Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@06:50:59 GMT

لزوم برگزاری مراسم روز قدس با رعایت پروتکل‌ها

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۰۸۴۱۸

لزوم برگزاری مراسم روز قدس با رعایت پروتکل‌ها

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام والمسلمین رضا نوری صبح چهار شنبه در جمع مسئولان خراسان شمالی که در دفتر امام جمعه بجنورد برگزار شد، با اشاره به اهمیت روز قدس به‌عنوان آرمان جهان اسلام اظهار کرد: در نگاه امام راحل روز قدس مسئله‌ای فراتر از یک موضوع ملی و مختص به فلسطین و یا جهان عرب بوده و قدس یک آرمان اسلامی و انسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امام جمعه بجنورد ادامه داد: آزادی قدس یک وظیفه انسانی و اسلامی است و در این نگاه روز قدس کلید قیام جهانی علیه استکبار و اسم رمز انقلاب جهانی علیه صهیونیزم جهانی و نماد یک مبارزه مستمر و فراگیر در همه عرصه‌ها و اعصار است لذا امام خمینی (ره) از همان نخستین روز اعلام آخرین جمعه ماه مبارک رمضان در ۴۲ سال قبل، به این مهم اشاره و تأکید کردند.

وی با بیان اینکه فلسطین و روز قدس نماد تقابل حق و باطل در عصر ما هستند، افزود: امام خامنه‌ای که بیانات و منش ایشان ترجمان حرکت و جهاد و نگاه امام خمینی است، در طول ۳۲ سال گذشته به موضوع فلسطین و روز قدس نگاه ویژه‌ای داشته و مبدأ نظریه محو رژیم صهیونیستی با مقاومت اسلامی و رفراندوم مردمی در داخل فلسطین هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری اضافه کرد: ایشان نیز روز قدس و مسئله فلسطین را موضوعی جهانی و مسئله بشری می‌دانند.

مراسم روز قدس با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی برگزار شود

نماینده ولی‌فقیه در خراسان شمالی در ادامه تصریح کرد: شرایط کنونی فلسطین خاص است زیرا رژیم صهیونیستی با توجه به شرایط سخت سیاسی و اقتصادی در وضعیتی بغرنج به سرمی برد و برای انحراف افکار عمومی درصدد حادثه‌سازی‌های مصنوعی در داخل سرزمین‌های اشغالی به جهت نجات از سقوط است.

وی افزود: رژیم صهیونیستی با سقوط ترامپ شرایط سخت‌تری را پیدا کرده است؛ البته رفت‌وآمد دولت‌های آمریکا در اصل حمایت ذاتی استکبار از صهیونیسم تأثیری نمی‌گذارد لیکن برخی تفاوت روش‌های دولت‌های مختلف گهگاه اوضاع را بر این رژیم جعلی سخت می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین نوری ادامه داد: امسال از همان سال‌هاست که نتانیاهو هم از حمایت‌های داخلی کم‌بهره است و هم از حمایت‌های آمریکا و هم به خاطر وضعیت ناپایدار هم‌پیمانانی مانند بن سلمان دچار حیرانی در اتخاذ سیاست‌ها است و در این شرایط از این رژیم خبیث تحرکات دیوانه‌وار دور از انتظار نیست.

امام جمعه بجنورد تاکید کرد: نکته جدیدی که این روزها فلسطین دست‌به‌گریبان آن است، مسئله تعویق انتخابات فلسطین بوده که با مشارکت محمود عباس و رژیم صهیونیستی و آمریکا و ارتجاع عرب کلید خورده است.

وی افزود: درحالی‌که قرار بود انتخابات فلسطین با شرکت همه گروه‌های فلسطینی انجام شود، رژیم صهیونیستی و محمود عباس از ترس پیروزی مقاومت اسلامی دست به یک نمایش تبلیغاتی زده‌اند.

حجت الاسلام نوری گفت: با استفاده از ظرفیت مردمی مساجد، پایگاه‌های بسیج، گروه‌های انقلابی دانش‌آموزی، دانشجویی و گروه‌های جهادی با ابتکارات و خلاقیت‌های انقلابی برای بزرگداشت روز قدس امسال تدابیر لازم مطابق با شیوه‌نامه‌های بهداشتی اتخاذ شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی تصریح کرد: استفاده از فرصت پیام جمعه در شهرهای قرمز و نارنجی و خطبه‌های جمعه در شهرهای آبی و زرد، تجمعات و پویش‌های مجازی، فضاسازی شهرها، اشتراک‌گذاری وسیع برنامه‌های ابتکاری، طوفان‌های مجازی از شعارها و هشتک‌ها و محتواهای ضد صهیونیستی با تمرکز بر پایتختی قدس برای فلسطین و حمایت از حماس، جهاد اسلامی و محکومیت عادی‌سازی روابط و معامله ننگین قرن ازجمله پیشنهادهایی هستند که می‌توان اجرا کرد.

