Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-26@00:29:49 GMT

بهترین برد استقلال در تاریخ دربی / 44 سال پیش در چنین روزی

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۸۳۶۲

بهترین برد استقلال در تاریخ دربی / 44 سال پیش در چنین روزی

پرسپولیس با یک تیم پرستاره آمده بود تا استقلالی که با ولادیمیر جگیچ مربی تازه وارد خود، بسیار جوان شده بود را شکست دهد اما همه چیز بر عکس شد و تاج جوان در یک روز عجیب و در آخرین دیدار رسمی که 2 تیم در امجدیه برابر هم قرار گرفته بودند، 3 بر صفر تیم فوتبال پرسپولیس را شکست داد.

به گزارش طرفداری، هجدهم اردیبهشت ماه 1356، تاج و پرسپولیس به مصاف هم رفتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم پرسپولیس در آن بازی معروف از وجود پرویز قلیچ خانی، علی پروین، علیرضا عزیزی، حاج رحیمی پور، بیژن ذوالفقارنسب، خوردبین و ... بهره برده و تیمی پر تجربه بود اما تاج با تیمی جوان به میدان آمده بود که حسن روشن 23 ساله کاپیتانش بود. ناصر حجازی، غلامحسن مظلومی، نصرالله عبداللهی، رضا عادلخانی طی دو سال متوالی از تاج به شهباز رفته بودند و اکبر کارگرجم، عزت جانملکی، کارو حق وردیان و ... هم بازنشسته شده بودند.

بازیکنان پرسپولیس: حسین قره خانلو، بیژن ذوالفقارنسب، محمد دادکان، جمشید رشیدی، یعقوب فاطمی مقدم، پرویز قلیچ خانی، علی پروین (کاپیتان) محمدمایلی کهن (حسن شفیع نیا) علیرضا عزیزی، محمود خوردبین (محمدرضا زادمهر) و اسماعیل حاج رحیمی پور
مربی: منصور امیر آصفی
بازیکنان تاج: حجت ا... خاکسار تهرانی، حسن نظری، اصغر حاجیلو، آندرانیک اسکندریان، مصطفی مسلمی (32هوشنگ زرین کمر و 42محرم عاشری) سعید مراغه چیان، عباس نوین روزگار، شاهرخ مطیعی، حسن روشن (کاپیتان) هادی نراقی و ایرج دانایی فرد
مربی: ولادیمیر جگیچ

این جوانان در روزی تاریخی استثنایی ظاهر شدند. این همان ترکیب جوان تاج است که 44 سال پیش در چنین روزی پرسپولیس را برد...

پرسپولیس پر ادعا به میدان آمده بود و تاج کم تجربه می نمود اما همه چیز برعکس شد و پر تجریه های پرسپولیس وارونه عمل کردند، مصطفی مسلمی در نیمه اول مصدوم شد و جای خود را به امیر هوشنگ زرین کمر داد، چند دقیقه بعد زرین کمر مصدوم شد و محرم عاشری جوان به میدان آمد و همین بازیکن یک دقیقه قبل از پایان نیمه اول گل اول تاج را زد! نیمه دوم با حملات بی پشتوانه پرسپولیس آغاز شد اما در 7 دقیقه پایانی تاجی که فکر می کرد همان برد یک بر صفر برایش افتخار است، 2 گل دیگر با 2 جوان زیر 23 سال خود یعنی مراغه چیان و حسن روشن زد.

این بهترین برد تاریخ تاج برابر پرسپولیس بود، البته یک بار هم استقلال در جام حذفی پرسپولیس را در 120 دقیقه با نتیجه  3بر صفر برد در حالی که قاعدتا برد در 90 دقیقه از حیث آماری بهتر از برد در 120 دقیقه است.

در تاریخچه دربی ها که تا به حال 13 قسمت آن را در طرفداری خواندید، این دربی که 3 بر صفر به سود آبی ها به پایان رسید، دربی شماره 21 است که امروز به دلیل سالروزش به آن پرداختیم و در آینده به این بازی می رسیم و مثل تمام دربی ها، حاشیه و متن آن را به طور کامل مرور خواهیم کرد

این برد بدترین باخت مردانی چون علی پروین در پرسپولیس به عنوان یک بازیکن بوده است.

اخبار داغ 

بی آبرویی زشت امیرتتلو / عکس برهنه 2 زن تتویی متعلق به کیست؟! + عکس بیژن ذوالفقارنسب در طرفداری: اعتراف می کنم ایویچ در مورد علی کریمی اشتباه کرد! استقلال در تهران و تراکتور در عربستان به مصاف رقبا می روند | ادعای عربستانی ها ابراهیم شکوری خطاب به سهیل مهدی؛ جوابت را یک هفته دیگر می دهم بیانیه مشترک بارسلونا، رئال مادرید و یوونتوس در رابطه با سوپرلیگ رسمی؛ نیمار تا 2025 با پاری سن ژرمن تمدید کرد

منبع: طرفداری

کلیدواژه: بر صفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۸۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینتر اولین تیم تاریخ سری آ که قهرمانی خود را در دربی مسجل می‌کند

برپا کردن جشن قهرمانی در دربی مقابل رقیب هم شهری، لذت قهرمانی را دوچندان می کند.

دیدار میلان و اینتر در هفته 33 سری آ 2023/24 با برتری 2-1 نراتزوری خاتمه یافت. شاگردان سیمونه اینزاگی در دربی دلامادونینا، اسکودتوی شماره 20 تاریخ اینتر را قطعی کردند. برای اولین بار است که تیمی فتح اسکودتو را در دربی مسجل می کند.

به نقل از اوپتا؛ اینتر اولین فاتح سری آ است که قهرمانی خود را در دربی مسجل می کند. در تاریخ سری آ هیچ کدام از قهرمانان قبلی، قهرمانی خود را در دربی ها قطعی نکرده بودند. به عنوان مثال هیچ یک از اسکودتوهای یوونتوس در دربی تورین قطعی نشده است. اینتر بیستمین اسکودتوی تاریخ باشگاهش را جشن گرفت و آنها می توانند دومین ستاره طلایی را روی پیراهن خود قرار دهند؛ اولین ستاره طلایی اینتر در سال 1966 به پیراهن این تیم اضافه شد.

از دست ندهید ????????????????????????

سرمربی پرسپولیس: من کاشف آلیسون بودم جنگ در دربی میلان؛ 3 اخراجی در 3 دقیقه! آشنایی با مالکان لیگ برتر و میزان ثروت آن‌ها مورینیو: به من می‌گفتند اتوبوس، حالا با همین سبک شده‌اند جادوگر!

دیگر خبرها

  • پنج بازیکن برتر تاریخ فوتبال از نگاه جمال موسیالا
  • روزی به نام سنه / از قدمت شهر سنندج چه می‌دانید؟
  • خاطره کمک‌داور دربی: با تیر پشت پایم را زدند!
  • وزیر ورزش: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • هاشمی: امروز بهترین روز تاریخ ورزش ایران است
  • امروز بهترین روز ورزش ایران است/ ۵ درصد استقلال و پرسپولیس برای پیشکسوتان
  • کیومرث هاشمی: واگذاری استقلال و پرسپولیس نقطه عطف ورزش ایران است / امروز بهترین روز ورزش است
  • اوسمار پاسخ می‌دهد: چرا پرسپولیس دربی را نبرد
  • اینتر اولین تیم تاریخ سری آ که قهرمانی خود را در دربی مسجل می‌کند
  • اعتماد اجباری به رفیعی در پرسپولیس؛ حالا نوبت خالد آبادی و استقلال است