Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-05-08@03:14:52 GMT

آمریکا برای رفع تحریم‌ها اعلام آمادگی کرده/نوبت ایران است

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۱۴۷۵

آمریکا برای رفع تحریم‌ها اعلام آمادگی کرده/نوبت ایران است

وزیر امور خارجه فرانسه مدعی شد آمریکا موضع‌گیری‌های لازم را برای رفع تحریم‌ها علیه ایران انجام داده و لازم است ایران با «موضع‌گیری‌های متناسب» آن را پاسخ دهد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ «ژان ایو لودریان»، وزیر امور خارجه فرانسه با بیان این ادعا که آمریکا برای رفع تحریم‌ها علیه ایران آمادگی نشان داده از ایران خواست این موضع آمریکا را با مواضع متناسب پاسخ دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  لودریان در مصاحبه با روزنامه گاردین با تکرار ادعاهای اثبات‌نشده گفت: «لازم است ما فوراً به پیشرفت‌هایی دست پیدا کنیم چون ایران پس از عدول از تعهداتش هیچ‌گاه تا این حد به سلاح هسته‌ای نزدیک نبوده است.»   جمهوری اسلامی ایران همواره ادعاهای کشورهای غربی درباره تلاش برای دستیابی به سلاح‌های هسته‌ای را رد کرده اما بر حق خود برای برخورداری از انرژی هسته‌ای برای مصارف صلح‌آمیز تأکید کرده است.   با آنکه دولت آمریکا تا کنون هیچ اقدامی برای تغییر دادن سیاست «فشار حداکثری» دولت سابق این کشور انجام نداده لودریان در ادامه اظهاراتش از مواضع دولت فعلی آمریکا دفاع کرده است.   وزیر خارجه فرانسه گفت: «آمریکا بسیار مصمم است به پیشرفت دست پیدا کند- آنها موضع‌گیری‌ها و سیگنال‌های لازم را برای نشان دادن آمادگی‌شان جهت رفع تحریم‌ها انجام داده‌اند.»   وی در ادامه ادعا کرد: «در حال حاضر ایران، موضع‌گیری‌های متناسب را درباره عدول از تعهداتش در برجام از سال ۲۰۱۹ انجام نداده است. در مقطع زمانی حساسی قرار داریم چون الان این ایرانی‌ها هستند که باید موضع‌گیری‌های لازم را انجام دهند.»     دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا گفته قصد دارد کشورش را به توافق هسته‌ای برجام که «دونالد ترامپ» اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از آن خارج شد بازگرداند.   «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران در مقاله‌ای که چندی پیش در مجله «فارن‌افرز» منتشر کرده بود شرط بازگشت آمریکا به برجام را رفع بی‌قید و شرط تمامی تحریم‌های اعمال‌شده (imposed)، بازاعمال‌شده (reimposed) یا دوباره برچسب‌گذاری‌شده (relabaled) اعلام کرده بود.   دولت بایدن از سوی دیگر شرط بازگشت به برجام را عقب‌نشینی ایران از اقدامات جبرانی‌ای عنوان کرده که تهران در واکنش به خروج آمریکا از برجام و محقق نشدن وعده‌های طرف‌های اروپایی در دستور کار قرار داده است.   جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه اصرار یا عجله‌ای برای بازگشت آمریکا به برجام ندارد تأکید کرده واشنگتن با توجه به نقض یکجانبه برجام در جایگاهی نیست که برای اجرای این توافق شرط بگذارد.   دولت آمریکا اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ از «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) خارج شده و ضمن اعمال تحریم‌های متوقف شده ذیل این توافق، تحریم‌های دیگری علیه ایران وضع کرد.   انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: موضع گیری رفع تحریم ها موضع گیری ها هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۱۴۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد

سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل امروز (یکشنبه) گفت، تلاش‌های آمریکا و دیگر کشورهای غربی برای تشکیل گروه‌های جدید نظارت بر تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ محکوم به شکست است.

به گزارش ایسنا، گفته‌های «کیم سونگ» سفیر کره‌شمالی در سازمان ملل در واکنش به بیانیه مشترک آمریکا و متحدانش است که اخیرا منتشر شد و در آن، آنها خواستار تداوم فعالیت گروهی از کارشناسان ناظر بر تحریم‌ها علیه پیونگ‌یانگ شده‌اند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، اوایل سال جاری میلادی روسیه در حالی تجدید فعالیت این گروه نظارتی تحت رهبری آمریکا را وتو کرد که این گروه، پیونگ‌یانگ را به ارسال تسلیحات به مسکو برای استفاده در جنگ اوکراین متهم کرده بود. اتهامی که مسکو و پیونگ‌یانگ رد می‌کنند.

خبرگزاری رسمی کره‌شمالی از قول سفیر این کشور در سازمان ملل گزارش کرد: «نیروهای متخاصم شاید دومین و سومین گروه نظارت بر تحریم‌ها را در آینده برقرار کنند اما آنها با گذر زمان نابودی خود را می‌بینند.»

لیندا توماس گرینفیلد، سفیر آمریکا در سازمان ملل ماه گذشته میلادی به منطقه غیرنظامی‌ شده بین دو کره رفت و به روسیه و چین تاکید کرد تا از حمایت از کره‌شمالی دست بردارند. سفر او پس از آن انجام شد که روسیه تمدید سالانه فعالیت هیات کارشناسان چند ملیتی را که طی ۱۵ سال گذشته اجرای تحریم‌های سازمان ملل را با هدف محدود کردن برنامه‌های هسته‌ای و موشکی کره‌شمالی نظارت کرده‌اند، رد کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • افشای عمدی فایل صوتی ظریف به روایت سعید لیلاز /با خرابکاری در نطنز، این سایت چند ماه از کار افتاد /ایران زمین بازی را عوض کرده است
  • سعید لیلاز: افشای فایل صوتی ظریف، عمدی بود
  • افشاگری تازه؛ پخش فایل صوتی جنجالی ظریف، عمدی و برای پالس به آمریکا بود!
  • فیلم| آمریکا از برجام خارج شده است و به تعهدات خود عمل نکرده است
  • ایران آمادگی بورس تحصیلی دانشجویان اخراج شده از دانشگاه‌های آمریکا را دارد
  • کلاس اولی‌ها برای سنجش سلامت ثبت نام کنند/آخرین مهلت آخراردیبهشت
  • کره شمالی: هیات‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها، محکوم به شکست هستند
  • والدین دارای نوآموز بخوانند
  • اسد:جنگ غزه چهره واقعی و فریبکار غرب و آمریکا را نشان داد
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد