Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-07@16:18:26 GMT

واکسیناسیون 30 هزار نفر در استان همدان

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۴۳۶۳

واکسیناسیون 30 هزار نفر در استان همدان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: ۳۰ هزار شهروند این استان تاکنون علیه ویروس کرونا واکسینه شدند که سهم دانشکده علوم پزشکی اسدآباد تزریق ۲ هزار و ۲۰۰ دوز واکسن است.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، منوچهر کرمی ظهر شنبه در نشست اعضای ستاد استانی مقابله با ویروس کرونا اظهار داشت: ۱۰ هزار و ۶۰۰ تن از افرادی که نسبت به تزریق واکسن اقدام کردند بیش از ۸۰ سال سن دارند که در این باره نیز سهم شهرستان اسدآباد یک هزار و ۱۰۰ نفر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: در حال حاضر همچنان ۲ شهرستان اسدآباد و بهار در وضعیت قرمز و هشت شهرستان مابقی در وضعیت نارنجی کرونایی قرار دارند با این وجود سرعت افزایش بستری در همدان طی ۲ هفته گذشته کاهشی بوده است به گونه ای که روز گذشته ۴۱۸ نفر دیگر در  این استان به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شدند و ۱۰ نفر جان باختند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ادامه داد: موارد مبتلایان بستری مثبت نیز در این استان نزولی شده است اما روند کاهشی آمار بیماران سرپایی مثبت بیشتر از بیماران بستری است.

کرمی ادامه داد: با وجود آمار نزولی بیماران کرونایی در استان همدان اما در چند روز پیش روزانه متوسط ۱۵ تا ۲۰ فوتی در روز تجربه می شد چرا که شمار بیماران دارای وضعیت وخیم جسمی بستری در بیمارستان های این استان زیاد است.

وی از کاهش شاخص سرایت پذیری به ۷۳ صدم خبر داد و گفت: ۳۰۰ مورد طغیان ویروس کرونا در یک هفته گذشته ثبت شده است و همچنین علت ابتلای ۵۷ درصد از بیماران به کرونا تماس های درون خانوادگی و ۴۲ درصد شرکت در اجتماعات و مراسم های درون خانگی بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: ۷۳۹ واحد بهداشتی متخلف در استان به علت بی توجهی به شیوه نامه های بهداشتی طی یک هفته گذشته به مرجع قضایی معرفی و ۶۰ واحد صنفی نیز با دستور مقام قضایی پلمب شدند همچنین آمار رعایت پروتکل های بهداشتی در همدان ۷۹ درصد است.

دکتر کرمی بیان کرد: به دنبال بازگشت وضعیت هشت شهرستان استان همدان به وضعیت نارنجی و بازگشایی مشاغل گروه ۲، شاهد افزایش حضور مردم در بازار و بالا رفتن مراودات هستیم که باید از عادی انگاری این ویروس جلوگیری کرد.

وی تاکید کرد: با وجود توقف روند افزایشی و در بسیاری از شهرستان ها شروع روند کاهشی موارد بیماری کرونا اما همچنان بار مراجعه به خصوص در بخش مراقبت های ویژه افزایشی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان خواستار اعمال جدی و تداوم محدودیت ها همچنان در شهرستانهای قرمز از جمله بهار و اسدآباد و سایر شهرستان های دارای وضعیت نارنجی شد و گفت: حساس سازی برای پیشگیری از شروع عادی انگاری و نگه داشتن محدودیت های شرایط نارنجی ضرورت دارد.

کرمی همچنین بر ضرورت بسترسازی سبک زندگی مقابله با کرونا شامل استفاده از ماسک با وجود واکسیناسیون، اجتناب از ترددهای غیرضروری، جلوگیری از مسافرت های تعطیلات عید سعید فطر و در نظر گرفتن ملاحظات و پروتکل های بهداشتی در برگزاری نماز عید فطر تاکید کرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: منوچهر کرمی معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۴۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 

اسدالله ربانی‌مهر گفت: گوشت مرغ بیش از نیاز شهروندان در همدان تولید و حتی مرغ منجمد تنظیم بازاری در بیشتر فروشگاه‌های سطح شهر توزیع می‌شود.

او گفت: تقویت تعاونی‌ها یکی از برنامه‌های با اولویت در سال جاری است و همه عوامل باید به توسعه و تقویت تعاونی‌ها در تامین، تولید و توزیع کالا‌های اساسی کمک کنند.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه فرماندار همدان گفت: تعاونی مرغداران شهرستان همدان از بزرگترین تعاونی‌های غرب کشور است و در حوزه تولید و توریع مرغ باید ورود جدی‌تری داشته و در جلسات تنظیم بازار شهرستان حضور فعالی داشته باشد.

در این جلسه مهم‌ترین مسائل و مشکلات این تعاونی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و مدیر عامل تعاونی گزارشی از اقدامات این تعاونی بیان کرد.

جلسه هیات مدیره تعاونی مرغداران شهرستان همدان با حضور شفیعی رئیس اداره تعاون روستایی شهرستان و میرزایی مدیر اتحادیه تعاونی‌های روستایی شهرستان همدان، ورمزیار مدیر عامل شرکت تعاونی مرغداران و اعضای هیئت مدیره برگزار شد.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • طرح محلات ارتقادهنده سلامت در خراسان جنوبی اجرا می‌شود
  • هوای ۲ شهر بر مدار نارنجی است / پاک‌ترین هوا سهم همدان شد
  • تکمیل ۲ بیمارستان در خراسان جنوبی
  • ۴۷ درصد زایمان‌های استان همدان طبیعی است
  • توزیع بیش از ۶۰۰ مورد تجهیزات بیمارستان در خراسان جنوبی
  • آب تالوار آرسنیک ندارد/ نیترات آب در دشت شهرستان بهار بالاست
  • ضرورت افزایش مراکز معاینه فنی خودرو در شهرستان‌ها
  • ثبات قیمت مرغ در بازار همدان 
  • نشریات دانشجویی روایتگر صادق جنبش‌های دانشگاه‌های غربی از وضعیت غزه باشند
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد