Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز شنبه هجدهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۰ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

توقیف خودرو قاچاق میلیاردی در کازرون

فرمانده انتظامی استان فارس از توقیف یک سواری سوناتا قاچاق به ارزش ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال در بازرسی از پارکینگ منزل مسکونی در کازرون خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سردار رهام‌بخش حبیبی بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی کازرون با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند یک سواری سوناتا قاچاق در منزلی در یکی از محله‌های این شهرستان پارک می‌باشد که رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او عنوان داشت: ماموران سریعا ضمن هماهنگی با مقام قضائی به محل مورد نظر اعزام و موفق شدند یک سواری سوناتا قاچاق و فاقد مدارک گمرکی را کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد، گفت: برابر نظر کارشناسان مربوطه ارزش این خودرو، ۲۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برآورد شده است.

سردار حبیبی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق و قاچاقچیان یکی از اولویت‌های اصلی نیروی انتظامی استان فارس است، از شهروندان خواست در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

۴۸ هکتار از اراضی طبیعی فیروزآباد در آتش سوخت

فرمانده انتظامی فیروزآباد از آتش سوزی ۴۸ هکتار از مراتع و جنگل‌های واقع در اطراف روستای فتح‌آباد عرب- کوه معروف به "آسیاب بادی" آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار بیان کرد: مأموران انتظامی فیروزآباد از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ از آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع طبیعی اطراف روستای فتح‌آباد عرب- کوه معروف به آسیاب بادی مطلع شدند.

او ادامه داد: بلافاصله ماموران در محل حاضر و مشاهده کردند این مراتع طبیعی بنا به عللی نامعلوم طعمه حریق شده است.

فرمانده انتظامی فیروزآباد اظهار کرد: با تلاش عوامل انتظامی، اداره منابع طبیعی، آتش نشانی، بسیج و اهالی محل پس از ساعت‌ها تلاش حریق مهار شد.

سرهنگ جوکار تصریح کرد: برابر اعلام کارشناسان مربوطه در این آتش سوزی، ۴۸ هکتار از مراتع طبیعی از بین رفته و سوخته است.

برخورد پژو با وانت با ۲ کشته و ۲ مجروح

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس گفت: در برخورد سواری پژو پارس با وانت پیکان در محور "سعادتشهر-مرودشت"، ۲ نفر کشته و ۲ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ عبدالهاشم دهقانی بیان کرد: از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ یک فقره تصادف فوتی در محور سعادتشهر-مرودشت به ماموران اعلام و سریعا به همراه دیگر نیرو‌های امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او افزود: ماموران پلیس راه در بررسی‌های اولیه مشاهده کردند یک سواری پژو پارس با ۲ سرنشین با یک وانت نیسان با ۲ سرنشین به شدت برخورد کرده است.

رئیس پلیس راه شمالی استان فارس عنوان داشت: در این حادثه راننده و سرنشین پژو در دم فوت و ۲ سرنشین وانت مجروح و به بیمارستان انتقال داده شدند.

سرهنگ دهقانی با ببان اینکه کارشناسان پلیس راه در صحنه حاضر و علت وقوع این حادثه را عدم رعایت حق تقدم از جانب راننده پژو پارس اعلام کردند، به رانندگان عزیز توصیه کرد: از عجله و شتاب بی مورد و تغییر مسیر‌های ناگهانی حین رانندگی خودداری و برای حفظ سلامتی خود و همسفران به قوانین احترام بگذارند.

دستگیری سارق اماکن خصوصی با ۲۰ فقره سرقت

فرمانده انتظامی مرودشت از دستگیری سارق اماکن خصوصی و کشف ۲۰ فقره سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ فرشید زینلی بیان کرد: مأموران انتظامی بخش سیدان مرودشت حین گشت زنی در حوزه استحفاظی، فردی که با یک دستگاه موتورسیکلت در حال سرقت تجهیزات کشاورزی و آبیاری بود را رویت و سریعا با اقدامات خاص پلیسی آن را دستگیر کردند.

او با بیان اینکه متهم برای اقدامات قانونی به کلانتری انتقال داده شد، بیان کرد: این سارق حرفه‌ای در بازجویی اولیه به ۲۰ فقره سرقت از تجهیزات کشاورزی و آبیاری اقرار کرد.

فرمانده انتظامی مرودشت با بیان اینکه متهم پس از سیر مراحل قانونی روانه زندان شد، از مالکان باغات و مزارع خواست دقت نظر لازم را در نگهداری تجهیزات کشاورزی به خصوص موتور، پمپ‌های آب و. داشته باشند و حتی الامکان وسایل مذکور را در محلی مناسب و محصور جانمایی کنند.

توقیف اتوبوس وکشف انواع کالای قاچاق

جانشین قرمانده انتظامی لارستان از توقیف یک دستگاه اتوبوس و کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ ناصر حیدری بیان کرد: ماموران انتظامی لارستان در راستای مبارزه با کالای قاچاق حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک دستگاه اتوبوس مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودرو، ۲ هزار و ۵۲ ثوب انواع پوشاک، ۱۹ تخته پتو، ۲ تخته روفرشی، ۲ دستگاه چرخ گوشت و سرخ کن و یک دستگاه دوچرخه خارجی قاچاق و فاقد مجوز گمرکی را کشف کردند.

جانشین انتظامی شهرستان لارستان با اشاره به اینکه ارزش اموال مکشوفه برابر نظر کارشناسان، ۳ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: در این خصوص یک نفر دستگیر و تحویل مراجع قضائی شد.

او با بیان اینکه قاچاق کالا باعث تخریب سرمایه‌های ملی می‌شود، از شهروندان خواست در صورت برخورد با احتکار و قاچاق مراتب را سریعا به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند.

سرقت خودرو در شیراز و کشف در آباده

فرمانده انتظامی آباده از توقیف یک دستگاه پراید مسروقه در کمتر از ۲۴ ساعت پس از وقوع سرقت در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدابوالفضل مسعودی اظهار داشت: مأموران پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور آباده - اصفهان، به یک سواری پراید مظنون و دستور ایست را صادر کردند.

او بیان کرد: راننده بدون توجه به ایست پلیس متواری و با توجه به تاریکی هوا و کوهستانی بودن منطقه خودرو را رها و متواری شد.

فرمانده انتظامی آباده با بیان اینکه در استعلام اولیه مشخص شد خودرو دارای سابقه سرقت از شیراز دارد، عنوان داشت: تلاش برای دستگیری سارق ادامه دارد.

۲ کشته و ۵ مجروح حاصل واژگونی پژو پارس

فرمانده انتظامی جهرم گفت: در پی واژگونی یک سواری پژو پارس در محور مواصلاتی این شهرستان به سمت "قیروکارزین"، ۲ نفر در دم فوت و ۵ نفر نیز مجروح و راهی بیمارستان شدند.

سرهنگ خسرو رزمجویی اظهار داشت: شب گذشته در پی وقوع یک فقره تصادف منجر به فوت در محور مواصلاتی "جهرم-قیروکارزین"، بلافاصله ماموران انتظامی به همراه عوامل امدادی به محل مورد نظر اعزام شدند.

او عنوان داشت: در بررسی صورت گرفته مشخص شد خودرو سواری پژو به همراه ۷ سرنشین از جاده منحرف و واژگون شده و بر اثر آن، ۲ نفر از سرنشینان به علت شدت جراحات وارده در دم فوت و ۵ نفر دیگر نیز مجروح و روانه بیمارستان شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم با بیان اینکه کارشناسان پلیس راه علت این حادثه را تخطی از سرعت مطمئنه از سوی راننده اعلام کردند، گفت: به رانندگان توصیه می‌کنیم در هنگام رانندگی از عجله و شتاب بی مورد پرهیز کرده و از رانندگی با حالت خستگی و خواب آلودگی نیز جداً خودداری کنند.

دپو لوازم خانگی قاچاق لو رفت

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان فارس از کشف انواع لوازم خانگی قاچاق در بازرسی از ۳ انبار به ارزش ۶ میلیارد ریال در شیراز خبر داد.

سرهنگ ابراهیم یگانه اظهار داشت: ماموران پلیس امنیت اقتصادی استان با اقدامات فنی و تخصصی مطلع شدند ۳ نفر که اعضای یک باند هستند با خودرو‌های تندرو کالا‌های قاچاق را از استان‌های جنوبی بارگیری و پس از انتقال به شیراز در ۳ انبار دپو کرده‌اند که بررسی موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

او افزود: ماموران انتظامی پس از هماهنگی با مقام قضائی به محل‌های مذکور اعزام و در بازرسی از آن انبار‌ها موفق شدند ۸ دستگاه لباسشوئی، ۵ دستگاه ظرف شوئی، ۴ دستگاه یخچال فریز، ۴ دستگاه کولرگازی و ۲ دستگاه مایکروفر خارجی قاچاق و فاقد مدارک گمرگی را کشف کنند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان با بیان اینکه کارشناسان ارزش کالا‌های مکشوفه را ۶ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در این خصوص ۳ نفر مالک کالا‌ها برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف در لامرد

فرمانده انتظامی لامرد از اجرای طرح نظارت بر اصناف و پلمب ۱۸ واحد صنفی متخلف طی هفته گذشته خبر داد.

