Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@18:31:44 GMT

حمایت ایران از فلسطین حمایت معنوی است

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۱۶۲۵

حمایت ایران از فلسطین حمایت معنوی است

به گزارش ایرنا، در این بیانیه آمده است :قدس قبله نخست مسلمانان است که از سال ۱۹۴۸ میلادی در چنگال صهیونیسم اسیر شده است. این زمان به بعد، سرزمین فلسطین شاهد یکی از دردناک ترین حوادث تاریخ اسلام و جهان بوده است. از روزی که نکبت صهیونیسم بر سرزمین فلسطین حاکم شد و دامن منطقه غرب آسیا را گرفت، مردمان این سرزمین روی آرامش و آسایش به خود ندیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رژیم صهیونیستی در طول بیش از هفت دهه اشغالگری، اقدامات خصمانه خود را با اشغال، تجاوز و جنایت در حق صاحبان اصلی این سرزمین آغاز کرد و سپس با ساخت و گسترش شهرکهای صهیونیست نشین و آواره کردن بیشتر فلسطینیان، هتک حرمت مسجد الاقصی، یهودی سازی قدس و کرانه باختری، تداوم محاصره نوار غزه، الحاق غیر قانونی جولان اشغالی و تلاش برای الحاق بخش های گسترده ای از کرانه باختری به این سیاست ادامه داده است.

سفارت کشورمان ادامه داد :اکنون بیش از هفت دهه است که موضوع فلسطین به قدیمی ترین و پیچیده ترین مسئله حل نشده جهان تبدیل شده است. در نتیجه ادامه سیاست‌های توسعه طلبی و شهرک سازی و اقدامات غیرقانونی و غیرانسانی رژیم صهیونیستی، مردم مظلوم فلسطین از حقوق مسلم و  غیرقابل تصرف خود محروم شده اند و شرایط زندگی آنها روز بروز بدتر می شود.
این فشارها و محدودیت ها که ناقض اهداف و اصول منشور ملل متحد و مقررات حقوق بین الملل – علی الخصوص حقوق بشر و حقوق بشردوستانه بین المللی - می باشد به صورت هدفمند حتی در دوران همه گیری کرونا نیز ادامه یافته و بدلیل ناتوانی جامعه بین المللی در اتخاذ تصمیمات جدی و عملی برای حل مسئله درازمدت و دیرینه فلسطین، تشدید شده است.

"حمایت  جمهوری اسلامی ایران از مساله فلسطین یک حمایت معنوی و سیاسی و مبتنی بر ارزش های انسانی و اسلامی است که در قانون اساسی آن نیز مورد تاکید قرار گرفته است. بلافاصله پس از وقوع انقلاب اسلامی در ایران، به رهبری آیت الله خمینی رهبر فقید ایران، ایشان از مسلمانان جهان خواستند تا آخرین روز ماه مبارک رمضان را به مطالبه حقوق مردم مظلوم فلسطین برای تعیین سرنوشت خود اختصاص دهند. روز جهانی قدس امسال مصادف با ۷ ماه مه  است. در این روز  برنامه های متنوعی در سراسر جهان توسط جوامع مسلمان و غیرمسلمان و با هدف اعتراض به اشغال فلسطین برگزار می شود. "

در ادامه این بیانیه آمده است :روز قدس تنها رویداد منحصر به فرد مربوط به فلسطین نیست. به عنوان بخشی از فرهنگ و تاریخ مبارزات مردم فلسطین، مناسبت های دیگری مثل روز زمین (۳۰ مارس) و روز نکبت یا "مصیبت" (۱۴ می) برای بزرگداشت مبارزات و دفاع از حقوق مردم فلسطین در تعیین سرنوشت خود مورد توجه قرار دارند. اما روز قدس به عنوان نقطه عطفی در مبارزات مردم فلسطین و مقاومت در برابر اشغالگری به شمار می آید.  

جمهوری اسلامی ایران بشدت بر این باور است که به جای قراردادهای سازشکارانه ای که از زمان معاهده کمپ دیوید تا "طرح معامله متوهمانه قرن" و عادی سازی روابط برخی از دول عربی با رژیم اسرائیل به قیمت نادیده گرفتن حقوق فلسطینی ها منعقد شده اند و به هیچ نتیجه ای هم نرسیده اند، صلح پایدار و عادلانه در منطقه تنها به واسطه مقاومت برای پایان دادن به اشغال سرزمین فلسطین، بازگشت پناهندگان، تعیین سیستم حاکم بر آینده ی این سرزمین بر اساس همه پرسی با حضور کلیه ساکنین اصلی آن و در نهایت استقرار یک نظام سیاسی یکپارچه در سراسر سرزمین های فلسطین و مبتنی بر حق مردم آن در تعیین سرنوشت خود، برقرار خواهد شد.

سفارت ایران تاکید کرد :جمهوری اسلامی ایران ضمن اعلام همبستگی کامل با آرمان مردم فلسطین و ادای احترام به شهدا و مجاهدان راه آزادی و قبله اول مسلمین و با رد طرح های سازش و خفت بار همانند معامله قرن و طرح عادی سازی روابط برخی دول عربی با رژیم  صهیونیستی، بار دیگر مسئولیت مهم سازمانهای بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد را در پایان دادن به اشغال سازمان یافته سرزمین فلسطین و قدس شریف، فراهم ساختن زمینه بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین خود و برگزاری همه پرسی با شرکت ساکنان اصلی این سرزمین اعم از مسلمان، مسیحی و یهودی به منظور اعمال حق تعیین سرنوشت و تشکیل دولت مستقل فلسطینی به پایتختی بیت المقدس را مورد تاکید قرار می دهد.

