Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@00:28:53 GMT

یک تن چوب تاغ قاچاق در آران و بیدگل کشف شد

تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۰۳۴۶

یک تن چوب تاغ قاچاق در آران و بیدگل کشف شد

سیدمجتبی شریفیان شنبه شب در گفت‌وگو خبرنگار ایرنا با بیان اینکه نیروهای یگان منابع طبیعی و آبخیزداری‌ آران و بیدگل در ۲ عملیات امسال به ترتیب ۶۵۰ و ۱۵۰ کیلوگرم چوب تاغ کشف و ظبط کردند، افزود: این نیروها شب گذشته نیز حین گشت زنی در تاغزارهای بخش کویرات این شهرستان به یک دستگاه خودروی پراید که در تاغزارها به حال خود رها شده مشکوک شدند که پس از بازرسی حدود ۲۰۰ کیلوگرم چوب تاغ جاسازی شده در آن کشف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به کشف تعدادی اره در کنار خودرو قاچاقچی ادامه داد: پس از بررسی‌ها مشخص شد که حدود ۲۰ اصله درخت تاغ هم در اطراف خودرو قطع و قاچاقچی پس از آگاهی از حضور یگان حفاظت منابع طبیعی از منطقه متواری شده است.

به گفته وی، روز گذشته نیز در عملیات تعقیب و گریز پلیس با یک دستگاه خودروی پژو در نزدیکی قم هم، قاچاقچی چوب تاغ همراه حدود ۲۰۰ کیلوگرم چوب قاچاق تاغ قطع شده از تاغزارهای آران و بیدگل دستگیر شد.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری‌ آران و بیدگل اضافه کرد: در این عملیات‌ها ۲ دستگاه خودروی حامل چوب‌های قاچاق تاغ توقیف شد.

وی با هشدار به افرادی که قصد تخریب عرصه‌های طبیعی و جنگلی دارند، گفت: نیروهای منابع طبیعی برای حفظ عرصه های جنگلی بصورت تمام وقت حضور دارند و با افرادی که قصد تجاوز به عرصه های جنگلی را دارند با قاطعیت برخورد می کنند.

شریفیان افزود: سودجویان به دلیل دوام آتش و گران بودن زغال چوب تاغ نسبت به قطع درختان در تاغزارها اقدام می‌کنند و این امر عامل اصلی تخریب جنگل‌های دست کاشت شهرستان آران و بیدگل است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری‌ آران و بیدگل از مردم خواست در صورت مشاهده هرگونه تخلف مبنی بر انواع تهدید به جنگل‌ها و مراتع مانند قطع درختان و دست درازی به تاغزارها، تغییر کاربری و تصرف و تعدی به اراضی ملی، تخریب عرصه و تغییر کاربری و آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها، مراتب را از طریق تلفن ۱۵۰۴ به یگان حفاظت منابع طبیعی به صورت شبانه‌روزی اطلاع دهند.

وی با اشاره به اقلیم کویری آران و بیدگل و تاکید بر اهمیت نگهداری از جنگل‌های دست کاشت برای جلوگیری از هجوم شن‌های روان گفت: وسعت زمین‌های بیابانی این شهرستان نزدیک به ۳۸۴ هزار هکتار و ایجاد حدود ۱۰۰ هزار هکتار جنگل دست کاشت بیابانی، نتیجه عملیات بیابان‌زدایی و نهال‌کاری از اول انقلاب تاکنون است.

به گفته وی، شهرستان آران و بیدگل با ۶۰۵ هزار هکتار وسعت دارای ۱۰۳ هزار هکتار کانون بحران و یکی از مناطق در معرض خطر فرسایش بادی و توفان‌های ماسه‌ای کشور است.

آران و بیدگل با برخورداری از نزدیک به ۴۰ درصد از تاغزارهای استان اصفهان، در فاصله ۶ کیلومتری کاشان و ۲۱۵ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها قاچاق منابع طبیعی آران وبیدگل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قاچاق منابع طبیعی آران وبیدگل قاچاق منابع طبیعی آران وبیدگل اخبار کنکور آران و بیدگل منابع طبیعی هزار هکتار چوب تاغ جنگل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۰۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر اصفهان با اشاره به بارش باران سیل آسا در برخی شهرستان‌های استان گفت: سیل ۲ دستگاه خودروی کامیون را در شهرستان نائین با خود برد و باعث آسیب و خرابی به ۳ باب خانه در شهرستان آران و بیدگل شد.


محمدنوید متقی افزود: تیم‌های عملیاتی در شعب نایین و آران و بیدگل، درحال امدادرسانی و امدادگران در شهرستان کاشان در حال ارزیابی اولیه آسیب وارده هستند.


جزئیات امدادرسانی به مناطق سیل‏‌زده متعاقبا اعلام می‏‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی وقوع سیل در کاشان  

 

دیگر خبرها

  • کشف ۱۳ تن چوب تاغ قاچاق در استان سمنان/۱۱ متخلف دستگیر شدند
  • غبار روبی گلزار شهیدای آران و بیدگل
  • پر شدن سیل بند‌ها بر اثر بارش باران شهروندان آران و بیدگل را شگفت زده کرد + فیلم
  • تجلیل از کارگران شرکتهای فرش آران و بیدگل
  • آبخیزداری در مناطق سیل زده آخر فروردین ۱۴۰۳
  • امدادرسانی در نائین و آران و بیدگل ادامه دارد
  • غیر حضوری شدن مدرسه یحیی آباد آران و بیدگل
  • مدارس یحیی آباد آران و بیدگل فردا تعطیل شد
  • جزییات حمله مسلحانه به منزل جنگل‌بانان آملی
  • اجرای آتش بُر در روستای بیشه