Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@22:57:57 GMT

افزایش بستری بیماران کرونایی یزد در بخش مراقبت‌های ویژه

تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۴۰۹۳

افزایش بستری بیماران کرونایی یزد در بخش مراقبت‌های ویژه

محمود نوری شادکام در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه آمار بستری‌های مشکوک به کرونا در استان یزد امروز به ۴۴۴ نفر رسیده است، اظهار داشت: در حال حاضر از این تعداد ۱۰۶ نفر به دلیل وخامت حالشان در بخش مراقبت‌های ویژه تحت درمان قرار گرفته اند.

وی عنوان کرد: در شبانه روز گذشته ۸۶ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان پذیرش شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نوری شادکام با اشاره به قرار گرفتن استان در وضعیت نارنجی کرونایی تاکید کرد: نباید به کاهش آمار استان یزد دلخوش کرد زیرا این احتمال وجود دارد که آمار مبتلایان استان یزد باز هم در روزهای آتی و به دلیل عادی انگاری شرایط و سهل انگاری در رعایت شیوه نامه ها، صعودی و بسیار نگران کننده شود.

وی همچنان بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و عدم برگزاری دورهمی های خانوادگی و حضور غیرضروری در سطح شهر تاکید کرد.

کد خبر 5206180

منبع: مهر

کلیدواژه: یزد ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی یزد ویروس کرونا شب قدر روز قدس کرمانشاه آمار کرونا عکس استانها بوشهر ماه رمضان ۱۴۰۰ ماه مبارك رمضان روز جهانی قدس شیوع کرونا شب احیا اردبیل سیلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۴۰۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحیدر محمدی، در پیام گرامیداشت روز ملی بیماری خاص و روز جهانی تالاسمی از اتخاذ راهکارهای علمی و افزایش منابع و اعتبارات برای حمایت بیشتر از این بیماران سخن گفت.

متن پیام رئیس سازمان غذا و دارو

۱۸ اردیبهشت، روز ملی بیماری خاص و روز جهانی تالاسمی است بیماران تالاسمی هم جزو بیماران خاص محسوب می‌شوند در گذشته دغدغه نظام سلامت افزایش طول عمر این عزیزان بیمار خاص بود اما امروز به فکر افزایش کیفیت زندگی و ارائه زندگی مطلوب با افزایش سطح بهداشت مانند همه هموطنان است.

تصویر امروزی بیماران تالاسمی، هموفیلی، دیالیز و ام اس حتی برای بدبین‌ترین افراد نیز تردیدی از توانمندی عزیزان مبتلا به این بیماری‌ها باقی نگذاشته است.

جامعه امروز ایران به خوبی بر این موضوع آگاه است که با درمان مطلوب می‌توان از بیمار خاص، فردی پویا، قابل اعتماد و با انگیزه‌ای ساخت که صرفاً صفت بیمار خاص را در کوی و برزن زندگی به دنبال خود می‌کشد و بیماری از زندگی اش رخت بربسته است.

تعداد بیماران تالاسمی ماژور، سیکل سل و اینترمدیا شناسایی شده در کشور ما که شیوعش هم در آن یکسان نیست به حدود ۲۳ هزار نفر می‌رسد که در نوار ساحلی و در استان‌های حاشیه خلیج فارس و دریای خزر میزان ابتلاء به این بیماری معمولاً بیشتر است.

سازمان غذا و دارو همواره در تلاش است تا داروی بیماران تالاسمی را به نحوه مطلوب‌تری تأمین کند به طوری که در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل به میزان قابل توجهی تأمین شد.

ما در تأمین داروهای تالاسمی تلاش می‌کنیم نقایص نسبت به گذشته کاهش یابد و به داروی مورد نیاز بیماران دسترسی بهتری باشد.

همچنین امیدواریم در سال جاری با اتخاذ راهکارهای علمی و افزایش منابع و اعتبارات لازم بتوانیم حمایت‌های بیشتری از بیماران خاص داشته باشیم.

کد خبر 6098032 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • کاهش چشمگیر میزان تولد نوزاد مبتلا به تالاسمی/ تهران حدود ۲ هزار بیمار تالاسمی دارد
  • راه‌اندازی بخش جدید مراقبت‌های ویژه نوزادان در بیمارستان اهواز
  • تلاش برای دسترسی به داروی مورد نیاز بیماران تالاسمی
  • اعتبار ۹ همتی برای حمایت ویژه از بیماران خاص و صعب‌العلاج در ۱۴۰۳
  • شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد
  • وضعیت تولید داروی بیماران SMA در کشور
  • افزایش آمار بازداشت معترضان در دانشگاه‌های آمریکا
  • تزریق آنتی بیوتیک در مطب، زن جوان را راهی بخش مراقبت های ویژه کرد
  • خانمی در کلاله درپی تزریق آنتی بیوتیک، کارش به مراقبت‌های ویژه کشید
  • افزایش لوکس نوری در بوستان‌های منطقه ۷ اصفهان