Web Analytics Made Easy - Statcounter

12 آزادکار کسب کننده سهمیه المپیک توکیو در بلغارستان مشخص شدند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی فدراسیون کشتی، رقابت های کشتی آزاد گزینشی المپیک در سطح جهانی از دیروز در شهر صوفیه بلغارستان در حال برگزاری است که در پایان مسابقات روز نخست تکلیف 12 سهمیه پایانی المپیک توکیو مشخص شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نفرات زیر با حضور در دیدار فینال این رقابت ها توانستند، سهمیه المپیک را از آن خود کنند:

57 کیلوگرم: یوکی تاکاهاشی (ژاپن) – بخبایار اردنبات (مغولستان) 65 کیلوگرم: گئورگیوس پیلیدیس (یونان)- ماگومدمراد گادجیف (لهستان) 74 کیلوگرم: واسیل میخایلوف (اوکراین)- ماگومدحبیب کادیاماگمدوف (بلاروس) 86 کیلوگرم: سوسوکه تاکاتانی (ژاپن) – بوریس ماکویف (اسلواکی) 97 کیلوگرم: ابراهام کانیدو روآنو (ایتالیا) – آلبرت ساریتوف (رومانی) 125 کیلوگرم: سرگئی کوزیریف (روسیه) – سومیت مالیک (هند)

نکته مهم در پایان رقابتهای امروز در کشتی آزاد ناکامی کشتی گیر امریکایی بود. نماینده وزن 65 کیلوگرم آمریکا نیز در این رقابت ها شکست خورد و بدین ترتیب تیم کشتی آزاد آمریکا با 5 سهمیه راهی المپیک خواهد شد. این در حالی است که تیم روسیه در وزن 125 کیلوگرم سهمیه المپیک را کسب کرد و به همراه تیم ایران با 6 سهمیه کامل راهی المپیک خواهد شد.

مسابقات کشتی فرنگی این رقابت ها از ساعت 11:30 صبح فردا (شنبه) آغاز می شود که ناصر علیزاده نماینده وزن 87 کیلوگرم کشورمان به مصاف رقبای خود می رود.

*روسیه و ایران با ترکیب کامل در توکیو/ شکست عجیب مدعیان

آخرین پیکارهای گزینشی المپیک در رشته کشتی از امروز (پنجشنبه) با رقابت‌های ۶ وزن المپیکی کشتی آزاد در صوفیه بلغارستان آغاز شد. صوفیه آخرین فرصت برای کشتی‌گیرانی است که نتوانستند در پیکارهای قهرمانی سال ۲۰۱۹ جهان و رقابت‌های گزینشی قاره‌ای سهمیه بگیرند. طبق قانون اتحادیبه جهانی ۲ کشتی‌گیری که به فینال راه پیدا کنند، سهمیه المپیک خواهند گرفت. رقابتهای انتخابی کشتی آزاد امروز برگزار شد و در نهایت فینالیست ها و کشتی گیرانی که موفق به کسب سهمیه شدند، مشخص شدند.

نکته مهم اینکه در پایان رقابتهای آزاد ایران و روسیه با کسب هر 6 سهمیه با ترکیب کامل در توکیو روی تشک خواهند رفت اما امریکا با ناکامی آزادکار خورد با ترکیب ناقص و 5 نفره در المپیک حضور خواهد یافت.

تیم ملی کشتی آزاد ایران با کسب ۳ سهمیه در پیکارهای گزینشی المپیک در سطح قاره آسیا که فروردین ماه در آلماتی قزاقستان برگزار شد، سهمیه‌های خود را تکمیل کرد. این مسابقات حوادث و نکات جالبی داشت.

سرگئی خزیروف آزادکار وزن ۱۲۵ کیلوگرم روسیه با پیروزی در مرحله نیمه‌نهایی برابر دانیل لیگتی از مجارستان ششمین سهمیه المپیکی روسیه را کسب کرد تا این تیم در کنار تیم ملی کشتی آزاد روسیه با ترکیبی کامل در بازی‌های المپیک توکیو حضور داشته باشد.

