Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@22:51:30 GMT

ارتباط ژن طاسی در مردان با افزایش خطر کووید ۱۹

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۱۵۸۴

ارتباط ژن طاسی در مردان با افزایش خطر کووید ۱۹

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از مدیسن نت، یک تیم از محققان آمریکایی ابتدا متوجه این ارتباط شدند که مردان مبتلا به ریزش موی حساس به هورمون، معروف به آلوپسی آندروژنتیک، بیشتر در معرض بستری شدن در بیمارستان به خاطر کووید ۱۹ هستند.

دکتر «اندی گورن»، سرپرست تیم تحقیق، در این باره می‌گوید: «در میان مردان بستری شده کرونایی، ۷۹ درصد مبتلا به آلوپسی آندروژنتیک بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

محققان خاطرنشان کردند که آلوپسی آندروژنتیک ناشی از فعالیت ژن گیرنده آندروژن (AR) است که در بعضی از مردان می‌تواند منجر به ریزش مو شود.

به گفته گورن، آنزیمی به نام TMPRSS۲، عامل اصلی عفونت کووید ۱۹، به آندروژن حساس است و ممکن است تحت تأثیر ژن AR نیز باشد.

به نظر می‌رسد یک بخش کلیدی در ژن AR هم بر شدت کووید ۱۹ و هم شرایط از دست دادن موها در مردان به دلیل آلوپسی آندروژنتیک تأثیر بگذارد.

در مطالعه جدید، گروه تحقیق از موسسه بیولوژیک ایروین کالیفرنیا تجزیه و تحلیل ژنتیکی ۶۵ مرد بستری به دلیل کرونا را انجام داد. آنها دریافتند که مردان دارای اختلاف ساختاری مشخص در ژن AR به احتمال زیاد به کووید ۱۹ شدید مبتلا می‌شوند.

گورن معتقد است: «انحراف ژن AR می‌تواند به عنوان نشانگر زیستی برای شناسایی بیماران کرونایی مرد که بیشتر با احتمال پذیرش در ICU مواجه هستند استفاده شود.»

محققان معتقدند این ارتباط نشان می‌دهد که چرا مردان بیش از زنان به خاطر ابتلا به کووید ۱۹ در بیمارستان بستری می‌شوند و مرگ و میر در مردان کرونایی بیشتر است.

به گفته محققان، تحقیقات بیشتری برای تعیین اینکه آیا داروهایی که گیرنده‌های آندروژن را مسدود می‌کنند در درمان زیرمجموعه بیماران کرونایی مفید خواهد بود، لازم است.

کد خبر 5206761

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 ژنتیک ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا مامایی ستاد ملی مقابله با کرونا سعید نمکی سازمان بیمه سلامت دانشگاه علوم پزشکی ایران علیرضا زالی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی بارداری دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی روزه داری علیرضا رئیسی کووید ۱۹

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۱۵۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان

در سال ۱۴۰۲ مردان ۵۵/۶ درصد و زنان ۴۴/۴ درصد از ثبت فوت‌ها را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش مهر، این میزان در مدت مشابه سال قبل برابر ۵۶/۶ درصد برای مردان و ۴۳/۴ درصد برای زنان بوده است.

همچنین آمار‌های ثبت‌شده در سازمان ثبت احوال کشور نشان می‌دهد در مقابل هر ۱۳۰ مرد فوت‌شده، ۱۰۰ زن فوت شده‌اند. به عبارتی، تعداد مردان فوت‌شده ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان است.

بر اساس این گزارش، سال گذشته ۴۴۲ هزار و ۲۱۳ رویداد فوت به ثبت رسیده است که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن با ۴۱۸ هزار و ۷۴۱ رویداد فوت ثبت‌شده ۵/۶ درصد افزایش داشته است.

دیگر خبرها

  • فرمولی برای اینکه در زندگی موفق باشیم
  • محققان هشدار دادند؛ افزایش خطر میگرن با مصرف داروهای سوزش معده
  • ثبت احوال : مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر؛ سال ۱۴۰۲ زنان بیشتر فوت کردند یا مردان؟
  • مردان سال گذشته بیشتر از زنان فوت کردند
  • اعلام آمار مرگ و میر سال ۱۴۰۲ / فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ و میر در ایران؛ فوت مردان بیشتر از زنان
  • آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • آمار مرگ در ایران | افزایش تعداد فوتی‌ها | آمار مرگ مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان
  • ثبت فوت مردان ۱۱.۲ درصد بیشتر از زنان در سال ۱۴۰۲ بوده است