Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا به نقل از سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین، «محمد کشاورز زاده» روز جمعه در برنامه گرامیداشت روز جهانی قدس که به صورت وبینار و با حضور اندیشمندان و محققان چینی و ایرانی در پکن برگزار شد افزود: این رژیم آپارتاید نه تنها مبادرت به کشتار مسلمانان فلسطینی ها می کند بلکه حتی عرب اسرائیلی ها را نیز مورد آزار قرار می دهند و به خانه های آنها هجوم می برند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از ماه رمضان به عنوان مهمترین ماه برای مسلمانان که آیات و احادیث بسیاری در خصوص اهمیت آن آمده است، یاد کرد و افزود: در حالی که ما در این نقطه از دنیا در حال روزه داری و عبادت خود هستیم، خواهران و برادران مسلمان فلسطینی ما در سرزمین خود در حال سرکوب شدن و شکنجه دشمن غاصب صهیونیست هستند.

سفیر ایران در چین در مورد فلسفه نامگذاری آخرین جمعه رمضان به عنوان روز جهانی قدس افزود: امام خمینی(ره) در  جهت دفاع از حقوق مردم مظلوم فلسطین و در مسیر بسیج ملل اسلامی در حمایت از قیام و مبارزه مردم فلسطین، آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را به عنوان روز جهانی قدس اعلام نمود.

کشاورز زاده افزود: خوشبختانه با اقدامات و تدابیر دولت چین، ویروس کرونا در این کشور تحت کنترل در آمده اما بسیاری از کشورهای دنیا درگیر مبارزه با این ویروس هستند به طوری که بسیاری از شهروندان فلسطینی مجبورند ساعتها در صف متراکم کنترل مرزی جهت تردد در قلمرو کشورمان خودشان معطل شوند که شیوع بیماری در این اماکن بسیار بالا است تحقیر این شهروندان فلسطینی در این پستهای مرزی خود داستان اندوهناکی است که بسیاری از آنها هر روز با آن مواجهند.

سفیر ایران در چین ضمن اظهار خوشحالی از مواضع دولت پکن در مورد فلسطین گفت: دولت چین هیچ گاه حقوق مردم فلسطین را نادیده نگرفته و بر ضرورت احقاق حقوق آنها تاکید کرده و مخالفت خود را با  انتقال سفارت آمریکا  به بیت المقدس اعلام کرده است چین همچنین به تازگی عملیات خرابکارانه در نیروگاه هسته ای نطنز را بشدت محکوم کرد.

کشاورزی زاده افزود: جمهوری اسلامی ایران مخالف نقض حقوق فلسطینیان، کشتار بی رحمانه آنان، غصب سرزمین آنها توسط رژیم صهیونیستی، حملات مسلحانه رژیم صهیونستی به مردم فلسطین و کشورهای همسایه است. کشتار رژیم صهیونیستی همچنین مورد مخالفت و انتقاد جامعه جهانی است.

وی با یادآوری موضوع جمهوری اسلامی ایران در خصوص فلسطین که بسیار صریح و مشخص و بر اساس حقوق و قوانین بین المللی است ، افزود: درباره موضوع فلسطین یک همه پرسی صلح آمیز بهترین شیوه حل این بحران است در همین راستا جمهوری اسلامی ایران طرحی دموکراتیک و عادلانه تحت عنوان «برگزاری همه پرسی ملی در فلسطین» ارائه داده که در دبیرخانه سازمان ملل نیز به ثبت رسیده است.

سفیر ایران در چین توضیح داد که طرح جمهوری اسلامی ایران براساس اصول دموکراتیک و حقوق بین الملل مورد پذیرش تمامی دولت ها و ملت ها تدوین و ارائه شده است. این طرح جایگزین مناسبی در برابر طرح های شکست خورده قبلی است.

کشاورز زاده با بیان اینکه افزون بر پنج هزار فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی هستند افزود: این اسرا از امکانات مناسب پزشکی و درمانی محروم بوده و در معرض خطر ابتلای به کرونا هستند.

وی در پایان گفت: بر اساس وعده الهی، پیروزی حق بر باطل حتمی است و ما امروز به قدس شریف نزدیکتر هستیم. در این روزهای عزیز ماه مبارک امیدواریم با اتحاد امت اسلام و ایستادگی آنها در مقابل زیاده خواهی های اسرائیل و آمریکا شاهد رهایی قبله اول مسلمانان و آزادی مردم فلسطین باشیم.  