تنها نماینده کشتی آزاد آمریکا در وزن ۶۵ کیلوگرم یعنی مایکل جردن اولیور با شکست برابر حریف روسی‌الاصل خود از لهستان از کسب سهمیه بازماند تا آمریکا با ۵ سهمیه در المپیک توکیو حاضر شود.

ژاپن میزبان المپیک در صوفیه بلغارستان تعداد سهمیه‌های خود را ۲ برابر کرد. یوکی تاکاهاشی در وزن ۵۷ کیلوگرم و سوسوکه تاکاتانی در وزن ۸۶ کیلوگرم برنده مسابقات نیمه نهایی شدند. ژاپن پیش از این در مسابقات جهانی ۲۰۱۹ در نورسلطان با ۶۵ و ۷۴ کیلوگرم ۲ سهمیه گرفته بودند اما در گزینشی المپیک در قاره آسیا نتوانسته بود سهمیه بگیرد. ری هیگوچی دارنده مدال نقره المپیک در قزاقستان و در پیکارهای گزینشی المپیک در وزن ۵۷ کیلوگرم به دلیل نرسیدن به سر وزن مسابقات را از دست داد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم تایموراز سالکازانوف آزادکار روسی‌الاصل اسلواکی مقابل ماگمد حبیب کادیماگومدوف تن به شکست ۱۲ بر ۴ داد و نتوانست سهمیه المپیک بگیرد. سالکازانوف چندی پیش و در پیکارهای قهرمانی اروپا در لهستان بسیاری از بزرگان وزن ۷۴ کیلوگرم از جمله فرانک چامیزو ایتالیایی را شکست داده بود و با قدرت قهرمان اروپا شده بود اما در گزینشی المپیک ناکام بود.

از نکات جالب توجه می‌توان به غیبت خینچگیاشویلی دارنده مدال طلای جهان و المپیک از کشور گرجستان اشاره کرد که به دلیل ابتلا به کرونا در بلغارستان حضور نداشت و به جای او بکا لومتادزه حضور داشت و در مرحله یک چهارم نهایی با شکست مقابل ماگومد گادژیف از لهستان سهمیه المپیک را از دست تا خینچگیاشویلی به عنوان یکی از مدعیان اصلی کسب مدال در وزن ۶۵ کیلوگرم به عنوان غایب بزرگ المپیک قلمداد شود و به طور حتم این موضوع می‌تواند به سود نماینده کشتی کشورمان باشد.

در وزن ۷۴ کیلوگرم نیز حذف دمیرتاش از ترکیه و سابالوف روسی دارنده مدال طلای جهان که به تازگی با قبول تابعیت صربستان به این تیم پیوسته بود، از موارد جالب توجه بود.

اسامی کشورهای دارای سهمیه المپیک در کشتی آزاد به این شرح است:

۵۷ کیلوگرم: روسیه، قزاقستان، صربستان، ایران، ترکیه، هند، کلمبیا، آمریکا، الجزایر، گینه‌بیسائو، بلغارستان، ارمنستان، ازبکستان، چین، ژاپن و مغولستان ۶۵ کیلوگرم: روسیه، قزاقستان، مغولستان، ژاپن، مجارستان، هند، کوبا، آرژانتین، تونس، سنگال، آذربایجان، ارمنستان، ایران،  قرقیزستان، یونان و لهستان ۷۴ کیلوگرم: روسیه، قزاقستان، آمریکا، ژاپن، لهستان، ایتالیا، کوبا، پورتوریکو، مصر، گینه بیسائو، آذربایجان، گرجستان، ایران، ازبکستان، اوکراین و بلاروس ۸۶ کیلوگرم: روسیه، سوییس، سن‌مارینو، ایران، کلمبیا، هند، پرو، آمریکا، الجزایر، نیجریه، بلاروس، ترکیه، ازبکستان،  چین، ژاپن و اسلواکی ۹۷ کیلوگرم: روسیه، قزاقستان، آمریکا، آذربایجان، مقدونیه، گرجستان، کوبا، کانادا، الجزایر، تونس، بلاروس، ترکیه، ایران،  ازبکستان، ایتالیا و لهستان ۱۲۵ کیلوگرم: کوزوو، اوکراین، چین، ایران، ترکیه، گرجستان، کانادا، آمریکا، الجزایر، مصر، آلمان، بلاروس، قزاقستان، مغولستان، روسیه و هند

