Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع ترکیه گفت: از اول ژانویه سال جاری تاکنون در مجموع ۹۸۸ تروریست در عملیاتهای ترکیه در شمال عراق و سوریه از بین رفته اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه درباره روند عملیات نیروهای این کشور در شمال عراق و شمال سوریه گفت: از اول ژانویه سال جاری تاکنون در مجموع 988 تروریست(پ ک ک و دنباله آن در شمال سوریه) از بین رفته اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اهداف عملیات ترکیبی ترکیه در شمال عراق چیست؟جان‌باختن دو نظامی دیگر ترکیه در شمال عراق

 

ترکیه طی 2 سال گذشته عملیاتهای زیادی را در شمال عراق دنبال کرده است. این عملیاتها برای مقابله با خطر گروه تروریستی پ‌ک‌ک عنوان می‌شود. 

مقامات بغداد و رهبران جریانهای سیاسی اما در این خصوص بارها موضع‌گیری و نارضایتی خود را از این عملیاتها اعلام کرده‌اند. برخی رهبران جریانهای سیاسی و احزاب عراقی ترکیه را تهدید به مقابله در صورت ادامه این عملیاتها کرده‌اند و بغداد نیز از شکایت به سازمان ملل و کاهش روابط با ترکیه در صورت تداوم این عملیاتها خبر داده است.

وی همچنین در خصوص روابط با مصر نیز اظهار داشت: توسعه روابطمان با مصر را پیش بینی می کنم. این موضوع به دوستان امنیت و شادی می دهد و بعضی را نیز می ترساند و باعث دلهره آنهاست.

وزیر دفاع ترکیه ادامه داد: ما با ملت مصر، دوستی، برادری، ارزشهای مشترک و همکاری داریم. ما نمی توانیم از یکدیگر جدا شویم. به دلیل برخی دلایل، روابطمان متوقف شد اما این روند در مدت کوتاهی گذشته و قلباً یقین دارم که دوستی و برادری مان با مصر مجدداً در سطحی بالاتر و عمیق تر شکل خواهد گرفت.

آکار با بیان اینکه این موضوع را در آینده خواهید دید، افزود: این موضوع برای ترکیه، لیبی و مصر بی نهایت مفید و ضروری است که همه با هم آن را خواهیم دید. 

اظهارات چاووش اوغلو درباره جزئیات دیدار هیئت ترکیه با مصر در قاهره

 

روابط ترکیه و مصر پس از کنار رفتن محمد مرسی و روی کار آمدن عبدالفتاح سیسی تیره شد.

ترکیه این اقدام را کودتای نظامی سیسی خوانده و خواستار بازگشت سریع وضعیت به حالت قبل شده بود. این اظهارات اما چندان دوام نیاورد زیرا مدتی بعد محمد مرسی به طرز مشکوکی در زندان جان باخت و اردوغان، سیسی را مسئول مرگ رئیس جمهور سابق مصر دانسته بود.

این روند برای 8 سال یعنی از سال 2013 تا امروز ادامه داشته است اما ترکیه به تدریج و با توجه به سخت شدن شرایطش در مدیترانه تصمیم به ترمیم روابط با قاهره گرفته است. 

اواخر فروردین ماه بود که سامح شکری، وزیر امور خارجه مصر اظهار داشت، کشورش از اظهارات اخیر ترکیه در قبال قاهره قدردانی کرده و آماده گفتگو با آنکارا است.

وی در گفتگو با تلویزیون محلی "القاهره والناس" با اشاره به تماس تلفنی اخیر مولود چاووش‌اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه تاکید کرد: ما تلاش می‌کنیم روابطمان با ترکیه که به نفع هر دو کشور است، برقرار شود.

او همچنین گفت: روابط ما باید بر اساس قوانین بین المللی برقرار شود.

پس از آن مولود چاووش اوغلو گفت که سطح سفر هیئت ترک به مصر به خواست قاهره در سطح معاون وزیر خارجه خواهد بود.

