Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-07@15:44:35 GMT

صحن حضرت زهرا (س) آماده بهره‌برداری شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۳۷۱۷

صحن حضرت زهرا (س) آماده بهره‌برداری شد

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد، محمدرضا جعفری خرمی رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در جلسه ستاد بازسازی عتبات عالیات در دفتر امام جمعه یزد، گفت: در نجف صحن حضرت زهرا (س) که ۲۲۰ هزار مترمربع زیربنا دارد اکنون از پیشرفت ۹۸ درصدی برخوردار است و با نصب تاسیسات، به زودی به بهره برداری کامل می‌رسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در کربلا نیز در زمینی به وسعت ۵۵ هزار مترمربع، صحن حضرت زینب (س) در زیربنای ۱۶۵ هزار مترمربع در حال احداث است که این پروژه اکنون از پیشرفت ۳۰ درصدی برخوردار است.

جعفری خرمی ادامه داد: در کاظمین نیز صحنی به نام صحن امام محمدباقر در فضایی به وسعت ۵ هزار مترمربع در چند طبقه در حال احداث است که متولی آن استان‌های خراسان شمالی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، قم و فارس هستند و سایر استان‌ها نیز به فراخور خود به ساخت این پروژه کمک می‌کنند.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان یزد یادآور شد: در سامرا نیز کار احداث رواق‌ها انجام شده و رواق بالا به حرم متصل شده و منتظر خرید زمین‌های اطراف حرم هستیم تا طرح جامع را به مرحله اجرا درآوریم.

مسئول جذب و امور فرهنگی ستاد عتبات عالیات یزد استان یزد نیز در این نشست با بیان اینکه حدود ۴۰ سال شیعیان ایران و اکثر کشور‌های دنیا از حضور در عتبات عالیات و حرم حضرت علی (ع) محروم بودند، اظهار داشت: از سال ۸۲ مسیر باز شد و شیعیان از سراسر دنیا به ویژه ایران اسلامی به حرم اهل بیت (ع) سرازیر شدند.

حجت‌الاسلام سید حبیب‌الله میرخلیلی با اشاره به بازسازی حرم اهل بیت (ع) و ساخت صحن جدید برای پاسخگویی به حجم زوار عنوان کرد: کار ساخت صحن حضرت زهرا (س) به ایرانی‌ها سپرده شد که ایرانی‌ها اوج هنر معماری خود را در این پروژه به نمایش گذاشتند و نگاه دنیا به هنر و معماری ایرانی تغییر کرد.

او با اشاره به اقدامات خوبی که در حوزه ساخت و ساز توسط ایرانی‌ها در عتبات عالیات عراق در حال انجام است، افزود: ستاد بازسازی عتبات عالیات با این ساخت و ساز‌ها برای دولت ارز آوری و اشتغالزایی می‌کند ضمن اینکه بیشتر بودجه‌های ساخت و ساز از سوی مسلمانان غیرایرانی تامین می‌شود.

استاندار یزد نیز در این نشست اظهار داشت: علاوه بر اقدامات انجام شده در بازسازی عتبات عالیات، در حال پیگیری برای فراهم سازی فضایی مناسب در مرز چذابه برای رفاه حال زائران به ویژه زائران اربعین هستیم.

محمدعلی طالبی بیان کرد: مردم و خیران همچون همیشه در اجرای این پروژه‌ها همراهی دارند، اما امیدواریم با طرح موضوع از سوی رسانه ها، شاهد مشارکت بیش از پیش خیران و ارادتمندان به اهل بیت (ع) برای فراهم کردن امکانات رفاهی برای زائران عتبات عالیات عراق باشیم.

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صحن حضرت زهرا عتبات عالیات ستاد بازسازی عتبات عالیات هزار مترمربع صحن حضرت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۳۷۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درخشش دختران کرمانی در چهار وزن نخست وزنه برداری نوجوانان ایران

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مسابقات ۴ وزن نخست وزنه برداری قهرمانی نوجوانان ایران در بخش دختران، با درخشش وزنه برداران کرمانی همراه شد. در رقابت‌های امروز دختران کرمانی موفق به کسب ۷ نشان طلا شدند ضمن اینکه ۳ مدال طلا نصیب استان فارس شد و ۲ طلا نیز به ایلامی‌ها رسید. نتایج چهار وزن نخست مسابقات وزنه برداری قهرمانی نوجوانان ایران که از ظهر امروز (یکشنبه شانزدهم اردیبهشت) در سالن ورزشی امام علی (ع) دانشگاه آزادی اسلامی واحد همدان آغار شده است به شرح زیر است:    دسته ۴۰ کیلوگرم نوجوانان    یکضرب   زهرا پورامین (کرمان)   ۴۴ کیلوگرم   دوضرب   زهرا پورامین (کرمان)   ۵۰ کیلوگرم   مجموع   زهرا پورامین (کرمان)   ۹۴ کیلوگرم    دسته ۴۵ کیلوگرم نوجوانان   یکضرب   هدیه سهراب پور پاریزی (کرمان)   ۳۸ کیلوگرم   حنانه بیژنی (ایلام)   ۳۷ کیلوگرم   پرنیا افشار (خراسان رضوی)   ۳۵ کیلوگرم   دوضرب   حنانه بیژنی (ایلام)

دیگر خبرها

  • ۱۶ هزار تخت بیمارستانی در کشور به بهره برداری رسید
  • ساخت ١۵٠ هزار واحد مسکونی از ماه آینده آغاز می‌شود
  • قدیمی ترین تصاویر رنگی از عتبات عالیات
  • بهره برداری بیش از ۳۰۰ طرح محرومیت زدایی آبفای گیلان
  • درخشش دختران کرمانی در چهار وزن نخست وزنه برداری نوجوانان ایران
  • ۸۰ هزار میلیارد ریال طرح عمرانی آماده بهره‌برداری در گناباد است
  • تشکیل مجمع خیرین حرم ساز در کهگیلویه و بویراحمد
  • پست برق ۱۶۰ مگاولتی قم آماده بهره‌برداری است
  • پل صاحب روضات آماده بهره‌برداری است
  • آخرین وضعیت احداث ورزشگاه تختی قم