Web Analytics Made Easy - Statcounter

مهدی جمالی‌نژاد روز چهارشنبه در نشست بررسی مشکلات شهرداری‌های شهرستان بروجن تاکید کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور برای اجرا، تکمیل و بهره‌برداری از طرح‌های کم‌هزینه و زودباده محرک در توسعه و جهش شهرهای کشور تسهیلات مورد نیاز را تامین و پرداخت می‌کند.
وی با اشاره به مشکل کمبود قیر در بسیاری از شهرداری‌های کشور افزود: به‌زودی در نشستی مشترک با نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سهمیه قیر شهرداری‌ها بازنگری و برای رفع آن چاره‌اندیشی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جمالی‌نژاد تصریح کرد: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به‌منظور رفع مشکلات شهرداری‌های ایران در حوزه‌های مرتبط با حمل و نقل درون‌شهری و برون‌شهری، پسماند و آبیاری فضای سبز اقدام لازم را برنامه‌ریزی و اجرایی خواهد کرد.
وی یادآور شد: هم‌اکنون کمک‌هایی در قالب تبصره ۲ ماده ۳۹، ردیف ماده ۵۸ برای شهرهای زیر ۵۰ هزار نفر جمعیت، ارایه تسهیلات قرض‌الحسنه ویژه طرح‌های درآمدزا و مشارکتی و اختصاص ماشین‌آلات از سوی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به شهرداری‌های مناطق مختلف ایران انجام می‌شود.
وی گفت: سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور یک‌سوم هزینه‌های خرید ماشین‌آلات شهرداری‌ها در استان‌های کمتربرخوردار مانند چهارمحال و بختیاری را پرداخت می‌کند.
جمالی‌نژاد تاکید کرد: این سازمان در سال‌جاری ۱۰ هزار میلیارد ریال به‌منظور اجرای طرح‌های بازیافت در کشور به بخشداری‌ها و شهرداری‌ها کمک خواهد کرد.
وی با اشاره به مشکلات آب در کشور افزود: درخواست می‌شود تا مجلس شورای اسلامی قانونی برای الزام و تشویق شهرداری‌ها به استفاده از پساب برای توسعه فضای سبز شهری تصویب کند.
معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها تصریح کرد: هم‌اکنون آیین‌نامه استخدامی شهرداری‌ها در حال تدوین است و به‌زودی به مجلس شورای اسلامی تقدیم می‌شود.
وی یادآور شد: احداث ساختمان‌ها آتش‌نشانی در اولویت برنامه‌های سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور قرار دارد و اعتبار مورد نیاز برای این طرح‌ها براساس میزان پیشرف فیزیکی اختصاص می‌یابد.
جمالی‌نژاد اظهار داشت: شهرداران و فعالان مدیریت شهری، خلاقیت در درآمدزایی، جذب سرمایه‌گذاران و بهره‌مندی از توان بخش خصوصی را در برنامه‌های خود قرار دهند.
به گزارش ایرنا، معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور و رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور به‌منظور رسیدگی به مشکلات شهرداری‌های شهرستان‌های بروجن و لردگان به چهارمحال و بختیاری سفر کرد.
شهرستان بروجن ۶ شهر و ۴۲ روستا دارد که  ۸۲ درصد جمعیت آن در نقاط شهری و تنها ۱۸ درصد در روستاها ساکن است.
بروجن در ۶۰ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

برچسب‌ها بروجن توسعه ایران شهرداری بروجن توسعه اقتصادی چهارمحال وبختیاری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بروجن توسعه ایران شهرداری بروجن بروجن توسعه ایران شهرداری بروجن توسعه اقتصادی چهارمحال وبختیاری سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور اخبار کنکور سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور سازمان شهرداری ها و دهیاری ها جمالی نژاد طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۲۷۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان

در نشست رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان و مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان، بر تحقق عملی شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» و استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مصطفی نباتی‌نژاد در نشستی با مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان با اشاره به تأکید شورای اسلامی شهر بر حمایت از برنامه‌هایی که امکان رونق و توسعه پایدار شهر اصفهان را فراهم می‌سازد، گفت: تقویت روندهای کارشناسی و فرایندهای تصمیم‌گیری‌ها در دستور کار مرکز پژوهش‌های شورای شهر قرار دارد و این مرکز از توسعه شبکه نخبگانی شهر حمایت می‌کند.

