Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاندار مرکزی گفت: باید سازوکار واکسیناسیون در استان را سریع‌تر و چابک‌تر کنیم و دانشگاه علوم پزشکی حتماً برنامه‌های خود را برای گسترش واکسیناسیون در استان آماده کند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  دیار آفتاب؛ سید علی آقازاده استاندار مرکزی در نشست ظهر امروز شنبه ۱۸ اردیبهشت‌ماه ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان مرکزی گفت: گزارش‌ها حاکی از این است که شب‌های قدر امسال مردم پروتکل‌های بهداشتی را به‌خوبی رعایت کردند که جای تشکر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استانداری مرکزی در ادامه افزود: در زمینه واکسیناسیون در استان مرکزی تا امروز گزارشی از تخلف در دستورالعمل‌ها و ابلاغیه‌های وزارت بهداشت دریافت نکرده‌ایم و روند واکسیناسیون در استان بسیار خوب است.

وی تصریح کرد: تا پایان اردیبهشت‌ماه ۳۰ میلیون دوز واکسن وارد کشور خواهد شد و به همین اندازه حجم کار در استان نیز بالا خواهد رفت، همچنین به همین میزان واکسن داخلی تأمین می‌شود که باید تزریق آن انجام شود لذا باید سازوکار واکسیناسیون در استان را سریع‌تر و چابک‌تر کنیم و دانشگاه علوم پزشکی حتماً برنامه‌های خود را برای گسترش واکسیناسیون در استان آماده کند.

آقازاده اظهار کرد: بحث واکسیناسیون خودرویی هم به‌صورت جدی موردتوجه قرار گیرد تا حتی‌الامکان تماس بین نیروهای کادر درمان و افرادی که برای واکسیناسیون مراجعه می‌کنند کمتر باشد.

وی ادامه داد: فرمانداران با فرماندهان انتظامی و بسیج همراهی کنند چراکه هفته آینده از باب اینکه سفرها ممکن است زیاد شود و تبعات این سفرها باعث شود که مجدداً بیماری اوج بگیرد بسیار مهم است لذا فرمانداران نیروی انتظامی را حمایت کنند و محدودیت ترددها حتی بعد از ایام تعطیلات عید فطر جدی گرفته شود.

استاندار مرکزی افزود: باید طی یک هفته آینده ورود خروج از شهرستان‌ها را ممنوع کنیم و روی این موضوع هم با شدت برنامه‌ریزی شود تا بتوانیم نتیجه بگیریم.

آقازاده اظهار کرد: پیک چهارم برای استان مرکزی که از آن عبور کردیم بزرگ‌ترین هجمه‌ای بود که بیماری کرونا در طول یک سال و نیم گذشته در استان مرکزی داشت و توان ما چه در اصناف و چه کادر درمان و تجهیزات پاسخگوی ورود به پیک پنجم نیست لذا همه باید تلاش کنند؛ ما نباید دچار ساده‌انگاری شویم.

استاندار مرکزی ادامه داد: فعالیت‌های ورزشی در فضای باز ایرادی ندارد و این را می‌شود با رعایت شیوه‌نامه‌ها انجام داد، برگزاری نماز عید فطر نیز صرفاً در فضای باز مجاز و بلامانع است.

وی به آمار بالای فوتی‌های در شهرستان شازند اشاره کرد و گفت: فرماندار شازند باید توجهی به آمارهای هفته گذشته داشته باشد چراکه آمار فوتی‌های این شهرستان در هفته گذشته با ساوه برابر است درحالی‌که جمعیت ساوه سه برابر شازند است و علت این اتفاق باید بررسی شود.

استان مرکزی رتبه اول بستری در کشور را دارد/ وضعیت بسیار شکننده است و بازرسی‌ها باید تشدید شود

بهروز اکرمی معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی نیز در این نشست گفت: ما به لحاظ بستری رتبه اول را در کشور داریم و باید عوامل این موضوع را بررسی کنیم، هرچند کادر درمان کار سختی را انجام دادند و توانستیم این شرایط سخت را با تلاش پشت سر بگذاریم.

اکرمی افزود: وضعیت ما بسیار شکننده است و از امروز باید مسئولیت ما بیشتر شود چراکه یک شرایط بسیار بحرانی را پشت سر گذاشته‌ایم و کوچک‌ترین غفلت ما را دوباره به شرایط به‌مراتب بدتری از موج چهارم برمی‌گرداند.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار مرکزی خاطرنشان کرد: همکاری بین سازمان‌ها و نهادهای مختلف باید افزایش پیدا کند و بازرسی‌های ما باید تشدید شود و برخورد کنیم چراکه ۱۵ ماه تذکرها داده‌شده است، ما نمی‌توانیم برای مدیریت این بیماری کشور و اصناف را تعطیل کنیم اما می‌توانیم مردم، اصناف و کارمندان را ملزم به استفاده از ماسک و رعایت فاصله بکنیم، بقیه نباید تاوان یک فرد متخلف را بدهند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: واکسیناسیون در استان استاندار مرکزی استان مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۷۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمک ۱۲۸ میلیارد تومانی مردم برای ساخت مسجد در کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛قائم مقام ستاد اقامه نماز کشور در گردهمایی کارشناسان فرهنگی و آموزشی ستاد اقامه نماز کشور در سالن اجتماعات فرمانداری کاشان گفت: ۸۰ هزار مسجد در محلات قدیم و تعدادی در مناطق نوساز کشور متراکم شده است.
سید احمد زرهانی با اشاره به اینکه امکانات ملی در کشور بسیار زیاد است از اختصاص ۶۰۰ میلیون تومان برای ستاد اقامه نماز خبر داد و افزود: استانداران، مدیران کل و روسا باید در صف اول نماز قرار بگیرند.

دیگر خبرها

  • جای یک کتابخانه مرکزی در شهر عالم‌پرور آمل خالی است
  • ۴۵۰۰ کلاس درس به فضای آموزشی سیستان و بلوچستان اضافه شد
  • کمک ۱۲۸ میلیارد تومانی مردم برای ساخت مسجد در کشور
  • فعالان اقتصادی به کنسرسیوم توسعه اقتصادی امیرکبیر ملحق شوند
  • اختتامیه نخستین جشنواره قلب شهر برگزار می‌شود
  • از ارتقای اخلاق امدادگری تا توجه به فرهنگ دینی در هلال احمر
  • ۳۰ عنوان ویژه برنامه هفته هلال احمر در استان سمنان برگزار می‌شود
  • تاکید استاندار بر کمک دولت به تسریع در تکمیل طرح‌های راهبردی گلستان
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • عضو حماس: در مذاکرات به سازوکار مشخصی رسیدیم