سرهنگ مهراب زارع پور اظهار داشت: در راستای اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا و به منظور پیشگیری از شیوع این بیماری در بین شهروندان، طرح بازدید و نظارت بر واحد‌های صنفی متخلف به صورت مستمر در سطح شهرستان در حال اجراست.

او افزود: ماموران دایره نظارت بر اماکن عمومی این فرماندهی با همکاری اداره اصناف، شبکه بهداشت و درمان و اداره صمت به صورت روزانه از واحد‌های صنفی بازدید و بر رعایت صحیح شیوه نامه‌های بهداشتی نظارت می‌کنند.

فرمانده انتظامی لامرد تصریح کرد: در این خصوص ۱۸ واحد صنفی متخلف به علت عدم رعایت قوانین و مقررات ستاد مبارزه با کرونا و ضوابط اماکن عمومی و صنفی با دستور مقام قضائی پلمب شدند.

سرهنگ زارع پور با بیان اینکه مبارزه و پیشگیری از شیوع ویروس منحوس کرونا و برخورد با اصناف متخلف همچنان در دستور کار پلیس قرار دارد، از شهروندان خواست هرگونه موارد مشکوک را از طریق مرکز فوریت‌های ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

کشف بیش از ۴۰ کیلو تریاک در نی‌ریز

فرمانده انتظامی شهرستان نی‌ریز از کشف ۴۰ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک در بازرسی از دو دستگاه خودرو خبر داد.

سرهنگ سیدمحمد یوسفی بیان کرد: مأموران انتظامی "نی‌ریز" حین کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی منتهی به این شهرستان، به ۲ دستگاه کامیون و سواری زانتیا مشکوک و آن‌ها را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

او اظهار داشت: مأموران در بازرسی از این خودروها، ۴۰ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک که به طرز ماهرانه‌ای در قسمت‌های مختلف جاسازی شده بود کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان نی‌ریز با بیان اینکه در این رابطه ۳ نفر دستگیر و با تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند، از شهروندان خواست در صورت مشاهده و برخورد با فروشندگان موادمخدر و هرگونه بی نظمی و اخلال در نظم عمومی، با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ تماس و موضوع را اطلاع دهند.

کشف میلیاردی کالای قاچاق در فیروزآباد

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد از کشف انواع کالای قاچاق به ارزش ۵ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال خبر داد.

سرهنگ مهدی جوکار اظهار کرد: در راستای اجرای طرح تشدید مبارزه با قاچاق کالا و به منظور جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های ملی، ماموران انتظامی شهرستان فیروزآباد هنگام کنترل محور‌های مواصلاتی، طی ۳ روز گذشته ۳ دستگاه خودرو سبک را متوقف کردند.

او افزود: ماموران در بازرسی از این خودروها، ۳ هزار و ۵۵۰ قالب صابون، ۴ هزار و ۵۰۰ عدد انواع نوشیدنی، ۴۷۵ عدد انواع ادکلن، ۱۰۰ دستگاه وای فای، ۳۰ دستگاه اسکنر بارکدخوان، ۸ دستگاه آبمیوه گیری، ۴ عدد مایکروفر، ۴ دستگاه یخچال، ۴ دستگاه ماشین ظرفشویی، ۵ دستگاه جارو برقی، یک دستگاه کولرگازی و ۲۵ عدد انواع لوازم برقی آشپزخانه خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی را کشف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه ارزش این محموله‌های قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۵ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال برآورد شده است، افزود: در این خصوص ۴ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضائی معرفی شدند.

کشف ۴ میلیارد اموال مسروقه از مخفیگاه سارقان سابقه‌دار

فرمانده انتظامی "ارسنجان" گفت: با دستگیری ۲ سارق سابقه دار، ۴ میلیارد ریال اموال مسروقه از مخفیگاه آنان کشف شد.

سرهنگ محمدعلی فرهادی بیان کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت مغازه، منزل و اماکن خصوصی در "ارسنجان"، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی قرار گرفت.

او افزود: ماموران با اشراف اطلاعاتی و بررسی شیوه‌های وقوع سرقت، ۲ نفر سارق سابقه‌دار را شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضائی آنان را در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهشان دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی ارسنجان بیان کرد: در بازرسی از مخفیگاه سارقان، ۸۰ دستگاه انواع گوشی موبایل، ۴ دستگاه تلویزیون ال‌ای دی، موتور کولر، کولر آبی، اتو و مقداری کابل برق مسروقه کشف شد.

