Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس رژیم صهیونیستی در پی ناکامی نخست‌وزیر این رژیم در تشکیل کابینه، رئیس حزب «یش‌عتید» را مأمور تشکیل کابینه در فلسطین اشغالی کرد.

به گزارش ایمنا، در پی ناکامی «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در تشکیل کابینه «یائیر لاپید»، رئیس حزب «یش‌عتید» از سوی رئیس این رژیم مأمور تشکیل کابینه شد.

نیمه شب سه‌شنبه، آخرین مهلت «بنیامین نتانیاهو» برای تشکیل کابینه بود اما او نتوانست حمایت مورد نیاز برای تشکیل کابینه در کنست را بدست بیاورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بعد از برگزاری یک انتخابات نیمه‌تمام دیگر در ماه مارس در فلسطین اشغالی، نه نتانیاهو و نه هیچ‌یک از رقیبانش قادر به تشکیل کابینه نبودند، اما نظر اکثریت قانونگذاران رژیم صهیونیستی این بود که رئیس این رژیم، بار دیگر نتانیاهو را مأمور تشکیل کابینه کند.

نتانیاهو بعد از چند هفته رایزنی با طرف‌های مختلف پیشنهادهای مختلفی از جمله استعفای موقت از سمتش را مطرح کرد اما این پیشنهادات به او کمکی برای عبور از مخالفت‌ها نکرد و او سرانجام در تشکیل کابینه شکست خورد.

نتانیاهو اکنون باید امیدوار باشد که رقیبانش هم نتوانند کابینه تشکیل دهند تا رژیم صهیونیستی مجبور به برگزاری پنجمین انتخابات از سال ۲۰۱۹ شود. چنین سناریویی نتانیاهو را که از ماه مه ۲۰۲۰ درگیر محاکمه در پرونده‌های فساد است را دست‌کم تا چند ماه دیگر در قدرت نگاه خواهد داشت.

«امانوئل نیون»، تحلیلگر مسائل سیاسی در تل‌آویو به وال‌استریت‌ژورنال گفت: «امیدواری او در حال حاضر ادامه همین روال است. او امیدوار است نه تنها انتخابات پنجم، بلکه انتخابات ششم و هفتم یا هشتم برگزار شود.»

اقدام دیگری که نتانیاهو ممکن است انجام دهد پیشبرد لایحه‌ای است که خواستار انتخاب مستقیم نخست‌وزیر است.

چنانچه اسرائیل نتواند تا نیمه‌شب سه‌شنبه کابینه‌اش را تشکیل دهد رئیس رژیم صهیونیستی باید بین مأمور کردن یک قانونگذار دیگر برای تشکیل کابینه یا محول کردن این مأموریت به کنست یکی را انتخاب کند. در این حالت، اکثریت قانونگذاران کنست ۲۱ روز فرصت خواهند داشت بر سر یک نامزد جدید به توافق برسند یا اینکه باید پنجمین انتخابات برگزار شود.

در صورتی که رئیس رژیم صهیونیستی تصمیم بگیرد فرد دیگری را مأمور تشکیل کابینه کند آن فرد «یائیر لاپید»، رئیس حزب «یش‌عتید» خواهد بود. او ۲۸ روز برای تشکیل کابینه فرصت خواهد داشت.

لاپید و «نفتالی بنت» در هفته‌های گذشته مشغول مذاکره برای تشکیل یک کابینه ائتلافی بوده‌اند. آنها قصد دارند مقام نخست‌وزیری را میان یکدیگر چرخشی کنند.

منبع: فارس

کد خبر 491479

منبع: ایمنا

کلیدواژه: نتانياهو رژیم صهیونیستی فلسطین اشغالی تل آویو شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مأمور تشکیل کابینه برای تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۲۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتانیاهو نشست کابینه جنگی را لغو کرد/ احتمال حمله زمینی به رفح

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند نشست کابینه جنگ رژیم صهیونیستی که قرار بود شامگاه امروز سه شنبه برگزار شود، لغو شده است.

تلویزیون رسمی رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که نتانیاهو در شرایطی این نشست را لغو کرده است که قرار بود در آن درباره موضوع آزادی اسرای اسرائیلی در غزه بحث و تبادل نظر صورت گیرد.

این در حالی است که نتانیاهو در جدیدترین مواضع خود گفته است جنگ علیه غزه تا تحقق اهداف اعلام شده متوقف نخواهد شد.

وی در دیدار با خانواده‌های اسرای صهیونیست در غزه گفت در حال حاضر شانس دستیابی به توافق آتش‌بس بعید به نظر می‌رسد. نتانیاهو همچنین گفته است حمله زمینی به رفح به زودی آغاز خواهد شد.

کد خبر 6093313 محمدعلی تخت رونده

دیگر خبرها

  • تظاهرات علیه نتانیاهو در قلب تل‌آویو
  • فشار بن گویر بر نتانیاهو: نخست وزیر قول حمله به رفح و عدم پایان جنگ را داده است
  • تل‌آویو به گروگان دیوانگان بی‌مسوولیت مبدل شده است
  • نتانیاهو نشست کابینه جنگی را لغو کرد/ احتمال حمله زمینی به رفح
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابد
  • لاپید: اگر کابینه نتانیاهو برکنار نشود قیمت‌ها همچنان افزایش می‌یابند
  • هشدار لاپید درباره گرانی‌ افسارگسیخته در اراضی اشغالی
  • عضو کنست صهیونیستی: هیچ چیز مهمتر از بازگشت اسرا نیست
  • جدیدترین موضع‌گیری لاپید درباره توافق با حماس
  • «لاپید»: اگر نخست‌وزیر بودم عملیات علیه رفح را لغو می‌کردم