلال که تصویر او پس از دیدار مقابل شمس آذر در فضای مجازی وایرال شده بود،  امروز به دعوت جواد نکونام به همراه دختر خود در کمپ حجازی حاضر شد و دقایقی را با اعضای این تیم به گفت‌وگو پرداخت.

نکونام به نشانه قدردانی و به عنوان پیراهن یادگاری یک پیراهن استقلال را به مولایی هدیه داد.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جدایی جواد نکونام از استقلال قطعی شد حمله نکونام به معاون باشگاه استقلال؛ ایشان بی خود می کند که بخواهد جواب من را بدهد!

دیگر خبرها

  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ یکشنبه ۹ اردیبهشت
  • راز قتل دختربچه ۱۱ ساله اصفهانی فاش شد
  • جایابی بیمارستان مادر و کودک خراسان شمالی اشتباه است
  • هدیه نکونام به هوادار خاص/ دختر آبی پوش در آغوش سرمربی استقلال
  • قیمت دلار و یورو در مرکز مبادله ایران؛ شنبه ۸ اردیبهشت
  • فیلم | کلنگ بیمارستان مادر و کودک بجنورد بر زمین خورد
  • روز ماما در سال ۱۴۰۳ چه روزیه + تاریخ، معرفی رشته مامایی و بازار کار
  • تصویری از در آغوش کشیدن کاظم صدیقی توسط آقای وزیـر
  • روایتی از تشابه ماجرای بابک خرمدین با فیلمی که نامش تغییر کرد
  • بازگرداندن پسر بچه ۳ ساله به آغوش مادر