سرهنگ فرهادی با بیان اینکه کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۴ میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: متهمان در بازجویی اولیه به ۶ فقره سرقت از مغازه، منزل و اماکن خصوصی اعتراف کردند.

این مقام انتظامی از شهروندان خواست با استفاده از تجهیزات الکترونیکی نظیر نصب دوربین مدار بسته، استفاده از قفل‌های مطمئن در مغازه و منزل از وقوع هرگونه سرقت پیشگیری کنند.

کلاهبردار اینستاگرامی روانه زندان شد

رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری مردی ۳۴ ساله خبر داد که با درج آگهی فروش لوازم آرایشی و بهداشتی در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد.

سرهنگ حشمت سلیمانی بیان کرد: در پی شکایت خانمی جوان مبنی بر اینکه در اینستاگرام با یک آگهی تحت عنوان فروش لوازم آرایشی و بهداشتی با قیمت کارخانه برخورد کرده و ضمن برقراری تماس با فرد تبلیغ کننده، مبلغ ۳۰ میلیون ریال به عنوان بیعانه به حساب وی واریز و پس از دریافت وجه؛ دیگر جوابگو پیام‌های من نبود که موضوع در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

او ادامه داد: کارشناسان پلیس فتا با اقدامات فنی و تخصصی موفق شدند متهم که با ایجاد صفحات مختلف با همین موضوع در شبکه اجتماعی اینستاگرام اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می‌کرد را شناسایی و وی را در مخفیگاهش در شیراز دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا استان با اشاره به اینکه در بررسی‌های بیشتر مشخص شد متهم با همین شگرد ۵۰ میلیون ریال از ۲ نفر دیگر نیز کلاهبرداری کرده است، گفت: این کلاهبردار در اظهارات خود هدف از این کار را کسب درآمد عنوان کرد و در ادامه صحبت‌های خود به این نکته اشاره داشت که برخی از شهروندان به واسطه قیمت پایین و به دلیل طمع ورزی و از روی اعتماد نابه جا، اقدام به واریز وجه به عنوان پیش پرداخت می‌کردند.

سرهنگ سلیمانی خاطر نشان کرد: کاربران هرگز فریب اینگونه آگهی‌ها را نخورند و خرید‌های اینترنتی خود را از طریق سایت‌های دارای نماد اعتماد الکترونیکی انجام دهند.

این مقام سایبری از هموطنان خواست: هنگام خرید از سایت‌های مختلف دقت کافی را داشته باشند و در صورت برخورد با هرگونه موارد مشکوک، آن را از طریق وب سایت پلیس فتا به نشانی اینترنتی www.cyberpolice.ir و یا با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ با کارشناسان ما در میان بگذارند.

موتورسیکلت‌های قاچاق در فسا توقیف شدند

فرمانده انتظامی فسا از توقیف ۵ دستگاه موتورسیکلت قاچاق و فاقد مجوز قانونی به ارزش یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمدهاشم قسام در تشریح این خبر بیان کرد: ماموران پلیس آگاهی فسا حین گشت زنی در سطح شهر، به ۵ دستگاه موتورسیکلت که حرکات مشکوکی داشتند مظنون و آن‌ها را متوقف کردند.

او افزود: در بررسی به عمل آمده مشخص گردید موتورسیکلت‌های متوقف شده قاچاق و فاقد مجوز قانونی است.

فرمانده انتظامی فسا با بیان اینکه ارزش موتورسیکلت‌های قاچاق توقیفی برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، تصریح کرد: در این خصوص ۵ نفر مالک با پرونده متشکله تحویل مراجع قضائی شدند.

دستگیری ۳۰ محکوم متواری در خرامه

فرمانده انتظامی خرامه از دستگیری ۳۰ محکوم متواری و تحت تعقیب مراجع قضائی طی دو هفته اخیر در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ زمان‌اله کریمی بیان داشت: طرح شناسایی و دستگیری محکومان متواری طی دو هفته گذشته به صورت جدی در این شهرستان اجرا شد.

