Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مهدی یعقوبی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: بیش از ۱۱۵ هزار نفر نیروی کارگری توسط شهروندان از طریق ایست کارها، از آغاز اجرای این طرح تاکنون در مشهد بکارگیری و اعزام شدند.

او افزود: از اردیبهشت سال گذشته با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا و مشکلات اقتصادی پیش آمده به ویژه برای جامعه کارگری، شهرداری مشهد با هدف تکریم و ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت، طرح ساماندهی این کارگران را در دستور کار خود قرار داد که پس از انجام مطالعات تخصصی توسط مشاور و با همراهی شورای اسلامی شهر مشهد، فرآیند احداث ۱۲ ایست کار ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت آغاز گردید تا کارفرمایان و شهروندان متقاضی دریافت خدمات از سوی این کارگران، با مراجعه حضوری و غیر حضوری به این ایست کار‌ها نسبت به بکارگیری کارگران اقدام نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: با توجه به اجرای ناموفق این طرح در سنوات گذشته و در راستای اجرای طرحی با قابلیت تداوم و اجرا، با محوریت استانداری خراسان رضوی و با حضور ۱۲ دستگاه اجرایی و دو تشکل مردم نهاد، تفاهم نامه‌ای منعقد گردید تا با همراهی همه دستگاه‌های متولی خدمت رسانی مطلوبی به این قشر زحمتکش صورت بپذیرد.

یعقوبی بیان کرد: از آغاز این طرح تاکنون بیش از ۸ هزار نفر از کارگران ساختمانی و موقت با حضور در ایست کار‌ها و ثبت نام در سامانه ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت، تشکیل پرونده داده اند و کارت عضویت طرح ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت را دریافت نموده اند.

او تصریح کرد: با توجه به اهمیت حمایت از کارگران، مقرر گردید کارگرانی که در طول روز توسط شهروندان و کارفرمایان به پروژه‌ای اعزام نشده‌اند و نیز افرادی که به دلیل شیوع بیماری کرونا بیکار شده اند، بتوانند در صورت تمایل به پروژه‌های مرتبط با فضای سبز شهرداری مشهد و انجام فعالیت درختکاری اعزام و بکارگیری شوند؛ که تاکنون بالغ بر ۱۷ هزار نفر از این کارگران به پروژه‌های شهرداری مشهد اعزام شده‌اند.

معاون خدمات شهری شهرداری مشهد تاکید کرد: شهروندان و کارفرمایان می‌توانند به منظور درخواست و بکارگیری کارگران ساختمانی و موقت، از طریق مراجعه حضوری به ایست کار‌ها و یا بصورت غیر حضوری و تماس با سامانه پاسخگویی ۳۱۷۵ نسبت به بکارگیری کارگران مورد نیاز خود اقدام نمایند.

 

انتهای پیام//ف.ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری مشهد طرح ساماندهی کارگران کارگران ساختمانی ساماندهی کارگران ساختمانی و موقت شهرداری مشهد ایست کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۱۸۴۴۵۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران مازندران خواستار اجرای بیشتر عدالت اجتماعی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مازندران،دبیر اجرایی تشکیلات خانه کارگر استان مازندران در این اجتماع، مشکلات معیشتی، درمان، مسکن و نبود امنیت شغلی را عمده معضلات جامعه کار و کارگری نام برد و خواستار عدالت اجتماعی برای قشر شریف کارگران شد.

دریابیگی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در دیدار با کارگران کشور مبنی بر تجدید نظر مسئولان در تعیین حقوق مناسب کارگران و بازنشستگان گفت متاسفانه حقوق فعلی کارگران و بازنشستگان خرج و هزینه پانزده روز یک ماه این قشر شریف را کفایت نمی‌کند.

ساداتی رئیس کانون کارگران ساختمانی مازندران با اشاره به ضرورت ارتقای مهارتی کارگران در مراکز فنی و حرفه‌ای اظهار داشت در مازندران ۷۵ هزار کارگر ساختمانی شناسایی شده وجود دارد که ۴۲ هزار نفر آنها تحت پوشش بیمه ساختمانی هستند و ۳۳ هزار نفر فاقد بیمه در نوبت بیمه شدن قرار دارند.

فلاح مدیرکل تامین اجتماعی مازندران، ارائه خدمات مناسب به کارگران و بازنشستگان را وظیفه سازمانی تامین اجتماعی به بیمه شدگان نام برد و یادآور شد در مازندران دو میلیون و ۳۰هزار نفر تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی افزود در مازندران بالغ بر۱۰۰ هزار واحد کارفرمایی فعال وجود دارد که ارائه خدمات غیر حضوری از اقدامات حمایتی سازمان تامین اجتماعی به کارفرمایان است و از خرداد ماه امسال همه امورات تامین اجتماعی در حوزه بیمه کارگران کاملا هوشمند و غیرحضوری خواهد شد.

لازم به یادآوری است، قرائت قطعنامه و تجدید میثاق کارگران با شهدا و امام راحل و تجدید بیعت با رهبری بخش پایانی مراسم بزرگداشت روز جهانی کار و کارگر در استان مازندران بوده است.

دیگر خبرها

  • کارگران مازندران خواستار اجرای بیشتر عدالت اجتماعی
  • ایجاد ایست‌کار، گامی در راستای حفظ شان و منزلت کارگران
  • سواستفاده از کارگران در قراردادهای کاری موقت
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه به کارگران ساختمانی استان کردستان
  • دو هزار کارگر ساختمانی در میاندوآب بیمه ندارند
  • اختصاص سهمیه ۳۰۰ نفری بیمه برای کارگران ساختمانی کردستان
  • ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در کردستان بیمه ندارند
  • همزمان با هفته کارگر از کارگران نمونه خلیل‌آباد تجلیل به عمل آمد
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • استان مرکزی دارای بیکاری پنهان است