برچسب‌ها قدس ایران محمد کشاورز زاده رژیم صهیونیستی روز جهانی قدس پروندهٔ خبری روز جهانی قدس در۱۴۰۰

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قدس ایران محمد کشاورز زاده قدس ایران محمد کشاورز زاده رژیم صهیونیستی روز جهانی قدس اخبار کنکور جمهوری اسلامی ایران سفیر ایران در چین رژیم صهیونیستی روز جهانی قدس مردم فلسطین کشاورز زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۲۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکنش نماینده ایران به کشف گور‌های جمعی در خان یونس

نماینده ایران در ژنو در نامه‌هایی به رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل نوشت: سبعیت رژیم صهیونیستی در غزه دیگر موجب شگفتی هیچکس نیست، این نسل کشی را فورا متوقف کنید.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، علی بحرینی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در ژنو طی نامه‌های جداگانه‌ای خطاب به رئیس کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و کمیسرعالی حقوق بشر سازمان ملل ضمن برشمردن فهرستی از موارد جنایات جنگی، جنایات علیه بشریت و نسل کشی که توسط رژیم صهیونیستی در ۸ ماه گذشته به وقوع پیوسته است، خواستار اقدام فوری سازمان‌های بین‌المللی برای توقف از این نسل کشی شد.

سفیر و نماینده دائم کشورمان با اشاره به گزارش موسسه دفاع مدنی در غزه مبنی بر کشف گوردسته جمعی حاوی پیکر‌های ۲۰۰ تن از شهدای فلسطینی که توسط نیرو‌های اسرائیلی در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس غزه کشته و دفن شده بودند، در این نامه اظهار داشته است که پیش از ارتکاب به این جنایت نیز کارشناسان سازمان ملل در خصوص حمله به بیمارستان‌ها توسط رژیم صهیونیستی هشدار داده بودند.

وی افزود: این واقعیت نشان می‌دهد که اگر این جنایات دهشتناک فورا متوقف نشود، لاجرم شاهد تکرار چنین فجایعی خواهیم بود.

بحرینی در این نامه‌ها، با استناد به حقوق بین‌الملل، حقوق بین‌المللی بشردوستانه و اسناد مهم بین المللی از قبیل کنواسیون‌های چهارگانه ژنو، حمله به بیمارستان‌ها و اماکن درمانی، گرسنگی دادن به مردم به عنوان ابزار جنگی، جلوگیری از انتقال کمک‌های بشردوستانه و مواردی از این قبیل را مصادیق غیر قابل انکار جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی خوانده و اظهار داشت که سبعیت در حملات غیر انسانی رژیم صهیونیستی در غزه دیگر موجب شگفتی هیچکس نیست و این رفتار قبلا نیز توسط این رژیم وعده داده شده است.

خاطر نشان می‌گردد، کنوانسیون‌های بشردوستانه ژنو، متضمن حقوق غیر نظامیان در مخاصمات مسلحانه است و کمیته بین‌المللی صلیب سرخ به عنوان پاسدار و نگهبان حقوق بین‌المللی بشردوستانه و کنوانسیون‌های ژنو موظف است حداکثر تلاش خود را برای اجرای مفاد این کنواسیون‌ها مبذول دارد.

دیگر خبرها

  • سفیر پاکستان: حمله اسرائیل به کنسولگری ایران صلح منطقه را به خطر انداخت
  • سید الحوثی: اسرائیل از تاکتیک های جدیدی برای کشتار ملت فلسطین استفاده می کند
  • بلژیک سفیر رژیم صهیونیستی را احضار کرد
  • واکنش نماینده ایران به کشف گور‌های جمعی در خان یونس
  • سفیر ایران در ژنو: نسل‌کُشی در غزه را فوراً متوقف کنید
  • ایران به اتهامات سایبری از طرف آمریکا پاسخ داد
  • آمریکا به کمک‌های نظامی و مالی از «رژیم آپارتاید» پایان دهد
  • آمریکا در سیاست‌های مداخله جویانه بازنگری کند
  • واکنش ایران به ادعای آمریکا در خصوص فعالیت‌های سایبری
  • کنعانی ادعا‌های بی‌اساس دولت آمریکا علیه اشخاص و شرکت‌های ایرانی را محکوم کرد