Web Analytics Made Easy - Statcounter

رضا کرمی محمدی از انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با ستاد کرونا کلانشهر تهران و سازمان ورزش شهرداری برای تخصیص ۲۲ پایگاه مدیریت بحران شهر تهران به اجرای طرح واکسیناسیون کرونا برای گروه‌های هدف خبر داد و گفت: با انعقاد تفاهم نامه‌ای با بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) ۴ پایگاه دیگر اختصاص یافت. خبرگزاری میزان_رضا کرمی محمدی با اعلام خبر تخصیص ۲۲ پایگاه مدیریت بحران شهر تهران به دانشگاه‌های علوم پزشکی در تهران جهت تسهیل و تسریع فرآیند واکسیناسیون گروه‌های هدف در پایتخت عنوان کرد: رویکرد ما در دو سال اخیر بر این اساس بوده که پایگاه‌های مدیریت بحران حتی در شرایط عادی نیز باید در اختیار نیرو‌های امداد و نجات که همواره در صحنه کمک‌رسانی حاضر هستند، قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در شرایط فعلی که کرونا به عنوان یک بحران عمیق و طولانی مدت، جان شهروندان را تهدید می‌کند، به دستور شهردار تهران و بر اساس تفاهم‌نامه‌ای که سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با ستاد کرونای کلانشهر تهران و سازمان ورزش شهرداری منعقد کرد،۲۲ پایگاه مدیریت بحران در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار می‌گیرد تا فرایند واکسیناسیون گروه‌های هدف با سرعت بیشتری انجام شود.

رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران همچنین از انعقاد تفاهم نامه دیگری با بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) خبر داد و گفت: همچنین با هدف اجرای مرحله سوم تست واکسن برکت بر روی ۱۰ هزار نفر از شهروندان داوطلب تعداد ۴ پایگاه پشتیبانی مدیریت بحران در اختیار بنیاد برکت قرار گرفته است و می‌توان گفت اکنون در مجموع ۲۶ پایگاه مدیریت بحران شهر تهران به طرح واکسیناسیون گروه‌های هدف و تست واکسن برکت اختصاص یافته است.

کرمی محمدی افزود: سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران با تمام توان خود بستر مناسب برای افزایش توان عملیاتی نیرو‌های درمان و نیز کمک به توزیع مواد ضدعفونی کننده و ماسک در مناطق مختلف شهر تهران را فراهم کرده است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله این تلاش‌ها می‌توان به بستر سازی برای گسترش فضای استقرار نیرو‌های اورژانس در پایگاه‌های مدیریت بحران اشاره کرد؛ به گونه‌ای که در حال حاضر ۳۰ درصد از فضای که نیرو‌های اورژانس تهران در آن استقرار دارند از طریق پایگاه‌های مدیریت بحران شهر تهران تامین شده است. همچنین تعداد ٢ ساختمان، ۲ زمین همراه با کانکس و ساخت ۵پد بالگرد نیز از دیگر امکاناتی بوده است که سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران در اختیار اورژانس تهران قرار داده است.   بیشتر بخوانید:آخرین اخبار شهری را اینجا بخوانید   رئیس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران افزود: سازمان همچنین در ساماندهی فعالیت نیرو‌های داوطلب مدیریت بحران موسوم به «دوام» برای اجرای طرح ترویجی و آمرانه پیشگیری از کرونا و نظارت بر سلامت در سطح مناطق ۲۲ گانه شهر تهران نقش کلیدی داشته است.

کرمی محمدی عنوان کرد: بر این اساس و با توجه به شرایط موجود، تعداد ۲۲ پایگاه از سوی سازمان مدیریت بحران شهر تهران در اختیار دانشگاه‌های علوم پزشکی قرار می‌گیرد و افراد گروه‌های هدف اعلام‌شده، می‌توانند از طریق مراجعه به سامانه سیب وزارت بهداشت نسبت به زمان دقیق واکسیناسیون خود مطلع شوند.

وی گفت: با توجه به اینکه ازدحام جمعیت می‌تواند عاملی برای انتقال ویروس باشد در اختیار قرار دادن پایگاه‌ها به امر واکسیناسیون می‌تواند از ازدحام افراد مراجعه‌کننده برای تزریق واکسن کاسته و به امن شدن شرایط و محیط واکسیناسیون کمک شایان توجهی کند. همچنین این امر با تسهیل اجرای طرح واکسیناسیون گروه‌های هدف، روند رسیدن به مرحله واکسیناسیون عمومی را نیز سرعت می‌بخشد.   انتهای پیام/ برچسب ها: واکسن کرونا کروناویروس تهران واکسیناسیون

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: واکسن کرونا کروناویروس تهران واکسیناسیون سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران پایگاه مدیریت بحران شهر تهران واکسیناسیون گروه های هدف طرح واکسیناسیون کرمی محمدی تفاهم نامه اجرای طرح ۲۲ پایگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۵۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از درس آموخته‌های سیل ۱۴۰۳ در بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت

حامد یزدی مهر مدیرکل مدیریت بحران استان تهران، ظهر پنج شنبه با اشاره به بارش‌های اخیر بهاری در استان تهران، اظهار کرد: خوشبختانه با تمهیدات اندیشیده شده شاهد هیچ چالشی در حوزه آبگرفتگی و وقوع سیلاب در استان تهران نبودیم.

یزدی مهر با بیان اینکه طی روز‌های اخیر در اغلب نقاط کشور بارندگی‌های شدید سیل آسا را شاهد بوده ایم، گفت: مجموعه اداره کل مدیریت بحران استان تهران با احصا و جمع آوری نقاط ضعف و قوت مدیریت این سیلاب‌ها، درس آموخته‌هایی را که برای مدیریت بهتر بحران‌های احتمالی در حوزه «مخاطرات ناشی از آب» وجود دارد را گردآوری می‌کند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران بابیان اینکه سیلاب سیستان و بلوچستان، یکی از منابع در امر جمع آوری درس آموخته‌های این حوزه محسوب می‌شود، افزود: با وجود تفاوت‌های ساختاری، جغرافیایی و توپولوژی سیستان با پایتخت، استفاده از درس آموخته‌های این استان در حوزه اقدامات پیشگیرانه و آمادگی قبل از وقوع بحران و همچنین اقدامات حین بحران از اهمیت برخوردار است.

وی در ادامه با بیان اینکه شهر‌های ایران به لحاظ موقعیت‌های جغرافیایی در مسیر حوضه‌های آبریز مختلف قرار دارند، عنوان کرد: در این خصوص ضروری است که بیش از گذشته به تهیه و تدوین «طرح جامع خطر پذیری سیلاب» بیاندیشیم و راهکار‌های لازم برای کاهش این اثرات را پیش بینی کنیم.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • استفاده از درس آموخته‌های سیل ۱۴۰۳ در بحران‌های احتمالی ناشی از آب در پایتخت
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل۱۴۰۳در بحرانهای ناشی از آب در پایتخت
  • ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب و فاضلاب شهر ایلام اختصاص یافت
  • انتظارات ایلام از سازمان مدیریت بحران
  • ۱۸ هزار میلیارد برای اصلاح مسیل و شبکه فاضلاب ایلام اختصاص یافته است
  • اختصاص ۱۸ هزار میلیارد ریال برای اصلاح مسیل و شبکه آب ایلام
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام
  • بازسازی گذرگاه آبی مرکزی شهر ایلام در دستور کار است
  • بررسی علل وقوع حوادث غیرمترقبه ایلام
  • سیل مسیر قطار تهران - گرگان را بست