Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: وزارت خارجه آمریکا صبح جمعه ادعای شبکه سی ان ان در مورد بررسی واشنگتن برای آزاد سازی یک میلیارد دلار از دارایی‌های ایران را رد کرد.
"ند پرایس" سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا در پیام توییتری نوشت: گزارش ارائه شده مبنی بر اینکه ما در حال ارزیابی آزادسازی وجوه ایران به عنوان یک حرکت یک جانبه برای تهران هستیم درست نیست، ما آن را قبل از انتشار روشن کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پرایس افزود: همانطور که گفتیم، هر حرکت اساسی توسط ایالات متحده باید بخشی از فرایندی باشد که در آن هر دو طرف اقدام می‌کنند.
شبکه سی ان ان بامداد جمعه گزارش داد که دولت بایدن در حال ارزیابی آزاد کردن یک میلیارد دلار از دارایی های مسدود شده ایران است که می‌توان از آن برای کمک‌های بشردوستانه استفاده کرد.
سی ان ان به نقل از منبع آگاه گزارش داد، مشخص نیست که آیا آزادسازی وجوه ایران به صورت یک جانبه اتفاق می‌افتد یا نه، اما می‌تواند به عنوان یک حسن نیت مفید برای تهران در نظر گرفته شود.
بر اساس این گزارش، وجوه به صورت نقدی ارائه نمی‌شود، بلکه به یک کانال سوئیسی، معروف به "توافق‌نامه تجارت بشردوستانه سوئیس" اختصاص داده می‌شود که سال گذشته ایجاد شد تا اجازه دهد از این طریق کمک‌های بشردوستانه مانند غذا و دارو بدون نقض تحریم‌های ایالات متحده به ایران ارسال شود.
"توماس کانتریمن" که از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۷ به عنوان دستیار وزیر خارجه ایالات متحده در امور امنیت و منع گسترش سلاح های هسته ای فعالیت می کرد گفت: اگر این اقدام بتواند موجب حسن نیت متقابل طرف ایرانی شود، به طور بالقوه گام خوبی به جلو است.
یکی از اعضای دموکرات کنگره به طور جداگانه تأیید کرد که تیم مذاکره کننده ایالات متحده اخیرا با کارمندان کنگره در مورد کمک های بشردوستانه و چگونگی عملکرد آن از جمله نحوه آزاد سازی داریی های مسدود شده و قرار دادن در کانال سوئیس، مشورت کرده است.
یک مقام آمریکایی اذعان کرد که این طرح مورد بررسی قرار گرفته است، اما گفت که هدف اصلی در حال حاضر در میان مذاکره کنندگان آمریکایی بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای است.
منبع: ایرنا برچسب ها: آمریکا

منبع: خرداد

کلیدواژه: آمریکا ایالات متحده سی ان ان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۴۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ویدیو/ گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین

اعتراضات علیه جنگ غزه از دانشگاه‌های «کلمبیا» و «ییل» به سایر دانشگاه‌های ایالات متحده گسترش یافته و مقامات این کشور در تلاش برای خنثی کردن آن هستند. از زمان درگیری‌ها در غزه، تظاهرات و بحث‌های داغ درباره جنایت‌های رژیم صهیونیستی درغزه و آزادی بیان، دانشگاه‌های ایالات متحده را تکان داده است.

دریافت 36 MB

مترجم: محیا ذوالفقاری / تدوینگر: حمیدرضا برزگر

دیگر خبرها

  • به وقتِ بیداری
  • روسیه به کانادا هشدار داد
  • ضد حمله آمریکا به توسعه روابط ایران با شرق | فشار بر مالزی
  • دلار ریخت، طلا جهش کرد/ ورق در بازار طلا و ارز برگشت؟
  • پالیتیکو: آمریکا آماده امضای قرارداد ۶ میلیارد دلاری تسلیحاتی برای اوکراین است
  • استعفای سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به جنگ غزه
  • مسیر طلای جهانی عوض می‌شود؟
  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است
  • ویدیو/ گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا در حمایت از فلسطین
  • سرنوشت سیاسی بایدن در گروِ تحریم نفتی ایران | فارن پالسی: بایدن به دام افراطیون برای تحریم ایران نیفتد