Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان گفت: طی سه روز گذشته و با وقوع سیلاب‌ها، ۲۴ تیم عملیات هلال احمر به مناطق و افراد سیل زده استان امداد رسانی کردند.

مظفر محمدخانی  درباره سیل سه روز اخیر استان سمنان و همچنین مراتب امداد رسانی در این حادثه، تاکید کرد: در این سیل ۲۴ تیم عملیاتی به اقصی نقاط استان اعزام و به مردم سیل زده و نقاط دچار مخاطره امداد رسانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه ۷۷ نفر با استفاده از ۲۴ خودرو به مناطق سیل زده روستایی استان سمنان اعزام شدند و در نهایت توانستند ۲۷۴ نفر را امداد رسانی کنند، تاکید کرد: هدایت آب‌های سطحی با ۲۱ پمپ کف کش برای ایجاد امکان امداد رسانی بهتر به منازل مسکونی روستایی به خصوص در غرب استان سمنان از جمله اقدامات صورت گرفته توسط هلال احمر استان سمنان بود.

عملیات نجات منازل روستایی

مدیرعامل هلال احمر سمنان درباره مهمترین عملیات صورت گرفته طی ۷۲ ساعت اخیر در سطح استان، توضیح داد: نجات ده خودروی گرفتار از سیل واقع در کیلومتر ۱۲ محور شاهرود- گرگان و امداد رسانی به یک خودرو در مسیر میامی به سبزوار و در مسیر روستای چاه مری و مفقودی پنج نفر و امداد رسانی جستجوی آنها در روستای ارمیان از توابع شهرستان میامی در زمره مهمترین اقدامات هلال احمر بوده است.

محمدخانی با بیان اینکه سیل گرفتگی و ایجاد مخاطره برای ۹ خانوار روستایی در ارمیان میامی، گرفتار شدن پنج خودرو در محور آرادان به سرخه و همچنین امدادرسانی به سیل و آب‌گرفتگی روستای بن کوه گرمسار از دیگر اقدامات صورت گرفته طی سه روز اخیر توسط هلال احمر بوده است، بیان کرد: امداد رسانی به سه خانه مسکونی سیل زده در روستای مؤمن آباد آرادان از دیگر اقدامات صورت گرفته بوده است.

وی افزود: هلال احمر به ۱۵ خودروی گرفتار در محدوده روستای قالیباف و رامه آرادان و همچنین چهار باب خانه مسکونی در کیلومتر ۱۵ محور آرادان گرمسار در منطقه بن کوه امداد رسانی و در عملیات کمک به ۲۵ خانه مسکونی در کیلومتر ۱۱۹ محور دامغان- معلمان در منطقه سرکویر و حسینان مشارکت داشته است.

مدیرعامل هلال احمر استان سمنان گفت: براورد خسارات وارد شده به منازل روستایی و دام و احشام و… مرتبط با مسئولان ذی ربط است اما شدت سیل به خصوص در بن کوه و جنوب دامغان متأسفانه خرابی زیادی را به بارآورده و با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر امکان تداوم بارش‌ها، عوامل امداد هلال احمر همچنان در آماده باش خواهند بود تا در صورت ضرورت، اعزام شوند./مهر

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: امداد رسانی استان سمنان هلال احمر سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۵۱۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل

حمید قویدل در حاشیه جلسه مدیران و معاونان جمعیت هلال احمر استان اردبیل با حضور نماینده ولی فقیه در هلال احمر ایران با اشاره به اقدامات جمعیت هلال احمر اردبیل اظهار کرد: استان اردبیل دارای ۱۰ شهرستان جمعیت هلال احمر است که دو شعبه نیز در آینده نزدیک به آن اضافه خواهد شد.

او خاطرنشان کرد: در این استان ۱۳ پایگاه امداد و نجات فعال وجود دارد که تا شهریور ماه سال جاری دو پایگاه امداد نجات دیگر با کمک خیرین اضافه خواهد شد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل به افزایش در آمد‌های استانی اشاره کرد و گفت: در بحث‌های عمرانی اقدامات خوبی در سال‌های گذشته در سطح استان انجام شده است که جای تقدیر دارد.

قویدل با بیان اینکه در سال گذشته همچنین در آمد دارو خانه‌های استان ۱۱.۸ درصد افزایش یافته است، افزود: داروخانه‌های استان اردبیل یکی از داروخانه‌های فعال کشور به شمار می‌رود.

او همچنین جذب ۱۸۰ نفر از امدادگران در سطح استان را یادآور شد و بیان کرد: این افراد در سطح پایگاه‌های استان در حال امداد رسانی هستند که این اقدام نیز در نوع خود بی نظیر است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اردبیل با اشاره به به تجهیز پایگاه‌ها و تیم‌های واکنش سریع به تجهیزات امدادی انفرادی اشاره کرد و گفت: سال گذشته امدادگران جمعیت هلال احمر استان اردبیل بیش از ۱۲ حادثه را در سطح استان مدیریت کردند، که جای تقدیر دارد.

قویدل از کسب دو مقام برتر کشوری در حوزه داوطلبان خبرداد و ادامه داد: در سال گذشته در حوزه داوطلبان نیز ۱۱ میلیارد اعتبار از تهران جذب و در اختیار مردم قرار گرفته است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان اردبیل اردبیل

دیگر خبرها

  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • افزایش ۱۲ درصدی درآمد داروخانه‌های هلال احمر اردبیل
  • حضور چشمگیر نیروهای هلال احمر در کاهش آلام سیل زدگان / امدادرسانی به بیش از ۵۷ هزار نفر
  • فعالیت‌های جمعیت هلال احمر استان اردبیل در مسیر رشد قرار دارد
  • غرق‌شدن مرد میانسال در آب‌بندان سیمرغ
  • امداد رسانی به بیش از ۵۷ هزار آسیب دیده سیلاب سیستان و بلوچستان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب مناطق عشایری سرایان
  • امداد رسانی به افراد گرفتار در سیلاب سرایان
  • بهره‌مندی بیش از ۶۰۰ نفر در مانور تیم‌های درمان اضطراری هلال احمر
  • ادامه امدادرسانی هلال احمر در ۱۱ استان متأثر از سیل