Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی هفته گذشته در حوزه ادبیات روی داد که در اینجا به مهمترین آنها اشاره می‌کنیم:

بیشتر بخوانید

از ابراز دلتنگی مقام معظم رهبری برای دیدار با شاعران تا برگزاری اولین دوره شبکه شهر‌های خلاق فرهنگ و هنر

قاسم آهنین جان درگذشت

قاسم آهنین جان شاعر، منتقد ادبی و فیلمساز ۱۴ اردیبهشت ماه به دلیل ابتلا به بیماری سرطان درگذشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی فعالیت هنری‌اش را از سال ۱۳۶۴ آغاز کرد. از میان ۱۱ کتاب منتشر شده او، کتابش با عنوان «بچگی‌ها در شب سقاخانه» اثر برگزیده سال ۱۳۸۶ شد.

جزئیات اعطای جایزه مرغک زرّین کتاب ماه و سال کانون اعلام شد

دبیرخانه جایزه کتاب ماه و سال کودک و نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، اعلام کرد نامزد‌های کتاب ماهِ چهار فصل سال ۱۳۹۹، به مرحله داوری کتاب سال راه خواهند یافت.

بر این اساس روال این انتخاب به نحوی است که کارشناسان مجرب جایزه کتاب ماه و سال کانون، هر ماه کتاب‌های رسیده به دبیرخانه را بررسی و نامزد‌های راه‌یافته به داوری را معرفی می‌کند. سپس آثار راه یافته به داوری، در پایان هر فصل، از سوی پنج داور که شامل دو نویسنده کودک و نوجوان، دو شاعر کودک و نوجوان و یک مروّج کتاب هستند، داوری می‌شود. در پایان نیز جایزه کتاب سال، از میان کتاب‌های نامزد در هر فصل انتخاب خواهد شد.

فراخوان چهارمین دوره جایزه ملک‌الشعرای بهار منتشر شد

دبیرخانه چهارمین جشنواره انجمن‌های ادبی برای دریافت «طرح‌های قابل اجرا در سال ۱۴۰۰» فراخوان داد. این طرح‌ها باید قابلیت اجرا در فضای مجازی را داشته باشند.

در متن این فراخوان آمده است: جشنواره انجمن‌های ادبی با نام جایزه ملک‌الشعرا بهار، از اردیبهشت۱۳۹۶ با هدف حمایت از طرح‌ها و فعالیت‌های مؤثر و خلاقانه انجمن‌های ادبی آغاز به‌کار کرده است. این جشنواره هرساله هم‌زمان با برگزاری مجمع عمومی انجمن‌های ادبی برگزار می‌شد، اما امسال به دلیل محدودیت‌های کرونایی برگزاری مجمع عمومی به زمان دیگری موکول شده است.

فراخوان بخش علمی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون منتشر شد

دبیرخانه بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی فراخوانی شرایط و مقررات ارسال آثار به بخش علمی این رویداد را اعلام کرد.

مقاله‌های علمی پژوهشی و مروری بر کتاب‌های تالیفی، ترجمه و مرجعی که از سال ۱۳۹۵ تاکنون منتشر شده به همراه پایان‌نامه‌ها و رساله‌های علمی از سال ۱۳۹۷ تاکنون به عنوان قلمرو آثار این بخش معرفی شده است.

مرمت بیش از ۲۵ هزار برگ از اسناد تاریخی، کتب خطی و چاپی نفیس

مدیرکل مرمت و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران از مرمت ۲۵ هزار و ۸۰۰ برگ از اسناد تاریخی، کتب خطی و چاپی نفیس توسط این اداره کل در سال گذشته خبرداد و گفت: شاخص‌ترین اسناد مرمت شده ۱۱۰ برگ وقفنامه متعلق به سال‌های ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ هجری قمری است.

محمد حدادی مدیر کل مرمت و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران با اعلام این خبر گفت: اداره کل مرمت و حفاظت سازمان اسناد و کتابخانه ملی در سال ۱۳۹۹ تعداد ۲۵ هزار و ۸۰۰ برگ از اسناد تاریخی، کتب خطی و چاپی نفیس را مرمت کرد که می‌توان به مرمت و بازسازی ۱۱۰ برگ وقفنامه‌های مربوط به سال‌های ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ هجری قمری، مرمت ۴۱ عدد جلد کتب خطی و نفیس چاپی که از شاخص‌ترین آن‌ها می‌توان به آلبوم عکس ملکه‌ها و شاهزاده‌های اروپایی مربوط به دهه ۱۸۸۰ میلادی، مرمت ۶۴ شیت نقشه و همچنین ۴ جلد آلبوم بیوتات حاوی مکاتبات و نامه‌های مهم مربوط به دوران قاجار اشاره کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ادبیات در هفته کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان انجمن های ادبی کتب خطی منتشر شد کتاب ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۱۵۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جایزه داستان و بازآفرینی با رویکرد روایتگری ادبی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ اولین دوره جایزه ملی داستان و بازآفرینی پاییز امسال در حوزه هنری اصفهان برگزار می‌شود و علاقمندان آثار خود را باید تا پایان تیر امسال به دبیرخانه این جایزه ارسال کنند.

جایزه ملی داستان و بازآفرینی در پنج بخش برگزار می‌شود این جشنواره در همه گروه‌های سنی با هر موضوعی می‌توانند در آن شرکت کنند.

بخش رقابتی در پنج قسمت رمان و داستان کوتاه، داستان کوتاه کوتاه، جستارنویسی و طرح داستان انجام می‌شود و بخش ترویجی این جشنواره نیز کارگاه‌های هنری و داستانی است که در شهر‌های مختلف برگزار می‌شود.

علاقمندان می‌توانند آثار خود را دبیرخانه این جایزه به نشانی داستان و بازآفرینی / نقطه آی آر http://dastanvabazafarini.ir ارسال کنند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • نمایشگاه کتاب و ظرفیت «گردشگری ادبی»
  • برگزاری جایزه داستان و بازآفرینی با رویکرد روایتگری ادبی
  • نمایشگاه کتاب تهران «گردشگری ادبی» را ترویج می‌کند/ تهران می‌تواند «شهر خلاق ادبی» شود
  • حمید سهیلی سرباز سینما بود/ راش‌هایی که اسناد تاریخی مهمی هستند
  • انتشار فراخوان ششمین دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»
  • تجلیل از پدر دو بیتی لکی لرستان
  • فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران منتشر شد
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال فراخوان داد
  • فراخوان چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران
  • چهل‌ودومین جایزه کتاب سال جمهوری اسلامی ایران فراخوان داد