Web Analytics Made Easy - Statcounter

دو تن از ائمه جمعه استان کرمان تأکید کردند: در شرایطی فعلی به دلیل شیوع بیماری کرونا که حضور فیزیکی برای ملت ها وجود ندارد؛ اما در فضای مجازی، معنوی و فرهنگی ندای حمایت از ملت مظلوم فلسطین به صدا در خواهد آمد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان؛ آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس نامگذاری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این روز نماد وحدت، یکپارچگی و انسجام ملت های مسلمان حول محور موضوع فلسطین و قدس شریف به عنوان اولین مسئله جهان اسلام تبدیل شده است و هر سال در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان مسلمانان در چنین روزی بپا می خیزند.

در صحیفه امام راحل آمده است که ایشان فرموده اند"من از عموم مسلمانان جهان و دولتهای اسلامی می خواهم که برای کوتاه کردن دست این غاصب و پشتیبانان آن به هم بپیوندند. و جمیع مسلمانان جهان را دعوت می کنم آخرین جمعۀ ماه مبارک رمضان را که از ایام قدر است، و می تواند تعیین کنندۀ سرنوشت مردم فلسطین نیز باشد، به عنوان «روز قدس» انتخاب، و طی مراسمی همبستگی بین المللی مسلمانان را در حمایت از حقوق قانونی مردم مسلمان اعلام کنند. از خداوند متعال پیروزی مسلمانان را بر اهل کفر خواستارم".

حجت الاسلام و المسلمین امین رضوانی در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: روز جهانی قدس، یکی از یادگارهای بسیار ارزنده امام راحل است که ایشان با آن نگاه عمیقی که به مسئله جهان اسلام و به ویژه ملت مظلوم فلسطین داشتند؛ برای آنکه اجماع عمومی از سوی مسلمانان و تمامی آزادگان به منظور دفاع از سرزمین فلسطین شکل گیرد، جمعه آخر ماه رمضان را به عنوان روز قدس نامگذاری کردند.

فریاد خواهی از ملت فلسطین را در فضای مجازی سر خواهیم داد

امام جمعه شهرستان منوجان ادامه داد: از آن روز به بعد در این جمعه ملت های آزاده به پا خواستند و ندای حق طلبی و پشتیبانی از ملت مظلوم فلسطین و این سرزمین مقدس سراسر جهان را فرا گرفت.

وی افزود: در شرایطی فعلی به دلیل شیوع بیماری کرونا که حضور فیزیکی برای ملت ها وجود ندارد؛ اما در فضای مجازی، معنوی و فرهنگی ندای حمایت از ملت مظلوم فلسطین به صدا در خواهد آمد.

حجت الاسلام و المسلمین رضوانی خاطر نشان کرد: هم اکنون شرایطی در بستر فضای مجازی از سوی جوامع اسلامی و نهادهای انقلابی محیا شده است تا فریاد حمایت از ملت و سرزمین مظلوم فلسطین را به گوش استکبار جهانی برسد.

حجت الاسلام و المسلمین عباس گروهی در گفتگو با راه آرمان؛ گفت: مسجد الاقصی به دلیل آنکه قبله اول مسلمانان بوده است و دومین مسجد بزرگ جهان اسلام به شمار می رود، پس از مکه و مدینه نزد مسلمانان ار اهمیت بالایی برخوردار است و محترم شمرده می شود.

نامگذاری روز جهانی قدس؛ سیاست استکباری صهیونیسم را خنثی کرد

امام جمعه شهرستان رودبار جنوب بیان کرد: حضرت عیسی در نزدیکی مسجد بیت المقدس به دنیا آمد، حضرت آدم، حضرت موسی،حضرت یوسف علیه السلام و همه پیامبران بنی اسرائیل وصیت کردند که در بیت‌المقدس دفن شوند و ویژگی های زیاد دیگری برای این مکان مقدس ذکر شده است.

وی ادامه داد: با توجه به امتیازات زیادی که این مکان مقدس دارد و مورد احترام تمامی مسلمانان عالم است؛ لذا حضرت امام راحل فرمودند"روز قدس روز اسلام است"و رهبر عزیز انقلاب فرمودند "روز قدس، روز آزمایش بزرگ ملت‌های مسلمان است".

حجت الاسلام و المسلمین گروهی با تأکید بر اینکه سیاست استکبار و صهیونیسم کمرنگ کردن مسئله فلسطین است، ابراز کرد: امام راحل برای آن که این توطئه را خنثی کنند، جمعه آخر ماه مبارک رمضان را روز قدس نامیدند و تمامی مسلمانان در سراسر عالم این روز را گرامی می‌دارند.

امام جمعه شهرستان رودبار جنوب تصریح کرد: امسال با توجه به شیوع ویروس کرونا آحاد ملت ایران از طریق رسانه ملی مخاطب بیانات رهبر معظم انقلاب خواهند بود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: حجت الاسلام و المسلمین ملت مظلوم فلسطین ماه مبارک رمضان روز جهانی قدس فضای مجازی حمایت از ملت امام راحل روز قدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۵۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تداوم همبستگی جهانی در حمایت از مردم غزه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ، دانشجویان آمریکایی و اروپایی با برپایی جنبش‌های دانشجویی، جنایات و نسل کشی رژیم صهیونیستی در غزه را محکوم کردند که این جنبش‌ها با سرکوب شدید دولت‌های غربی مواجه شده است.چند روزی است دانشجویان بسیاری از کشورها در حمایت از مرد مظلوم غزه همصدا شده ا ند .

اگرچه این جوانان پرورش یافته فرهنگ غربی هستند اما در مقابل این اعمال جنایتکارانه و کشتار بیرحمانه مردم مظلوم فلسطین واکنش نشان می دهند.

 

دیگر خبرها

  • تداوم همبستگی جهانی در حمایت از مردم غزه
  • از طنین «فریاد قدس» تا شنیده شدن استخوان‌های خُرد شده رژیم صهیونیستی/ روسیاهی به زغال صهیونیستی ماند
  • صدای خُردشدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی به گوش می‌رسد
  • دانشجویان آزاده جهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  • دانشجویان آزاده جهان به دانشجویان و اساتید آمریکایی و اروپایی برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین به پاخیزند
  • امام رضا، محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • امام رضا (ع) محل وفاق تمام مسلمانان جهان است
  • حماس حمایت کارگران جهان از مردم غزه را خواستار شد
  • رسانه‌ها تبلیغات دشمن پس از حمله به اسرائیل را خنثی کردند
  • سازمان ملل و مجامع بین‌المللی، کارآمدی لازم برای دفاع از مظلوم را ندارند