وی افزود: تلاش می‌کنیم موضوع مشارکت‌محوری و داده‌محوری را در شهرداری پُررنگ کنیم و انتظار داریم که سایر دستگاه‌ها نیز در این زمینه به این مرکز کمک کنند، چرا که این نگاه باعث جلوگیری از اتلاف منابع و افزایش میزان بهره‌وری در پروژه‌های شهری می‌شود.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به استقبال شورای اسلامی شهر از توسعه پروژه‌های مشارکتی افزود: استفاده از سپرده‌های راکد خرد و کلان مردم، مستند سازی با شاخص‌های ترکیبی و ایجاد مشوق‌های سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهرداری اصفهان از جمله اتفاقاتی است که می‌تواند محرک توسعه سرمایه‌گذاری در شهر اصفهان باشد.

نباتی‌نژاد تصریح کرد: همچنین ضرورت دارد با استفاده از ظرفیت‌های گسترده شهر اصفهان، برنامه‌هایی مدون همچون بازدید از نمایشگاه‌های سرمایه‌گذاری بین‌المللی را دستور کار قرار دهیم تا با شناخت بیشتر امکان جذب سرمایه‌گذاران خارجی در پروژه‌های شهر اصفهان فراهم شود.

از پیشنهادهای مشارکت‌کنندگان در زمینه تعریف پروژه‌های توسعه شهری، استقبال می‌کنیم

در ادامه این نشست مسعود حیدری مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان نیز با اشاره به موضوعات تبیین شده و برنامه‌های مدون سازمان در سال جاری گفت: تبیین راهکارهای عملی شعار سال در دستور کار سازمان قرار دارد و در نظر داریم با استفاده از الگوهای نوین مشارکتی امکان مشارکت حداکثری شهروندان و توسعه فضای سرمایه‌گذاری در پروژه‌ها را فراهم سازیم.

وی تاکید کرد: سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی برای افزایش مشارکت مردمی و ورود بخش خصوصی، خود را متوقف به پروژه‌های موجود خویش نمی‌کند و از پیشنهادهای مشارکت‌کنندگان در زمینه تعریف پروژه‌های توسعه شهری، استقبال می‌کند.

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان اضافه کرد: به‌منظور افزایش مشارکت شهروندان تعریف پروژه‌های جدید و جذاب را در دستور کار قرار داده‌ایم و امیدواریم با تسهیل فرایندهای اداری و تلطیف بعضی قوانین و مقررات میزان مشارکت مردم را در پروژه‌های مختلف شهر افزایش دهیم.

کد خبر 747496

دیگر خبرها

  • ثبت ۱۵ دستاورد هوشمندسازی در سازمان آتش‌نشانی اصفهان
  • اختصاص ۲۵ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان بختگان
  • بررسی واگذاری بناهای تاریخی مناطق روستایی به دهیاری‌ها/اختصاص تسهیلات کم بهره جهت بازسازی بناها
  • شهرداری‌ها در انتظار سهم خود از مالیات
  • حل مسئله پسماند شهرستان دیر نیازمند عزم همگانی است
  • اعتبار توسعه راه‌های جنوب استان بوشهر تامین شد
  • استفاده از الگوهای نوین مشارکتی در پروژه‌های شهری اصفهان
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی ایلام
  • ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خانه بلدیه نیاز است | تغییرات جدید در سبزه میدان بازار
  • ۵۶ پروژه نیمه‌تمام در ابرکوه منتظر تامین اعتبار