Web Analytics Made Easy - Statcounter

دانشگاه علوم پزشکی مشهد روز چهارشنبه بدون ذکر آماری در این خصوص، به نقل از دکتر زهرا نهبندانی گزارش داد: تاکنون با اجرای "برنامه جهانی واکسیناسیون" که همه کشورهای جهان موظف به اقدام در این چارچوب هستند بیماریهای آبله و سوش دوم فلج اطفال" در مرحله ریشه‌کنی قرار گرفته‌اند.

وی افزود: همچنین با اجرای "برنامه جهانی واکسیناسیون" در جهان عامل سرخک و این بیماری عفونی واگیردار در مرحله حذف قرار دارد لذا با واکسیناسیون بسیاری از بیماریها تاکنون در سطح اکثر کشورها مهار شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس اداره بیماریهای واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: ایمن‌سازی بدن شهروندان در برابر انواع بیماریها به ویژه برای طیف سنی نوزادان، با اقدام بهنگام در تزریق واکسن یک وظیفه عقلانی، شرعی و عرفی برای همه افراد و نهادهایی است که مسوولیت آن را بر عهده دارند. 
وی واکسیناسیون را بهترین و موثرترین اقدام در چارچوب نظام مراقبت سلامت برای همه جوامع بشری توصیف و بیان کرد: این اقدام و توجه شایسته و بهنگام نسبت به آن موجب ریشه‌کنی بسیاری از بیماریها در میان انسانها می‌شود. 
دکتر نهبندانی گفت: به عنوان مثال، اگر ۶۵ درصد جمعیت واکسن کرونا را دریافت کنند می‌توان امیدوار بود که محدودیتها و قرنطینه ناشی از شیوع این ویروس همه‌گیر برداشته شوند. 

دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این گزارش اطلاعاتی از چگونگی طغیان بیماری سرخک ارائه نکرده است. 

۸۰ درصد جمعیت شش میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند. بقیه جمعیت این استان توسط دانشگاههای علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه و دانشکده‌های پزشکی نیشابور و تربت‌جام خدمات‌رسانی می‌شوند. 

"سرخک" در جزوه راهنمای اداره بیماریهای قابل پیشگیری با واکسن و قرنطینه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی یکی از مسری‌ترین بیماریهای غفونی معرفی شده زیرا افزون بر ۹۰ درصد افراد دارای تماس نزدیک با فرد بیمار را آلوده می‌کند.

سازمان جهانی بهداشت نیز ۱۰ درصد موارد مرگ قابل پیشگیری در کودکان با سن زیر پنج سال را "سرخک" اعلام کرده که سالانه جان ۲۰۰ هزار کودک را در سطح جهان می‌گیرد.

برنامه واکسیناسیون در برابر سرخک با تزریق واکسن مشترک سه‌گانه سرخک، سرخجه و اوریون در دو نوبت ۱۲ و ۱۸ ماهگی، از سال ۱۳۸۳ در ایران آغاز شده و همچنان ادامه دارد که اجرای صحیح و بهنگام آن به شدت وابسته به توجه لازم و اقدام به موقع والدین است.

با این وجود از ابتدای سال ۱۳۹۷ طغیان‌هایی از بیماری سرخک در بین کودکان از شهرهای بندرعباس و قم گزارش شده است.

سرخک یک بیماری حاد ویروسی با علائم بثورات یا راش جلدی ابتدا در پشت گوشها و صورت و سپس در همه اندامهای بدن، تب شدید، خستگی، سرفه، آب ریزش بینی، سرفه و التهاب در مخاط داخل دهان است. 

برچسب‌ها ویروس کرونا مشهد سرخک واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی مشهد

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا مشهد سرخک ویروس کرونا مشهد سرخک واکسیناسیون دانشگاه علوم پزشکی مشهد اخبار کنکور دانشگاه علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۶۴۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟

آفتاب‌‌نیوز :

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز درباره علت مرگ «فرزانه اکبری» پزشک متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی توضیحاتی ارائه داد.

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: «علت فوت «فرزانه اکبری» پزشک متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.»

او ادامه داد: «فرزانه اکبری، پزشک متخصص پوست و مو و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی، چهارم اردیبهشت ماه، در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت مرگ او را محرمانه، به اطلاع خانواده‌اش خواهد رساند.»

«فرزانه اکبری»، همسر دکتر «فرید شهریور» فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر، خبر‌هایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم، در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است. 

در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده‌اند و چند پزشک هم در کما هستند.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه‌ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر داده‌اند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

منبع: خبرگزاری صداوسیما

دیگر خبرها

  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • امکان تغییر محل آزمون دانشجویان فراهم شد
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه
  • مجلس باید در قانون شوراها نسبت به احراز صلاحیت‌ها تجدید نظر کند
  • دانشگاه علوم پزشکی مشهد، میزبان جشنواره شهید مطهری
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • آیین افتتاح طرح‌های دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی برگزار می‌شود
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • برپایی بیمارستان تخصصی صحرایی در شهرستان دلفان
  • اعطای سیاست‌های تأمین تجهیزات پزشکی در نیمه دوم سال