*کلینیک داوری مسابقات برگزار شد

کلینیک داوری رقابت های گزینشی المپیک در بلغارستان برگزار شد. محمد مصلایی پور رئیس کمیسیون داوران ایران و داور المپیکی که به همراه نیما صادقی دیگر داور المپیکی کشورمان در این مسابقات حضور دارند، در مورد این کلینیک اظهار داشت: در این کلینیک قوانین داوری از طریق نمایش فیلم توسط آنتونیو سیلوستری رئیس کمیسیون داوران اتحادیه جهانی و ابراهیم چی چی اوغلو و کمال بوعزیز مدرسان اتحادیه جهانی کشتی برای حاضران تشریح شد.

وی ادامه داد: مهتمرین نکته ای که در این کلینیک وجود داشت و به صورت آزمایشی برای اولین بار در این مسابقات انجام می شود این است که در زمان چلنچ، هیئت ژوری پس از اینکه فیلم کشتی را بازدید کرد و نسبت به دادن امتیاز اقدام کرد، علت آن را به وسیله میکروفن برای حاضرین توضیح می دهد.

مصلایی تصریح کرد: تمام داوری ها توسط آنتونیو سیلوستری رئیس آلمانی کمیسیون داوران و ابراهیم چی چی اوغلو از ترکیه، کمال بوعزیز از تونس، کیسی از آمریکا و سرنک از اسلوونی مدرسین حاضر از نزدیک مورد بررسی قرار می گیرد و حتی خانم نونا از روسیه و چانگ از چین تایپه از طریق اینترنت و به صورت زنده داوری ها را زیرنظر دارند و عملکرد تمامی داوران مورد ارزیابی قرار می گیرد.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: گزینشی المپیک سهمیه المپیک المپیک توکیو ۷۴ کیلوگرم برگزار شد کشتی آزاد رقابت ها مشخص شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۷۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرعه کشی شش وزن نخست کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور


به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مسابقات شش وزن نخست رقابت‌های کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور از صبح امروز (پنجشنبه) ۱۳ اردیبهشت ماه در سالن شهدای هفتم تیر تهران آغاز می‌شود.

نتایج قرعه کشی شش وزن نخست به شرح زیر است:

۳۵ کیلوگرم ۳۳ نفر
۴۱ کیلوگرم: ۳۵ نفر
۴۸ کیلوگرم: ۳۸ نفر
۵۷ کیلوگرم: ۳۷ نفر
۶۸ کیلوگرم: ۳۸ نفر
۸۵ کیلوگرم: ۳۵ نفر

دیگر خبرها

  • قرعه کشی شش وزن نخست کشتی آزاد نونهالان قهرمانی کشور
  • جنگ کامران برای رویای بزرگ‌ با یک نمای ویژه(عکس)
  • قهرمانی مازندران در رقابت‌های کشتی فرنگی نونهالان کشور
  • کشتی‌گیر ۳۲ ساله آذربایجانی؛ آزادکار ماه UWW
  • هدف فدراسیون کشتی از اعزام یزدانی/ نگرانی برای تکرار اتفاق تلخ
  • حسرت ۵۲ ساله اپه و فلوره ایران برای بازگشت به المپیک
  • دست دادن بروکس با دیوید تیلور پس از برتری مقابل او در انتخابی کشتی المپیک 2024 / فیلم
  • شرایط مشابه گرایی با رقیب برادرش؛ در ۸۲ کیلو کشتی نمی‌گیرد
  • اعتماد دوباره به‌ یوشیدا و بازگشت چامیزو
  • غیبت ارسلان در استانبول؛ نازاریان کوچک به دنبال سهمیه