Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@13:35:54 GMT

آمار سزارین در کرمانشاه هفت درصد کاهش یافت

تاریخ انتشار: ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۱۲۶۴۶

آمار سزارین در کرمانشاه هفت درصد کاهش یافت

دکتر «بهمن روشنی» روز چهارشنبه به مناسبت ۱۵ اردیبهشت رو جهانی ماما به خبرنگار ایرنا افزود: این آمار نشان می دهد مادران باردار رغبت بیشتری به زایمان طبیعی پیدا کرده اند که این استقبال در میان مادران «نخست‌زا» نمود بیشتری دارد.

وی اظهار داشت: با هر بار سزارین ریسک بارداری پرخطر افزایش پیدا می کند، باید این خطرات به مادران باردار هشدار داده شود که در این رابطه طی چند سال اخیر تلاش های زیادی برای آموزش مادران انجام شده تا مادران روش باداری خود را آگاهانه انتخاب کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: اکنون با توجه به شیوع ویروس کرونا برگزاری کلاس های آموزشی متوقف شده، اما در سال های گذشته از هر ۱۰۰ مادر باردار، ۶۰ نفر آموزش‌های قبل از زایمان را طی کرده اند.

وی اضافه کرد: پوشش مراقبت های بارداری در استان کرمانشاه بالای ۹۵ درصد است، این مراقبت‌ها موجب شده بیش از ۷۵ درصد مرگ و میر مادران و ۶۰ درصد مرگ و میر نوزادان کاهش پیدا کند.

روشنی یادآور شد: در سال گذشته بیش از ۲۵ هزار زایمان طبیعی و سزارین در استان کرمانشاه انجام شده است که از این تعداد ۵۳ درصد معادل ۱۳ هزار زایمان به صورت طبیعی بوده است.

وی گفت: مادران باردار از خدمات رایگان در مراکز دولتی بهره مند می شوند و در سال گذشته ۹ هزار و ۲۱۰ زایمان طبیعی در استان به صورت رایگان و بدون پرداخت هیچ هزینه ای در مراکز دولتی انجام شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: برای افزایش زایمان طبیعی علاوه بر آموزش مادران، روش های کاهش درد غیردارویی نیز به کار گرفته می شود که در این زمینه می توان از طریق رایحه درمانی، گرما درمانی، سرما درمانی درد را در تا حد قابل تحملی برای مادران کاهش داد.

وی گفت: حدود ۷۰ درصد زایمان های طبیعی توسط ماماها انجام می شود و  اکنون ۸۷۰ ماما در استان کرمانشاه فعالیت دارند که تولد نوزادان را تحت نظر پزشک متخصص انجام می‌دهند.

استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت دارای ۱۴ شهرستان و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد.

برچسب‌ها کرمانشاه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی زایمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرمانشاه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی زایمان کرمانشاه وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی زایمان اخبار کنکور استان کرمانشاه زایمان طبیعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۲۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟

ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است.

از تعداد فوت های ثبت شده در سال ۱۴۰۲، ۵۵/۶ درصد مرد و۴۴/۴ درصد زن بوده‌اند.

تسنیم در خبری نوشت: در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند که این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمارهای ثبت شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند.

بر اساس این گزارش در سال ۱۴۰۲ تعداد ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل با تعداد ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت شده، ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • کاهش سرقت در اردبیل
  • استحصال ۴۸۷ میلیون متر مکعب آب با اجرای عملیات آبخیزداری در کرمانشاه
  • زایمان سزارین در گیلان همچنان پیشتاز است
  • آمار قابل توجه حوادث کوهستان در کرمانشاه
  • خراسان جنوبی به لحاظ افزایش ولادت چهارمین استان کشور است
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • آخرین آمار تصادفات منجر به فوت در سال گذشته
  • معرفی استان کرمانشاه به عنوان مرکز پشتیبانی غرب کشور در سوانح و بلایای طبیعی
  • میانگین سن والدین در اولین فرزندآوری در استان زنجان ‌چقدر بود؟
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن