Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «انرژی امروز»
2024-05-03@00:18:43 GMT

سکوی دهم پارس جنوبی رنگ‌آمیزی و نوسازی شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۵۵۵۵

سکوی دهم پارس جنوبی رنگ‌آمیزی و نوسازی شد

جانشین مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس از پایان عملیات رنگ‌آمیزی و تعویض قطعات معیوب سکوی گازی SPD10 در فاز نهم پارس جنوبی خبر داد.

به گزارش «انرژی امروز» از شرکت نفت و گاز پارس، سپهدار عباس‌زاده با اشاره به 119هزار نفرساعت کار مستقیم در اجرای عملیات نوسازی سکوی فاز نهم پارس جنوبی گفت: عملیات رنگ‌آمیزی و تعویض قطعات فرسوده و معیوب سکوی گازی SPD10 واقع در خلیج فارس، پایان بهمن‌ماه سال 99 آغاز شد و ظرف مدت 54 روز کاری (بدون احتساب روزهای تعطیلی و قرنطینه) در شرایط ایمن و بدون حادثه به پایان رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه نگهداری از سکوهای نفتی و گازی به منظور حفظ تولید ایمن و پایدار همواره به عنوان یکی از دغدغه‌های اصلی تمام شرکت‌های تولیدکننده نفت و گاز به شمار می‌رود، گفت: به منظور جلوگیری از خوردگی تأسیسات و برنامه‌ریزی جهت ترمیم بخش‌های آسیب‌دیده، سطوح سازه‌های دریایی پارس جنوبی به طور مداوم مورد بازرسی و پایش قرار می‌گیرند.

جانشین مدیر تولید و عملیات شرکت نفت و گاز پارس، سرعت بالای خوردگی سطوح فلزی در محیط دریا را یکی از معضلات اصلی بهره‌برداری از سکوهای گازی خلیج فارس عنوان و اظهار کرد: با توجه به شدت خوردگی در 3 سکوی فازهای 5، 9 و 10 پارس جنوبی و به منظور ترمیم و نوسازی بخش‌های آسیب‌دیده، عملیات نوسازی این سازه دریایی به عنوان آخرین سکو با ظرفیت برداشت روزانه 28.3 میلیون مترمکعب گاز، در قالب پروژه خرید، تأمین کالا و آماده‌سازی سطح و رنگ‌آمیزی کامل به همراه دو سکوی دیگر SPD6 و SPD11 و مناطق آبخور (Splash Zone) سکوهای فازهای یک تا ۱۰ پارس جنوبی اجرا شد.

عباس‌زاده، تأمین و تعویض قطعات معیوب از جمله گریتینگ‌ها، ساپورت‌ها، پلیت‌های کف و نردبان‌ها را از اقدام‌های دیگر در عملیات نوسازی سه سکوی مذکور برشمرد و گفت: فعالیت‌های اجرایی این پروژه در قالب قراردادی با شرکت ارشیا پتروصنعت خاورمیانه از آذرماه 98 آغاز شده است.

به گفته این مقام مسئول در شرکت نفت و گاز پارس، سکوهای ذکرشده در حین اجرای نوسازی، در مدار بهره‌برداری قرار داشتند و با درنظر گرفتن پوسیدگی خطوط و امکان نشت گاز، انجام عملیات آماده‌سازی سطح و رنگ‌آمیزی و تعویض قطعات شامل برشکاری، سنگ‌زنی، جوشکاری و… در چنین محیطی از ریسک‌های بالایی برخوردار است خوشبختانه با رعایت الزامات ایمنی در حداقل زمان ممکن و بدون حادثه انسانی و صنعتی به پایان رسید.

وی مواجهه کشور با همه‌گیری ویروس کرونا را از دیگر مشکلات پیش روی اجرای این پروژه عنوان کرد و گفت: با وجود شرایط حاد مواجهه با همه‌گیری ویروس کرونا، ایجاد شرایط قرنطینه کارگاه‌ها و فعالیت بی‌وقفه در شرایط بدی آب و هوا در فصول سرد سال، خوشبختانه با برگزاری جلسات متعدد و ایجاد همکاری و همفکری مناسب با همکاران واحد ایمنی، بازرسی فنی و مجموعه بهره‌برداری سکوها این پروژه به پیشرفت قابل قبولی رسیده و انتظار می‌رود تا پایان نیمه اول سال جاری به پایان برسد.

بر اساس این گزارش، مدیر پروژه خرید، تأمین کالا و اجرای عملیات آماده‌سازی سطح و رنگ‌آمیزی سکوهای پارس جنوبی نیز به تشریح اقدامات انجام شده در این زمینه پرداخت و گفت: در حال حاضر عملیات رنگ‌آمیزی کامل و تعویض قطعات سه سکوی SPD6، SPD10 و SPD11 با صرف 594 هزار و 420 نفرساعت نیروی مستقیم و با پیشرفت کلی نزدیک به 80درصدی به اتمام رسیده و طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده تا پایان پروژه در شهریور 1400 عملیات پوشش‌دهی ناحیه آبخور سایر سکوها نیز به پایان می‌رسد.

به گفته سیدفریدالدین ابطحی، تاکنون عمليات آماده‌سازي سطح و اجراي رنگ در مساحت 92هزار و 749 مترمربع انجام وبه ميزان 50هزار و 188 کیلوگرم قطعات معيوب در این پروژه تعويض شده است.