او افزود: در این طرح که از توان و ظرفیت تمامی پلیس‌های تخصصی، کلانتری‌ها و پاسگاه‌ها استفاده شد، ۳۰ نفر از محکومان متواری و تحت تعقیب مراجع قضائی شناسایی و در مخفیگاه‌های خود دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی خرامه با اشاره به تحویل این افراد به مراجع قضائی، خاطر نشان کرد: جرایمی از قبیل سرقت، ضرب و جرح، حمل و نگهداری مواد مخدر، کلاهبرداری، فروش مال غیر، ایجاد مزاحمت، نزاع و درگیری، تصرف غیر قانونی، خیانت در امانت و صدور چک بلامحل در پرونده متهمان به چشم می‌خورد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حوادث فارس نیروی انتظامی میلیون ریال برآورد شده مرکز فوریت های پلیسی ۱۱۰ فرمانده انتظامی شهرستان برابر نظر کارشناسان شهروندان خواست ماموران انتظامی شهرستان خبر کارشناسان پلیس مراجع قضائی میلیارد ریال ماموران پلیس قاچاق و فاقد دستور کار نفر دستگیر متوقف کردند اماکن خصوصی کالای قاچاق ۴۸ هکتار صنفی متخلف مقام قضائی استان فارس سواری پژو رئیس پلیس یک دستگاه فقره سرقت کشف انواع ۵ دستگاه یک سواری پلیس راه پژو پارس ۴ دستگاه پلیس فتا نی ریز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۷۹۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان

فرمانده انتظامی استان هرمزگان از اجرای طرح ضربتی مقابله با قاچاق سوخت و کشف بالغ بر ۳ میلیون لیتر گازوئیل و وارد کردن ۳ هزارمیلیارد ریال ضربه مالی به قاچاقچیان سوخت در بندرکلاهی شهرستان میناب خبرداد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، سردار علی اکبر جاویدان در تشریح این خبر با تأکید بر اینکه یکی از اولویت‌های مأموریتی انتظامی بحث مقابله بی‌امان با قاچاق است، اظهار داشت: در این راستا عوامل انتظامی استان با همکاری دریابانی و نظارت مقام قضایی در جهت جامه عمل پوشاندن به مطالبه بحق مردم و اجرای تدابیر ابلاغی، طرح ضربتی و عملیاتی مقابله با قاچاق سوخت با هدف جلوگیری از هدرفت سرمایه ملی و مبارزه با قاچاق را در بندرکلاهی شهرستان میناب اجرا کردند.

وی افزود: در اجرای این طرح مشترک که با همکاری دیگر سازمان های مرتبط و با هدف ضربه به بنیان مالی قاچاقچیان سوخت انجام شد، تعداد 17 فروند قایق موتوری فعال در قاچاق سوخت توقیف، 265 عدد انواع مخازن فلزی و پلاستیکی آغشته به سوخت جمع آوری و 75 کیلومتر لوله انتقال سوخت امحا و تخریب شد.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به کشف بالغ بر 3 میلیون لیتر گازوئیل قاچاق و تخریب و جمع آوری تجهیزات انتقال سوخت در این طرح، میزان ضربه مالی به بنیان های مالی قاچاقچیان در این منطقه و در راستای این طرح را بیش از سه هزار میلیارد ریال عنوان کرد.

جاویدان با تأکید بر جدیت پلیس در اجرای مستمر طرح های پاکسازی مناطق آلوده و جرم خیز در جای جای استان، خاطرنشان کرد: این اولین و آخرین طرح ما در بحث مقابله با قاچاق نبوده و نخواهد بود و به جهت مطالبه بحق مردم و اینکه تعدادی افراد سودجو و فرصت طلب از این بستر سوءاستفاده کرده و ذخایر و سرمایه‌های ملی ما را به تاراج می‌گذارند، انتظامی استان بر خود وظیفه می‌داند در این راستا با پذیرش محوریت مقابله و با جذب مشارکت سایر دستگاه‌ها با قاطعیت برخورد کند.

انتهای پیام/864/

دیگر خبرها

  • ۲ فوتی در اثر واژگونی خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق در بندرخمیر
  • از توقیف خودرو ۱۷ میلیارد ریالی قاچاق تا دستگیری عامل آتش سوزی عمدی منزل در فارس
  • کشف ۱۰ میلیارد ریال سوخت قاچاق در بندرلنگه
  • ‌ تعیین تکلیف ۷۲۸ هکتار اراضی منابع طبیعی و اوقاف در فارس
  • ‌از بازگرداندن ۱۰۰ میلیارد اراضی کشاورزی تا دستگیری سارقان کابل‌های مخابراتی در فارس
  •  کشف بیش از ۵۶۷ هزار لیتر سوخت قاچاق در استان سمنان
  • فوت یک جوان در پی شلیک پلیس در بندرعباس
  • کشف هزار و ۹۰۰ لیتر سوخت قاچاق در نهبندان
  • کشف ۳ میلیون لیتر سوخت قاچاق در هرمزگان
  • ۶ کشته و مصدوم در حادثه رانندگی محور نی ریز