کد خبر 5205017

منبع: مهر

کلیدواژه: رضا نوری راهپیمایی روز قدس امام جمعه بجنورد ماه رمضان ۱۴۰۰ ویروس کرونا شب قدر شیوع کرونا کرمانشاه آمار کرونا بوشهر شب های قدر ماه مبارك رمضان ماه رمضان ۱۴۰۰ گرگان اردبیل عکس استانها بارش باران سیلاب رژیم صهیونیستی حجت الاسلام روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۰۸۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی

امام جمعه قم با اشاره به جایگاه مهم شوراها گفت: شوراها باید مسئولیت‌پذیری بیشتری داشته و به محلی برای سوء استفاده از قدرت تبدیل نشوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، آیت‌الله سید هاشم حسینی بوشهری ظهر امروز _ جمعه هفتم اردیبهشت _ در خطبه‌های نماز جمعه قم با اشاره به اهمیت جایگاه شوراها در قانون اساسی نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: ۲۰ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی اصل مهم شوراها در قانون اساسی به مرحله اجرا درآمد و تا امروز هم نقش‌آفرین است.

وی افزود: مسئولیت‌پذیری از مهم‌ترین لوازم عضویت در شوراهای شهر و روستا بوده و انتظار خدمت گسترده از این شوراها برای مردم فراوان است.

امام جمعه قم گفت: شوراها باید از افراد دلسوز و متخصص انتخاب شوند چرا که دلسوزی برای مردم یکی از اصول مهم موفقیت شوراها است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با اشاره به اینکه گاهی دیده می‌شود اعضای شوراها دچار تخلفات و جرم‌هایی می‌شوند، اظهار کرد: الزام به قوانین و سو استفاده نکردن از قدرت از مهم‌ترین اصولی است که شوراها باید به آن پایبند باشند.

وی با تاکید بر اینکه شوراها باید توانمندی بسیار خوبی داشته باشند، گفت: افراد ناتوان صحنه شوراها را برای افراد توانمند باز کنند تا این شوراها با همکاری دولت بتوانند به مردم بهتر خدمت کنند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به فرارسیدن روز معلم تاکید کرد: هر ساعتی که برای تعلیم و تربیت نسل جوان صرف شود، عبادت است.

آیت‌الله حسینی بوشهری با تاکید بر اجرای سند تحول آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش ما از نظر بودجه باید تأمین بوده و نیروهای متوکل، صبور و متدین در آن به مردم خدمت کنند.

وی جایگاه کارگران در دین اسلام را جایگاهی بسیار رفیع دانست و از مسئولان خواست در شرایط جنگ اقتصادی حمایت بیشتری از قشر کارگر و تولید داشته باشند.

امام جمعه قم با اشاره به دستاوردهای عملیات وعده صادق افزود: نیروهای مسلح ما دل مردم را شاد کرده و ثابت کردند که با توکل به خداوند متعال می‌توان بر تمام قدرت‌های مادی چیره شد؛ همانطور که موشک‌های کشورمان از مرز پدافندهای هوایی کشورهای قدرتمند جهان عبور کرد و باید توجه داشت این عملیات موجب از دست رفتن حیثیت رژیم صهیونیستی دانست که جبران آن ممکن نیست.

وی با اشاره به اینکه مؤمنان تا پای جان برای حراست از حجاب ایستاده‌اند گفت: حجاب یک واجب شرعی است و نباید از آن کوتاه آمد؛ در مسئله حجاب نگاه‌های متفاوت فقهی نباید موجب سو استفاده دشمن شود و در این راستا طرح نور باید استمرار یافته و تمام اقشار مؤمن به آن کمک کنند.

کد خبر 748104

دیگر خبرها

  • وحدت رویه ملی و جهانی علیه رژیم منحوس صهیونیستی
  • مراسم ویژه خدام حسینی در حرم مطهر امام حسین(ع) عصر جمعه
  • لزوم توجه مسئولان به معیشت کارگران
  • تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم نیازمند توجه به مسئله کار و کارگران است
  • عملیات وعده صادق سیلی محکمی بر چهره رژیم صهیونیستی بود
  • تاکید امام جمعه پیرانشهر بر رعایت اخلاق اسلامی
  • محکومیت رژیم صهیونیستی در جمعه خشم
  • لزوم حمایت بیشتر مسئولان از کارگران در شرایط جنگ اقتصادی
  • باید قدر و منزلت معلمان را به خوبی دانست/ لزوم رعایت عفاف و حجاب در جامعه
  • لزوم حمایت از جامعه کارگری برای تحقق شعار سال