وی در خصوص انتصاب سفیر در مصر نیز گفته بود: در این زمینه گفت‌وگویی صورت نگرفته، به احتمال زیاد در نشست مذکور موضوع مطرح خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سیاسی سیاست ایران نظامی دفاعی امنیتی گزارش و تحلیل سیاسی مجلس و دولت امام و رهبری ورزشی فوتبال ایران فوتبال جهان والیبال بسکتبال هندبال کشتی و وزنه برداری ورزش های رزمی ورزش زنان ورزش جهان رشته های ورزشی بین الملل دیپلماسی ایران آسیای غربی افغانستان آمریکا اروپا آسیا اقیانوسیه پاکستان و هند ترکیه و اوراسیا آفریقا بیداری اسلامی اقتصادی اقتصاد ایران پول ارز بانک خودرو صنعت و تجارت نفت و انرژی فناوری اطلاعات اینترنت موبایل کار آفرینی و اشتغال راه و مسکن هواشناسی بازار سهام بورس کشاورزی اقتصاد جهان اجتماعی پزشکی رسانه طب سنتی خانواده و جوانان تهران فرهنگیان و مدارس پلیس حقوقی و قضایی علم و تکنولوژی محیط زیست سفر حوادث آسیب های اجتماعی فرهنگی ادبیات و نشر رادیو و تلویزیون دین قرآن و اندیشه سینما و تئاتر فرهنگ حماسه و مقاومت موسیقی و تجسمی استانها آذربایجان شرقی آذربایجان غربی اردبیل اصفهان البرز ایلام بوشهر استان تهران چهارمحال و بختیاری خراسان جنوبی خراسان رضوی خراسان شمالی خوزستان زنجان سمنان سیستان و بلوچستان فارس قزوین قم کاشان کردستان کرمان کرمانشاه کهگیلویه و بویراحمد گلستان گیلان لرس ترکیه در شمال عراق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۳۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود

دبیرخانه جشنواره شعر عربی طوفان القوافی اعلام کرد که برگزیدگان این مسابقه به زودی در یک جشن بزرگ در بصره معرفی و تکریم خواهند شد.

به گزارش ایسنا، بیش از ۱۵۰ شاعر از ۱۷ کشور عربی و اسلامی در این جشنواره شرکت کردند که بیش از ۲۴۰ اثر به دبیرخانه جشنواره شعر طوفان القوافی ارسال شد که اغلب این آثار در موضوعات تعیین شده و در قالب های شعری عمودی، تفعیله و هایکو بود.

در میان این شاعران اسامی نام آشنایی همچون بدریه البدری از عمان، مرتضی التمیمی از عراق، اشرف شبانه از مصر، هیلانه عطاالله از سوریه و مطران العیاشی از عربستان سعودی و مرتضی آل کثیر از ایران به چشم می خورد.

بیشترین شرکت کنندگان به ترتیب از سوریه با ۳۷، ایران و عراق با ۲۵، لبنان با ۱۷ هستند، کشورهای یمن، مصر و تونس دیگر کشورهایی هستند که مشارکت خوبی در این جشنواره داشته اند.

هیئت داوران شامل اساتید ثامر الوندی از عراق، عمار جماعی از تونس، راتب سکر از سوریه، حسن حمید از فلسطین، عباس حزباوی از ایران، عباس فتونی از لبنان و عقیل اللواتی از عمان به دبیری استاد ثلمر الوندی به صحت سنجی و داوری خواهند پرداخت.

قرار است از ۶ برگزیده جشنواره در دو بخش شعر فصیح و شعبی در تاریخ ۱۹ و ۲۰ اردیبهشت(۸ و ۹ می) در شهر بصره عراق تقدیر به عمل آید.

شایان ذکر است نخستین جشنواره بین المللی شعر عربی با عنوان طوفان القوافی با همکاری مرکز آفرینش های ادبی حوزه هنری و مرکز فرهنگی اسلامی جنوب عراق برگزار می شود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشارکت 240 اثر در جشنواره طوفان القوافی/ اختتامیه در بصره برگزار می شود
  • ارسال ۲۴۰ اثر به جشنواره طوفان القوافی
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر «طوفان القوافی»/ اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان القوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • مشارکت ۲۴۰ اثر در جشنواره شعر«طوفان االقوافی»/اختتامیه در بصره برگزار می‌شود
  • بازخوانی سفر اردوغان به عراق/ اهداف ژئوپلیتیکی ترکیه به بهانه مناسبات ژئواکونومیک
  • درگیری دوباره در اردوگاه تروریست‌های سوری
  • اتصال اروپا به خلیج فارس از طریق ترکیه و عراق | مسیر ترانزیت جدید بدون ایران
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  •  توصیف اردوغان از بغداد جنجال به پا کرد + عکس