Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-29@14:40:53 GMT

این یارانه یک یارانه دیگر را قطع کرد!

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۲۹۹۱۵

این یارانه یک یارانه دیگر را قطع کرد!

مسئولان قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا از واریز یارانه‌ای تحت عنوان یارانه فوق العاده رمضان ۱۴۰۰با رقم مجموع ۲۵۰۰ میلیارد تومان برای میلیون‌ها نفر خبر داده اند، اما گزارش‌ها در مورد مبلغ این یارانه و خانوار‌هایی که یارانه به حساب سرپرست آن‌ها واریز شده ضد و نقیض است. به گزارش پول نیوز، ماه رمضان رو به پایان است و دولت نیز مدعی پرداخت ۲۵۰۰ میلیارد تومان یارانه فوق العاده در این ماه به برخی خانوار‌های کم درآمد شده، اما بسیاری از خانوار‌هایی که قاعدتا باید در شمار دریافت کنندگان این یارانه باشند نه تنها مبلغی به حساب آن‌ها واریز نشده بلکه حتی از چنین یارانه‌ای خبر ندارند!
یارانه‌ای که نه شفاف است و نه کافی!

شرط اساسی مثمر ثمر بودن کمک‌های دولت به اقشار آسیب پذیر، شفاف بودن و مکفی بودن این کمک‌ها است، اما به نظر می‌رسد در مورد یارانه ماه رمضان این دو شرط رعایت نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از یک سو خانوار‌های دریافت کننده یارانه به درستی مشخص نیستند و از سوی دیگر در مورد مبلغ یارانه نیز نمی‌توان گفت کمک موثری به معیشت خانوار‌ها کرده است.

اگر ۲۵۰۰ میلیارد تومان طبق ادعای مسئولان به صورت سرانه بین ۶۰ میلیون نفر توزیع شده باشد مبلغی که برای مثال به یک خانوار ۴ نفره اختصاص یافته حدود ۲۰۰ هزار تومان است. سوال اینجاست که ۲۰۰ هزار تومان در برابر گرانی اقلامی مثل برنج، روغن، گوشت، مرغ و … چه گره‌ای از این خانوار‌ها باز کرده است؟

نکته این است بعضی سرپرستان خانوار‌های مشمول یارانه‌معیشتی در ماه رمضان مبلغی متفاوت با مبلغ یارانه‌معیشتی برایشان واریز شده، اما یارانه معیشتی اردیبهشت ماه آن‌ها واریز نشده است این درحالیست که قرار بود یارانه‌ماه رمضان جدا از یارانه‌معیشتی باشد.

بر اساس اعلام دبیر قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا سازمان برنامه و بودجه از محل بودجه‌های حمایتی اعتباری بالغ بر۲۵۰۰ میلیارد تومان را به ۶۰ میلیون نفر از افراد واجد شرایط اختصاص داده و این مبلغ تحت عنوان «معیشتی فوق العاده» در ماه مبارک رمضان به سرپرستان خانوار‌های مشمول پرداخت شده است.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: یارانه یارانه نقدی یارانه معیشتی یارانه بگیران یارانه کارگران یارانه معیشتی میلیارد تومان خانوار ها ماه رمضان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۲۹۹۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، مشاور استاندار بوشهر در ترویج امور قرآنی و مدیران عامل صنعت آب و برق، ظهر یکشنبه در آئین تجلیل از قرآن آموزان و روزه اولی‌های فرزند همکاران شرکت‌های تابعه صنعت آب و برق استان بوشهر اظهار کرد: شرکت‌های آب و برق استان بوشهر علیرغم ترافیک کاری بالا، اهتمام ویژه ای به مسائل فرهنگی و قرآنی دارند.

علیرضا یزاف خاطرنشان کرد: وزارت نیرو همواره یکی از دستگاه‌های شاخص در حوزه ترویج فعالیت‌های قرآنی بوده است و حمایت مدیران عامل شرکت‌های تابعه این وزارتخانه در استان بوشهر از امور فرهنگی قابل تقدیر است.

وی افزود: همه اتفاقات فرهنگی و دینی که در شب‌های ماه مبارک رمضان و دیگر ایام سال رقم می‌خورد باعث می‌شود تا ارزش خدمت رسانی تخصصی دستگاه‌ها به مردم دوچندان شود.

امام جماعت شرکت آب منطقه‌ای بوشهر نیز با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در نمازخانه کوی آبشیرین کن در طول ایام ماه مبارک رمضان عنوان کرد: با برنامه ریزی مناسب و تشکیل جلسات پیش از ماه مبارک رمضان، اقدامات متنوعی جهت همکاران صنعت آب و برق و خانواده‌های ایشان در نمازخانه کوی آبشیرینکن انجام شد.

حجت الاسلام سید اسماعیل حسینی مطلق گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی قرآن ویژه فرزندان همکاران، بیان احکام و مسائل دینی، اقامه نماز جماعت و برگزاری جلسات قرائت قرآن از جمله این فعالیت‌ها محسوب می‌شود.

وی افزود: همچنین احیا شب‌های قدر و استفاده از ظرفیت ائمه جماعت صنعت آب و برق در راستای مشاوره امور دینی و فرهنگی از دیگر اقدامات این حوزه است.

در ادامه این برنامه گروه نمایشی «عمو سید و خرگوش ناقلا» به اجرای تئاتر با هدف انتقال آمیزه‌های دینی پرداختند و از روزه اولی‌ها و فعالین مراسم قرآنی و نماز تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 6091044

دیگر خبرها

  • ویژه برنامه تحویل سال رادیو ایران بالاترین امتیاز را کسب کرد
  • برنامه سازان صدا و سیمای خوزستان در ماه رمضان تجلیل شدند
  • علم الهدی : برای حل مشکلات معیشتی کارگران نمی‌توانیم تنها به دنبال افزایش دستمزد باشیم
  • زمینه بهبود وضعیت معیشتی‌ کارگران فراهم شود
  • قرآن آموزان و روزه اولی‌های استان بوشهر تجلیل شدند
  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • اختتامیه مسابقات فوتسال جام رمضان در هیرمند
  • یارانه بگیران بخوانند؛ منتظر واریز یارانه بهاری باشید
  • مسابقات جام رمضان تنیس روی میز بانوان در سمنان پایان یافت
  • تأکید ائمه جمعه اردبیل بر رفع مشکلات معیشتی معلمان و کارگران