Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-02@17:13:46 GMT

بیماری فوزاریوم را کنترل کنید

تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۱۸۴۲۷۵۹

بیماری فوزاریوم را کنترل کنید

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،عبدالرحمن زاغی مدیر حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران با تاکید بر لزوم کنترل به موقع فوزاریوم خوشه گندم برای جلوگیری از خسارت احتمالی، گفت: با توجه به بارندگی‌های اخیر و مساعد شدن شرایط اقلیمی برای ظهور و توسعه بیماری، مبازره شیمیایی با این بیماری ضروری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی مازندران افزود: برای کنترل شیمیایی فوزاریوم خوشه گندم از سموم ثبت شده ساپیرکونازول + کاربندازیم %۴۲SC، اپوکسی کونازول + تیوفانات متیل %۴۹.۷SC هر کدام نیم لیتر در هکتار، پروپیکونازول %۲۵EC یک لیتر در هکتار، اسپیروکسامین + تبوکونازول + تریادیمنول ۰۸-۰۷) %۴۶SC یک لیتر در هکتار و فناماکریل %۲۵SC سه لیتر در هر هکتار استفاده شود.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی مازندران کشاورزان مازندران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۲۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خرید ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان قزوین

بهزاد غیاثوند مدیر کل پشتیبانی امور دام استان قزوین گفت: ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد شیرینگ پک شده خریداری و در سردخانه‌های این شرکت ذخیره سازی شده است.

وی افزود: این طرح از اواخر سال ۱۴۰۲ تاکنون در استان آغاز شده است و همچنان  ادامه دارد.

مدیر کل پشتیبانی امور دام استان قزوین گفت: این طرح در راستای اجرای سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی با هدف حمایت از تولید و طبق مجوز‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی و پس از هماهنگی با سازمان جهاد کشاورزی، تشکل‌ها و کشتارگاه‌های صنعتی انجام شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • خرید ۵۳۰ تن گوشت مرغ منجمد در استان قزوین
  • افتتاح طرح آبرسانی فلارد یک در شهرستان فلارد
  • رفع تداخلات ۲۳ هزار هکتار اراضی ساری
  • ۱۵۴ هزار هکتار مزارع گندم و جو مازندران مبارزه شیمیایی شد
  • اتمام رفع تداخلات اراضی در سیستان و بلوچستان
  • ۴۷ هزار هکتار شالیزار‌ در مازندران مکانیزه کشت شد
  • کشت برنج در ۶۷ هزار هکتار شالیزار مازندران
  • از تخریب ساخت و سازهای غیرمجاز در اراضی کشاورزی تا توزیع کالای اساسی طرح تنظیم بازار در فارس
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • کشاورزی حفاظتی در گرمسار به هزار هکتار افزایش می‌یابد