Web Analytics Made Easy - Statcounter

سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در گزارشی اعلام کرد که قیمت های جهانی مواد غذایی برای یازدهمین ماه متوالی در ماه آوریل افزایش یافت. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) در گزارشی اعلام کرد که قیمت های جهانی مواد غذایی برای یازدهمین ماه متوالی در ماه آوریل افزایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در گزارش فائو آمده است: شکر با بیشترین افزایش قیمت در ماه آوریل مواجه شد و قیمت غلات نیز روند صعودی خود را از سر گرفت.

شاخص قیمت مواد غذایی FAO در ماه آوریل به طور متوسط 120.9 واحد، 1.7 درصد بالاتر از مارس و 30.8 درصد بالاتر از ماه مشابه در سال گذشته بود.

این شاخص که تغییرات ماهانه قیمت مواد غذایی در معاملات بین المللی را ردیابی می کند، به بالاترین سطح از ماه مه 2014 رسیده است و از نظر اسمی 12 درصد کمتر از اوج خود در فوریه 2011 است.

فائو: قیمت جهانی مواد غذایی به بالاترین رقم در 6 سال گذشته رسیدهشدار فائو: مقاومت میکروبی امنیت غذایی و معیشت میلیون‌ها خانوار کشاورز را تهدید می‌کند

شاخص قیمت شکر FAO در طول ماه آوریل 3.9 درصد افزایش یافت و به سطح تقریباً 60 درصدی بالاتر از آوریل 2020 رسید.

این رشد قیمت در حالی رخ داد که نگرانی ها در مورد پیشرفت کند برداشت محصول در برزیل و خسارت ناشی از سرما در فرانسه و همچنین کاهش عرضه جهانی این محصول افزایش یافته است.

شاخص قیمت روغن نباتی FAO در ماه آوریل 1.8 درصد افزایش یافت چرا که قیمت های بین المللی روغن نخل به دلیل نگرانی ناشی از سرعت پایین رشد تولید این محصول در کشورهای اصلی صادر کننده افزایش یافت.

قیمت روغن سویا و کلزا نیز صعود کرد در حالی که قیمت روغن آفتابگردان با اندکی کاهش مواجه شد.

فائو همچنین مجموعه ای از پیش بینی های به روز شده را در مقاله جدید خود با عنوان "گزارش خلاصه عرضه و تقاضای غلات" منتشر کرد.

بر اساس این گزارش، میزان تولید جهانی غلات در سال 2020، 2767 میلیون تن پیش بینی شده است که 2.1 درصد افزایش نسبت به سال قبل دارد.

میزان استفاده از غلات در جهان طی سال های 21-2020 به 2783 میلیون تن رسیده است که 2.7 درصد افزایش نشان می دهد و بیشتر شامل غلات دانه درشت می شود. این افزایش منعکس کننده مصرف خوراک بیش از میزان پیش بینی شده در چین و ایالات متحده است.

پیش بینی می شود تجارت جهانی غلات در سالهای 21-2020 به 467 میلیون تن برسد، و شاهد رشد 5.9 درصدی سالانه با رشد سریع غلات دانه درشت، سپس برنج و گندم باشیم.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: جهانی مواد غذایی ماه آوریل درصد افزایش افزایش یافت پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۶۲۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایلند 3 عراق 2، هفتمین صعود متوالی به جام جهانی

به گزارش "ورزش‌سه"، سومین دیدار مرحله یک چهارم نهایی جام ملت‌های آسیا با مصاف تایلند و عراق در بانکوک دنبال شد. پیش از این دو تیم ایران و تاجیکستان مقابل رقبای خود قرار گرفته بودند و در پایان موفق شدند با پیروزی زمین مسابقه را ترک کنند.

در این مسابقه شاگردان کاکائو که کارنامه درخشانی در فوتسال دارد، شروع بهتری داشتند و با دو گل الحسینات و سلیمانی پیش افتادند اما در ثانیه‌های پایانی نیمه اول این تیم میزبان بود که روی ضربه ایستگاهی جیراوات سورنوویچیان به بازی برگشت تا با امیدواری بیشتری در خانه مقابل هواداران خودی بازی کند.

با شروع نیمه دوم حملات تایلند برای جبران گل خورده آغاز شد و رودریگو سرمربی اسپانیایی این تیم به شاگردانش دستور حمله و جبران داده بود و سرانجام آنها موفق به ثبت گل تساوی شدند و روی یک اشتباه و برخورد توپ به پای مدافع عراق گل دوم هم به ثمر رسید.

در دقایق پایانی مسابقه تیم عراق هم برای حفظ نتیجه و هم برای اینکه نیم نگاهی به دروازه حریف داشته باشد، سیستم پاورپلی را در دستور کار قرار داد، اما یک اشتباه سبب شد تا بازیکنان تایلند که در فاز دفاعی بودند نهایت استفاده را ببرند و گل سوم به همین ترتیب از زمین تایلند به ثمر رسید.

در ثانیه‌های پایانی شاگردان کاکائو که همه چیز را از دست رفته می دیدند، تمام تلاششان را برای جبران نتیجه به کار گرفتند، اما درنهایت موفق به گلزنی نشدند تا این تایلند باشد که در حضور هوادارانش در بانکوک بازگشتی شیرین به مسابقه داشته باشد و صعودش را هم به جام جهانی مسجل کرده باشد. در سوی دیگر حالا عراق باید در انتظار نتیجه دیدار ازبکستان و ویتنام بماند و در صورت صعود ازبکستان باز دیگر شانس صعود به جام جهانی پیدا خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • کمبودی در توزیع لاستیک خودرو‌های سواری نداریم
  • بازار سیاه تایر از بین می‌رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • بازار سیاه تایر از بین می رود!
  • بازار سیاه تایر از بین می رود/ تقاضا برای خرید کاهشی شد
  • تولید آرد بدون گلوتن توسط پژوهشکده علوم و فناوری مواد غذایی جهاددانشگاهی
  • تایلند 3 عراق 2، هفتمین صعود متوالی به جام جهانی
  • ایران به جایگاه خود در کدکس کشاورزی باز می گردد
  • ایران خواستار بازگشت به جایگاه قبلی خود در اجلاس جهانی کدکس شد
  • آب نمی‌خورید؟؛ این ۸ سبزی را بخورید