Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو سنای آمریکا به نشریه «هیل» گفته که طالبان تا آخر سال جاری میلادی بر افغانستان حاکم می‌شود و قدرت را در اختیار خواهد گرفت. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «میچ مک کانل» از سناتورهای جمهوریخواهد سنای آمریکا مدعی شد که طالبان بار دیگر قدرت در افغانستان را در اختیار می‌گیرد و بر این کشور حاکم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مخالفت با تصمیم جوبایدن رئیس جمهور آمریکا درباره خروج از افغانستان نیز اظهارداشت که حضور نیروهای آمریکایی در افغانستان برای مبارزه با تروریسم و آموزش نیروهای افغان به نفع آمریکا است.

سناتور جمهوریخواه پیش از این نیز بارها با خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان مخالفت کرده بود.

به نظر می‌رسد علاوه بر اختلاف‌ها بین کاخ سفید و پنتاگون بر سر نیروهای خارجی، برخی از اعضای سنای آمریکا نیز در این باره دچار اختلاف هستند.

«آدام اسمیت» رئیس کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا چندی قبل با ضروری دانستن حفظ نیروهای ضدتروریسم آمریکا در افغانستان گفته بود که دولت بایدن در پی توافق با طالبان برای حفظ این نیروها فراتر از زمان تعیین شده برای خروج است.

معاون اشرف غنی: خروج نیروهای خارجی فرصت است/ جنگ طالبان مشروعیت نداردعبدالله: خروج نیروهای خارجی از افغانستان پایان دنیا نیستدولت افغانستان: توانایی دفاع داریم/ در روند خروج نیروهای خارجی همکاری می‌کنیمکاخ سفید: خروج نیروها از افغانستان بی قید و شرط است

«جک رید» از حزب دموکرات و سناتور ارشد در کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا نیز چندی قبل تاکید کرده بود که حضور نظامیان این کشور در افغانستان باید تمدید شود.

کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا تیرماه سال گذشته نیز به لایحه‌ای جهت ایجاد موانعی برای جلوگیری از خروج کامل نیروهای آمریکایی از افغانستان رأی مثبت داده بود.

با این حال، مقامات دولت افغانستان از جمله «حمدالله محب» مشاور امنیت ملی افغانستان تاکید می‌کنند که این کشور نیازی به حضور نظامیان آمریکایی ندارد اما برای حفظ نیروهای امنیتی و دفاعی افغان به کمک‌های مالی نیاز دارد.

انتهای پیام/.

  

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار افغانستان اخبار آمریکا اخبار افغانستان اخبار آمریکا نیروهای خارجی خروج نیروهای سنای آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۴۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناتور آمریکایی: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست

 سناتور ایالت ورمونت آمریکا گفت: اسرائیل سعی می کند تظاهرات ضدجنگ در غزه را به یهودی ستیزی نسبت دهد.

«برنی سندرز» سناتور آمریکایی خطاب به نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت وقتی که ۳۴ هزار زن و کودک در غزه کشته شده اند، تظاهرات در دانشگاه های آمریکا یهودی ستیزی نیست.

سندرز خطاب به نتانیاهو اعلام کرد: نه آقای نتانیاهو. یادآوری اینکه در مدت کمی بیش از شش ماه، دولت افراطی شما ۳۴ هزار فلسطینی را کشته و بیش از ۷۷ هزارنفر زخمی کرده که ۷۰ درصد آنها را زنان و کودکان هستند، این یهودی ستیزی یا طرفداری از حماس نیست.

سندرز یادآور شد که نتانیاهو نمی تواند به بهانه یهودستیزی حواس مردم را از جنگ غیراخلاقی در غزه منحرف کند.

نتانیاهو دیروز در واکنش به اعتراضات دانشجویی در آمریکا علیه جنگ در غزه، دانشجویان معترض را اوباش نامیده بود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • سناتور آمریکایی: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • بازگشت مرزبانان ایرانی از افغانستان
  • اطلاعیه مرزبانی درباره مشکل پیش آمده برای ۶ مرزبان در مرز افغانستان
  • علت انتقال ۶ نیروی مرزبانی به خاک افغانستان چه بود؟
  • آزادی ۶ مرزبان بازداشت شده در جنوب شرق کشور
  • بازداشت مرزبان ایرانی توسط‌ طالبان | سرنوشت مرزبانان چه شد؟
  • افتتاح نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • به صورت گسترده در جهان پذیرفته شده ایم