وی به مشکلات ناشی از شیوع ویروس کرونا نیز اشاره کرد و گفت: برای جلوگیری از تحت‌الشعاع قرار گرفتن سرعت و کیفیت پروژه، بر اساس هماهنگی‌های به عمل آمده، با یکی از آزمایشگاه‌های معتبر منطقه در استان بوشهر جهت پایش کلیه نفرات پیش از ورود به محل پروژه قراردادی منعقد شده تا تأیید جواب عدم ابتلا به ویروس کووید 19، کلیه نفرات قبل از اعزام به بارج ابوذر 114، در قرنطینه کامل قرار مي‌گیرند.

سکوی دهم پارس جنوبی رنگ‌آمیزی و نوسازی شد

ابطحی در پایان مهم‌ترین دستاوردهای این پروژه را تکمیل عملیات رنگ‌آمیزی و تعویض قطعات کامل سکوهای SPD10، SPD11 و SPD6 به ترتیب در 54، 67 و 136 روز کاری برشمرد و تأکید کرد: اجرای چنین پروژه‌ای در شرایط طبیعی بهره‌برداری از سکوها، در سطح دنیا کم‌نظیر بوده و کسب رکورد 54 روز کاری را می‌توان به عنوان سند افتخار شرکت نفت و گاز پارس در همکاری با پیمانکاران ایرانی ثبت کرد.

 

برچسب هاسکوی دهم پارس جنوبی شرکت نفت و گاز پارس (POGC) میدان گازی پارس جنوبی (پارس جنوبی)

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: شرکت نفت و گاز پارس POGC میدان گازی پارس جنوبی پارس جنوبی آسیا اروپا انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سازمان کشورهای صادر کننده نفت اوپک سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو شرکت نفت و گاز پارس عملیات رنگ آمیزی بهره برداری پارس جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۵۵۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش‌ها غرب کشور را تا پایان هفته درگیر خواهد کرد

به گزارش قدس آنلاین صادق ضیائیان، مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور با بیان اینکه  امشب  در مناطقی از استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام، لرستان و همین‌طور جنوب آذربایجان‌های شرقی و غربی، زنجان، همدان، مرکزی، خوزستان، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، هرمزگان، بوشهر، فارس، اصفهان، کرمان و یزد بارندگی خواهیم داشت گفت:  روند بارش باران   در خراسان‌های رضوی و جنوبی و سیستان و بلوچستان نیز بارش‌ها ادامه خواهد داشت. همچنین بارش‌ها عمدتاً به شکل رگبار و رعدوبرق، همراه با وزش باد شدید موقتی خواهد بود و همچنین برخی نقاط نیز با پدیده گردوخاک مواجه خواهند بود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی  با بیان اینکه  هشدار نارنجی در خصوص شدت بارش‌ها صادر شده است گفت :  از امشب  تا جمعه مناطقی از کرمانشاه، ایلام، لرستان، خوزستان، غرب استان همدان، جنوب استان مرکزی، چهارمحال‌وبختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، جنوب غرب اصفهان و نیمه جنوبی استان فارس و بوشهر شامل این هشدار نارنجی خواهند بود.

وی با بیان اینکه  مسافران در این ایام از سفرهای غیر ضروری پرهیز کنند افزود: ازاین‌رو باتوجه‌به اینکه در روزهای پایانی هفته و احتمال مسافرت‌های جاده‌ای قرار داریم، مسافران باید دقت لازم را داشته باشند؛ چرا که در پی این شرایط جوی امکان سیلابی شدن مسیرها، طغیان رودخانه‌های فصلی، برخورد صاعقه، آب‌گرفتگی معابر، لغزندگی جاده‌ها و احتمال سقوط سنگ در مناطق کوهستانی وجود خواهد داشت. علاوه بر این احتمال ایجاد خسارت برای محصولات باغی نیز وجود دارد.

وی  تصریح کرد: در دو روز آینده در جزایر خلیج‌فارس و تنگه هرمز نیز بارندگی‌ها رخ خواهد داد و دریا هم در این مناطق مواج خواهد بود.

 ضیائیان با بیان اینکه امشب وزش باد و در برخی ساعات باد شدید را خواهد داشت و آسمان نیز تا قسمتی ابری خواهد بود گفت: علاوه بر این بیشینه دمای تهران نیز امروز به ۲۸ و کمینه دما به ۱۹ درجه سانتیگراد بالای صفر می‌رسد.

وی  افزود: هفته آینده سامانه بارشی جدیدی وارد کشور خواهد شد و شاهد حجم جدیدی از بارش ها خواهیم  بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

دیگر خبرها

  • تکمیل مجتمع فرشته جنوبی تبریز تا پایان امسال
  • پایان مرحله سوم لیگ برتر آب‌های آرام
  • آغاز تعمیرات اساسی سکوهای تولید گاز پارس جنوبی
  • اجرای عملیات رنگ‌آمیزی جداول میانی خیابان دفاع مقدس
  • بارش‌ها غرب کشور را تا پایان هفته درگیر خواهد کرد
  • اکسپو سکوی پرتاب توسعه خراسان جنوبی
  • اجرای ۸ هزار و ۳۳۶ پروژه مدرسه‌سازی در استان‌ها
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است
  • خراسان جنوبی گنجینه ناشناخته سرمایه گذاری /اکسپو سکوی پرتاب توسعه
  • عملیات روسازی و ریل گذاری ۷۰ کیلومتر از پروژه راه آهن خراسان جنوبی