Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@22:36:36 GMT

استاندار: مردم هرمزگان تعطیلات عید فطر در خانه بمانند

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۳۹۳۴۱

استاندار: مردم هرمزگان تعطیلات عید فطر در خانه بمانند

فریدون همتی عصر شنبه در نشست ستاد استانی مقابله با کرونا در هرمزگان افزود: همچنین با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در راستای کنترل شدید ترددها در ایام تعطیلات عید فطر، هرگونه مسافرت از ۲۱ تا ۲۵ اردیبهشت در سراسر کشور از جمله هرمزگان ممنوع است و علاوه بر آن ممنوعیت تردد شبانه نیز اعمال و متخلفان توسط نیروی انتظامی جریمه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: در ایام تعطیلات عید فطر، تمامی مبادی ورودی و خروجی‌های استان هرمزگان به شدت کنترل و همچنین تردد درون استانی از شهر به شهر و از شهر به روستا نیز ممنوع است.
استاندار هرمزگان اظهارداشت: ارزیابی‌ها نشان از کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی و بیشتر شدن عادی نگاری، دورهمی و تجمع در ماه‌های فروردین و اردیبهشت در هرمزگان بود که موجب شد، ابتلا به ویروس کرونا افزایش یابد.
همتی از مردم هرمزگان خواست که حساسیت و دقت بسیار بالایی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری و نداشتن هرگونه دورهمی و ممانی داشته باشند.
وی بیان داشت: افرادی که دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت نمی‌کنند، در واقع سلامتی و جان خود، خانواده و دیگران را به خطر می‌اندازند و همه باید در این راستا احساس مسوولیت کنیم.
همتی با بیان اینکه پنج شهرستان هرمزگان در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند، تصریح کرد: شهرستان‌های بندرعباس، میناب، قشم، بندرخمیر و بستک در وضعیت قرمز، شهرستان‌های حاجی‌آباد، جاسک، بندرلنگه و پارسیان در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های رودان، سیریک، بشاگرد و ابوموسی در وضعیت زرد شیوع کرونا قرار دارند.
وی با اشاره به تداوم اعمال محدودیت‌ها و دورکاری کارکنان متناسب با وضعیت رنگ بندی هر شهرستان، گفت: با مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا از امروز به مدت ۲ هفته مشاغل گروه یک و ۲ در شهرستان های با وضعیت قرمز و نارنجی اجازه فعالیت دارند اما در صورت رعایت نکردن پروتکل‌های بهداشتی با این واحدها برخورد و پلمپ طولانی مدت خواهند شد.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: مدیران و مسوولان مجتمع‌های تجاری، پاساژها و بازارهای مختلف نیز مسوول نظارت بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این اماکن هستند و در صورت تخلف، باید پاسخگو باشند.
همتی با تاکید بر اینکه خدمات رسانی به مردم نباید دچار خدشه شود تصریح کرد: دورکاری به معنای مرخصی نیست و  پیگیری امور مردم تحت هر شرایطی انجام شود و مدیران نسبت به برنامه ریزی جهت انجام خدمات اقدام کنند. 
استاندار هرمزگان عنوان کرد: تمامی دستگاه‌های مسوول، فرمانداران، دانشگاه علوم پزشکی، نیروی انتظامی، هلال احمر و بسیج نظارت بر روند اعمال محدودیت‌ها و رعایت پروتکل‌های بهداشتی را به صورت شبانه‌روزی انجام خواهند داد و تمامی دستگاه‌ها، بنگاه ها و مراکز فعالیت باید دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند.
 همتی با قدردانی از همکاری رسانه‌ها بر آگاهی بخشی و آموزش در خصوص کرونا تاکید کرد.

برچسب‌ها عید سعید فطر ویروس کرونا هرمزگان فاصله گذاری اجتماعی محدودیت های کرونا پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عید سعید فطر ویروس کرونا هرمزگان عید سعید فطر ویروس کرونا هرمزگان فاصله گذاری اجتماعی محدودیت های کرونا اخبار کنکور رعایت پروتکل های بهداشتی عید فطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۳۹۳۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد

محمد هادی ایمانیه در جلسه شورای اداری که در سفر به شهرستان جویم برگزار شد، اظهار داشت: قدمت شهرستان ریشه دار و تاریخی جویم متعلق به هزاران سال قبل است و مردمی اصیل و دین دار و اهل خیر در این منطقه حضور دارند و این امر مسئولیت ما را در خدمتگزاری به این بخش از کشور عزیزمان سنگین‌تر می‌کند.

او با بیان اینکه پیگیری و سماجت مسئولان برای اجرایی شدن مصوبات، نقش مهمی در تحقق آن دارد، اظهار داشت: شهرستان‌هایی که پیگیر اجرای مصوبات بودند تا سقف ۹۰ درصد به اهداف خود دست یافته اند.

ایمانیه از تلاش برای تکمیل پروژه‌های حوزه سلامت، تامین آب و احداث راه در شهرستان جویم خبر داد و افزود: کمیته ویژه‌ای برای حل مشکلات مردم در زمینه ساماندهی زمین‌های مورد سکونت مردم با رعایت حدود قانونی تشکیل می‌شود.

استاندار فارس با اشاره به عملی شدن تعهدات دولت در حوزه مسکن گفت: مرحله فونداسیون واجدین شرایط نهضت ملی مسکن تا پایان خردادماه باید به پایان رسیده باشد و پس از آن در فواصل سه ماهه باید ۲۵ درصد از مساکن تحویل واجدین شرایط شود.

او خواستار رسیدگی به تخلفات و غفلت‌های پیمانکار قبلی نهضت ملی مسکن در جویم شد و اظهار داشت: از طریق دادگستری و مجاری قانونی این موضوع پیگیری خواهد شد تا خدشه‌ای بر بیت المال وارد نشود و حقوق عامه مردم تضییع نگردد.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • وضعیت اطلاع‌رسانی در کاشان مطلوب نیست
  • استاندار فارس خواستار تسریع نهضت ملی مسکن و حفظ حقوق عامه شد
  • پلمب یک واحد قصابی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در رامهرمز
  • روستای رودریش شهرستان کهگیلویه درگیر اپیدمی بیماری تب مالت است
  • مراسم تودیع و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان سیریک
  • بهره‌برداری از طرح بهداشتی و درمانی در اسفراین
  • پل خورگو وارد مرحله اجرا شد
  • شوراها باید به مردم پاسخگو باشند
  • انتقاد امام جمعه باخرز از وضعیت تنها بیمارستان شهرستان
  • رعایت نکات بهداشتی در استفاده از حشره کش‌های خانگی