این بیانیه افزود : جمهوری اسلامی ایران به منظور دستیابی به صلح و ثبات در منطقه پر تلاطم خاورمیانه همواره به دنبال یافتن راه حل های صلح آمیز، به ویژه برای حل مسئله فلسطین بوده است. از مدت ها پیش، آیت الله خامنه ای رهبر معظم جمهوری اسلامی ایران، طرحی را در رابطه با فلسطین بر اساس همه پرسی در سرزمین های اشغالی پیشنهاد داده اند که بر اساس آن همه مردم فلسطین – اعم از مسلمان، یهودی یا مسیحی – در خصوص سرنوشت و آینده خود تصمیم بگیرند. جمهوری اسلامی ایران به منظور قابل اجرا نمودن این راه حل، متن طرحی را که از سوی کنفرانس بین‌المللی فلسطین در خصوص همه‌پرسی ملی در سرزمین فلسطین تصویب شده، به طور رسمی جهت ثبت به دبیرکل سازمان ملل ارائه نمود.

طرح پیشنهادی جمهوری اسلامی ایران موسوم به "همه پرسی ملی در سرزمین فلسطین" که در ماه نوامبر ۲۰۱۹ به سازمان ملل ارائه شد، در روابط معاصر بین الملل مبنایی منطقی دارد و برای حل اختلافات مشابه در موارد دیگر استفاده شده است. هدف از طرح "همه‌پرسی ملی در سرزمین فلسطین" فراهم آوردن فضایی برای مردم فلسطین فارغ از هر مذهب و نژادی برای استفاده از حق تعیین سرنوشت خود می باشد. اجرای این طرح شامل ۴ مرحله‌ی اصلی است: ۱- اعمال حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمین تاریخی خود

۲ - برگزاری یک همه‌پرسی ملی در میان مردمان فلسطین که قبل از بیانیه‌ی بالفور در فلسطین ساکن بوده‌اند، شامل پیروان همه‌ ادیان برای تعیین سرنوشت و تعیین نوع نظام سیاسی

۳- تشکیل نظام سیاسی مورد نظر اکثریت مردم فلسطین

۴- تصمیم‌گیری در خصوص وضعیت ساکنان غیربومی فلسطین توسط نظام سیاسی منتخب اکثریت.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در لیسبون  با تاکید بر موضع ثابت جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مبارزات رهائی بخش مردم فلسطین، مساله فلسطین را به رغم همه دسیسه‌ها برای به فراموشی سپردن آن همچنان مساله اول جهان اسلام می داند و از مراجع رسمی و پارلمانی پرتغال، احزاب، نهادهای غیردولتی و افراد و شخصیت های موثر درخواست می کند تا اقداماتی موثر در حمایت از مردم فلسطین برای رهایی سرزمین شان از اشغال انجام دهند.

برچسب‌ها لیسبون فلسطین روز جهانی قدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لیسبون فلسطین روز جهانی قدس لیسبون فلسطین روز جهانی قدس اخبار کنکور جمهوری اسلامی ایران تعیین سرنوشت خود همه پرسی ملی سرزمین فلسطین مردم فلسطین نظام سیاسی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۱۶۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است

حنفی وردک معاون دفتر سیاسی طالبان در قطر با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی گفت: ‌‏جنایات جنگی و ضد بشریت رژیم صهیونیستی در غزه و حمایت‌های نظامی و مالی کاخ سفید، نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است.

وی افزود: اعتراضات مردم در آمریکا، اروپا و استرالیا در دومین هفته با حمایت از فلسطین شدت گرفته‌ است اما از سوی دیگر مدعیان دروغین آزادی بیان با معترضان برخورد غیر قانونی می‌کنند. 

طالبان پیش از این نیز از شورای امنیت و کشورهای تأثیرگذار خواسته بود تا فراتر از قطعنامه‌ها، برای جلوگیری از نسل‌کشی مردم فلسطین گام‌های عملی بردارند و راه‌های عادلانه برای حل اساسی قضیه فلسطین جستجو کنند.

وزارت خارجه طالبان چندی قبل در بیانیه‌ای اعلام کرده بود پیدا شدن اجساد شهدا از محوطه بیمارستان «ناصر» که در میان‌شان زنان و کودکان نیز هستند، بیانگر مظلومیت مردم بی‌دفاع فلسطین، عدم پایبندی رژیم اشغالگر صهیونیستی به قوانین و مقررات بین‌المللی و همه ارزش‌های انسانی و بی‌تفاوتی و چشم‌پوشی جامعه بین‌الملل به جنایات هولناک رژیم غاصب صهیونیستی است.

این بیانیه تاکید کرده بود افغانستان از مبارزه حق‌طلبانه مردم فلسطین حمایت کرده و از انسان‌های آزاده در سراسر جهان می‌خواهد تا برای جلوگیری از جنایات رژیم صهیونیستی تلاش کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از مردم فلسطین نشانه آزادی خواهی آنان است
  • سیاستمدار انگلیسی: جریان حمایت غرب از اسرائیل معکوس شده است
  • حمایت دانشگاه‌های جهان از فلسطین یادآور رسالت معلمی در دفاع از مظلومان است
  • جنایات اسرائیل نفرت مردم آمریکا را برانگیخته است
  • جزئیات لایحه حمایت مادی و معنوی از پرستاران/ از استخدام تا معیشت
  • تجمع دانشجویان زنجانی برگزار می شود
  • ستاره رژیم صهیونیستی در جهان رو به افول است
  • پیگیری لایحه حمایت از حقوق مادی و معنوی پرستاران
  • «فلسطین و توطئه صهیونیستی انگلیسی» به کتابفروشی‌ها آمد